de LW44 of voor diegene die meer willen weten:
http://www.venta-benelux.com./showpage.asp?docid=40
hier kan je ~ zien op welk principe het werkt.
ik heb onlangs me zo'n toestel aangeschaft....door omstandigheden laten we zeggen. (je krijgt 'n cadeau, maar.... en dan wissel je dat voor iets algemeen nuttigs)
anyway, we merken al 'n ernorme verbetering:
de luchtvochtigheid ligt ideaal 40 a 60% ( meestal 50%)
ook kwa restgeuren van frietvet e.d. zijn achter 'n nachtje in low stand volledig weg....(en dat zonder koolstof filters)
nu, waarom dit apparaat ?
want als je 't bekijkt dan vraag je jezelf af, waarom is dat zo duur...?
er zit echt geen hoogstaande technologie in...tis wel stevig (dubbel behuizing) en onderhoudsvriendelijk...
met dat laatste ga ik ook eindigen...
ik heb al ontelbare luchtfilters en bevochtigers gekocht, maar wat ze er niet bijvertellen is het regelmatig gebruik van additieven en vervangen van (hepa) filters...en die zijn verdomme duur.
en hoe ouder je apparaat is hoe zeldzamer, dus ook hoe duurder de filters etc...
BV: ik heb hier 'n Philips met filter en active koolstof(tegen geuren).
als je dat continue moet laten draaien, ben 3xjaar aan vervanging toe, wat bijna 'n kleine 150 euro kost...
nu komen we langzaam naar mijn vraag ....@ Carola
de airwasher doet iig z'n werk als bevochtiger en daar heb je alleen water voor nodig...maar,
je moet wel om de 14 d 'n soort hygiene product bijvoegen en dat is in principe alleen 'n product wat surfactans bevat om die rotorende schijven 'n mooi waterfilm te geven (oppervlaktespanning verlagen dus...goed ?)
nu heb ik zelf al wat proeven gedaan
neem 'n plastiek deksel en dompel die onder 'n gewoon water...druppelvorming, ttz geen egale waterfilm.
met gewoon dreft in 'n emmer water blijft er 'n film op diezelfde deksel
30 druppels met 'n druppelteller op 4liter water...
nu zou je zeggen, tis toch prima, maar dat begint al redelijk te schuimen...
bottom line/question is dus: zijn er alternatieven om alleen die oppervlaktespanning te verlagen zonder naar 'n detergent te grijpen ...en liefst goedkoop, anders zal het gewoon dreft blijven...
http://www.venta-benelux.com./showpage.asp?docid=40
hier kan je ~ zien op welk principe het werkt.
ik heb onlangs me zo'n toestel aangeschaft....door omstandigheden laten we zeggen. (je krijgt 'n cadeau, maar.... en dan wissel je dat voor iets algemeen nuttigs)
anyway, we merken al 'n ernorme verbetering:
de luchtvochtigheid ligt ideaal 40 a 60% ( meestal 50%)
ook kwa restgeuren van frietvet e.d. zijn achter 'n nachtje in low stand volledig weg....(en dat zonder koolstof filters)
nu, waarom dit apparaat ?
want als je 't bekijkt dan vraag je jezelf af, waarom is dat zo duur...?
er zit echt geen hoogstaande technologie in...tis wel stevig (dubbel behuizing) en onderhoudsvriendelijk...
met dat laatste ga ik ook eindigen...
ik heb al ontelbare luchtfilters en bevochtigers gekocht, maar wat ze er niet bijvertellen is het regelmatig gebruik van additieven en vervangen van (hepa) filters...en die zijn verdomme duur.
en hoe ouder je apparaat is hoe zeldzamer, dus ook hoe duurder de filters etc...
BV: ik heb hier 'n Philips met filter en active koolstof(tegen geuren).
als je dat continue moet laten draaien, ben 3xjaar aan vervanging toe, wat bijna 'n kleine 150 euro kost...
nu komen we langzaam naar mijn vraag ....@ Carola
de airwasher doet iig z'n werk als bevochtiger en daar heb je alleen water voor nodig...maar,
je moet wel om de 14 d 'n soort hygiene product bijvoegen en dat is in principe alleen 'n product wat surfactans bevat om die rotorende schijven 'n mooi waterfilm te geven (oppervlaktespanning verlagen dus...goed ?)
nu heb ik zelf al wat proeven gedaan
neem 'n plastiek deksel en dompel die onder 'n gewoon water...druppelvorming, ttz geen egale waterfilm.
met gewoon dreft in 'n emmer water blijft er 'n film op diezelfde deksel
30 druppels met 'n druppelteller op 4liter water...
nu zou je zeggen, tis toch prima, maar dat begint al redelijk te schuimen...
bottom line/question is dus: zijn er alternatieven om alleen die oppervlaktespanning te verlagen zonder naar 'n detergent te grijpen ...en liefst goedkoop, anders zal het gewoon dreft blijven...
Comment