Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop of PC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laptop of PC

Computers op zich, daar weet ik weinig van.
    Maar mijn PC gaat toch oud worden.

Ik ben me aan het orienteren op iets nieuws.

Nu vraag ik me af wat voor mij de beste keuze is.

1. Een nieuwe PC, compleet met lcd monitor.

2. Een laptop met bv een 15" of 17" scherm en een losse lcd monitor erbij.

Het voordeel van een laptop is dat je hem ook nog eens ergens mee naar toe kan nemen.
    En met optie 2 kan ik bv op de laptop photoshop openen en op de losse lcd de foto die ik aan het bewerken ben weergeven.
    Maar levert een laptop niet in qua prestaties tegenover een PC?

Hoofdzaken waar ik de computer voor gebruik zijn:
    foto's bewerken en internetten.

Hebben jullie tips of info om mij te helpen in mijn keuze?

Gr Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Re: Laptop of PC

Ik zou voor een laptop gaan,kan je meenemen (bvb op reis) en het verbruikt een stuk minder dan een Desktop pc.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik heb nog maar pas de Acer Aspire 9920 G met 20.1 inch scherm gekocht.
      Met een Geforce 8600 M GT grafische kaart. prijs rond de 1600 eur.
      Ideal voor fotoshop.
      Een vaste PC koop ik niet meer denk ik.

Groetjes

Comment

Ik zou voor de vaste pc gaan. Een laptop is en blijft altijd een compromis, om draagbaar te blijven.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          En met optie 2 kan ik bv op de laptop photoshop openen en op de losse lcd de foto die ik aan het bewerken ben weergeven.

Gr Kees
          Misschien kan het nu, maar ik twijfel. Vroeger kon je geen ander beeld op een externe monitor weergeven dan datgene dat op de notebook stond.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Misschien kan het nu, maar ik twijfel. Vroeger kon je geen ander beeld op een externe monitor weergeven dan datgene dat op de notebook stond.
            Dit kan zeker, ik heb het gezien.
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Dit kan zeker, ik heb het gezien.
              Ja, dat is geen enkel probleem met de moderne notebooks, werk er dagelijks mee.

Comment

Heb hier hetzelfde probleem.
                Effe volgen. Kan niet kiezen (vast - laptop / welk merk).
                www.digitalclickx.com

Comment

Met een desktop heb je altijd meer voor je geld.

En giet je er een tas koffie in heb je alleen maar een keyboard te veranderen

Laptops zijn leuk, maar als je het niet echt nodig hebt van regelmatig met de pc op stap te gaan blijf dan maar bij een desktop. (en daarkan je ook 2 lcd schermen aanhangen als je wil)

Comment

Het hangt er vanaf wat je wil.
                    Als je van zin bent vaak op locatie te gaan werken met je computer koop je best een laptop. Maar besef dan wel dat je die weinig of niet kan upgraden en dat je veel betaald voor die draagbaarheid.
                    Als je voor 1000 euro een laptop en een pc vergelijkt gaat de pc qua hardware veel sneller zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      da's dan wel nog van de tijd dat de dieren nog spraken

in 2001 had ik al dual screen op mijn Armada E700 laptop. gewoon externe monitor aansluiten, en "expand windws desktop over tweede scherm" was standaard al gesupporteerd vanaf W2k, WXP en WVista blijven dat dus gewoon ondersteunen. Je grafische kaart moet het wel allemaal rond krijgen .; maar met de huidige hardware mag dat geen prob zijn, vroeger kon je in de problemen komen als je grafische kaart te ondermaats gekozen was door je laptopbouwer

Comment

Ik zou gaan voor een vaste. Voor de zelfde prijs heb je beter presterende hardware. Voor de 2 schermen moet je het niet doen, je kan zowel op een laptop als op een vaste pc 2 schermen aansluiten. Het enige voordeel dat je hebt bij een laptop is dat je hem overal kan meenemen. Als ik opnieuw moet kiezen zou ik gaan voor een vaste.

Comment

Er kan nog altijd niks aan de rekenkracht van een vaste (als je min of meer in hetzelfde prijsplaatje blijft).
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ik heb een laptop, ik neem die echt overal mee naartoe.
                            Alleen is nu net mijn batterij stuk, die gaat sinds kort maar met moeite 1u mee.
                            Zonder die batterij ben je alles behalve mobiel. Wat ik net het belangrijke eraan vind. Dus ik ga mij binnekort zeker en vast wel een nieuwe batterij aanschaffen, helaas kost deze wel 140 euro
                            Canon PowerShot A520 - Canon Eos 350D + efs 18-55mm + ultrasonic 28-105 + speedlight 420EX
                            - gsm met ultra 0.3mp color camera(telt da nie mee soms? )

Comment

Nadeel aan een laptop is dat als er één onderdeel stuk gaat alles in herstelling moet. Soms gaat dit snel maar soms kan dit ook weken duren.
                              Tweede nadeel is dat je er zelf weinig kan aan veranderen ... moederbord of videokaart upgraden ... schijf bijsteken ... veel gelimiteerder.
                              Langs de andere kant is het mobieler, da's waar.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X