Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobistar schiet de hoofdvogel af

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mobistar schiet de hoofdvogel af

Gelezen op Beursduivel.be:

De Belgische gsm-operator Mobistar wil klanten laten overstappen van de vaste lijn naar de gsm.
    De France Télécomdochter heeft daartoe zijn zijn product AtHome hertekend.
    Volgens gedelegeerd bestuurder Benoit Scheen van Mobistar wordt het een agressieve zet. ‘We willen de vaste telefoonlijn echt doden,’ zegt hij in de krant De Tijd.
    AtHome is is een dienst waarbij klanten voor 10 euro per maand 40 uur per maand van thuis gratis kunnen bellen naar alle vaste lijnen, op elk moment van de dag.
    De hertekening houdt in dat er verschillende varianten komen van AtHome en ze wordt vergezeld van een omvangrijke reclamecampagne.
    Met deze strategische zet wil Mobistar vooral Belgacom treffen: de vaste lijn is traditioneel een van de belangrijkste inkomstenbronnen van de historische operator.
    Bron: Express.be

Dat is nu toch te gek om los te lopen ? Of kijk ik over iets ?
    Als hun actie een overdonderend succes heeft, dan heeft binnenkort niemand nog een vaste lijn, dus betaal je maandelijks 10 euro om..... naar nergens te kunnen bellen.

Zouden daar nu echt veel mensen inlopen ?
    Ze zouden beter de gesprekken van GSM naar GSM wat goedkoper maken.... (uiteraard voor de enkelingen die geen GSM via het werk hebben )
    Last edited by nete; 12 februari 2008, 17:39.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Mobistar schiet de hoofdvogel af

Wat betaald een mens tegenwoordig om een telefoonlijn liggende te hebben ? Vroeger was dat meer dan 500fr, abonnement gewoon om de lijn liggende te hebben, zonder 1 telefoontje te doen. (het is al van voor 2000 geleden dat ik nog een vaste lijn gehad heb), er zal in die wereld toch wel wat veranderd zijn. Maar je gaat met toch niet vertellen, dat telenet of belgacom gratis een lijn bij jou thuis legt, en dat je daar niks voor betaald als je die niet gebruikt ?
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Wat betaald een mens tegenwoordig om een telefoonlijn liggende te hebben ? Vroeger was dat meer dan 500fr, abonnement gewoon om de lijn liggende te hebben, zonder 1 telefoontje te doen. (het is al van voor 2000 geleden dat ik nog een vaste lijn gehad heb), er zal in die wereld toch wel wat veranderd zijn. Maar je gaat met toch niet vertellen, dat telenet of belgacom gratis een lijn bij jou thuis legt, en dat je daar niks voor betaald als je die niet gebruikt ?
      Dat is naast de kwestie...

Meneer Scheen wil komaf maken met de vaste lijn, daarom maakt hij het bellen naar...... een vaste lijn (die hij wenst te "doden") goedkoper.
      Maar volgens zijn plan zijn er binnenkort geen vaste lijnen meer... Snappie ?

Te zot om los te lopen. Maar de man die zo'n dingen komt verkondigen verdient wel miljoenen.
      Moest er enige logica inzitten, dan maakte hij het bellen naar vaste lijnen peperduur en het bellen naar GSM spotgoedkoop.
      Dan zeg ik misschien ook nog mijn vaste lijn op.

Enne JDM, ik bel vrij veel, als ik al die gesprekken met GSM moet doen, dan kost me dat nog altijd een bom geld. Ik moet mijn GSM rekening namelijk zelf betalen.
      Last edited by nete; 12 februari 2008, 17:52.

Comment

Bwa er zitten er hier in huis nog, die met een gsm op hun eigen kosten bellen. Maar voor mensen zoals bvb mijn ouder (als ze 5 telefoons op 1 maand doen, is er veel getelefoneerd geweest). (Die hebben zelfs geen gsm). Lijkt me dergelijk aanbod toch vrij interessant. Werpt uw telefoon buiten, die u per maand ook geld kost, en schakel over op een gsm. Voor die mensen zou het zelfs goedkoper zijn, want als ze nu een gsm willen moeten ze hiervoor buiten hun vaste telefoon nog eens extra betalen.

Om zomaar dit idee af te schieten, neen er zijn situaties waar dit interessant kan zijn .

Comment

Als ik ga zien telenet 17,34/ maand. Belgacom 17,50/ maand. En bovenstaande 10 euro per maand.

Voor al wie met een slapende telefoonlijn zit (dus minder dan 40 uur / maand) als in die 10 euro het gsm abonnement zit lijkt me dus wel vrij interessant. Alhoewel, 'k dacht dat er gsm abonnementen waren (of pay en go van 5 euro per maand, met 25 minuten bel tegoed), 't kan dus nog goedkoper. Maar ieder zal dit voor zichzelf moeten uitmaken, wat voor hem persoonlijk het goedkoopst is. Dus 'k zou zeker dit idee niet in het belachelijke trekken. Laat ze maar doen, we kunnen er maar wel bij varen

Comment

Het gaat dus over een surplus bij een andere formule van Mobistar.

Het gaat me hier enkel en alleen over het absurde van die actie:

Meneer Scheen gaat Belgacom eens tegen de schenen stampen en zorgen dat er binnenkort geen vaste telefonie meer bestaat. Je betaalt dan 10 euro surplus bij uw abonnement om 40 uur nergens naartoe te kunnen bellen. (want in Scheens visie geen vaste lijnen meer).

Ik herhaal dus:
            Moest er enige logica inzitten, dan maakte hij het bellen naar vaste lijnen peperduur en het bellen naar GSM spotgoedkoop.
            Je zou de vaste lijnen nogal zien buitenvliegen
            Dan zeg ik misschien ook nog mijn vaste lijn op.
            Last edited by nete; 12 februari 2008, 18:15.

Comment

Bwa er zitten er hier in huis nog, die met een gsm op hun eigen kosten bellen. Maar voor mensen zoals bvb mijn ouder (als ze 5 telefoons op 1 maand doen, is er veel getelefoneerd geweest). (Die hebben zelfs geen gsm). Lijkt me dergelijk aanbod toch vrij interessant. Werpt uw telefoon buiten, die u per maand ook geld kost, en schakel over op een gsm. Voor die mensen zou het zelfs goedkoper zijn, want als ze nu een gsm willen moeten ze hiervoor buiten hun vaste telefoon nog eens extra betalen.

Om zomaar dit idee af te schieten, neen er zijn situaties waar dit interessant kan zijn .

Als uw ouders zo weinig bellen lijkt me in dat geval Simyo véél interessanter (geen abonnement, 10 euro laden en 6 maand tijd om te gebruiken (en 5 cent per minuut naar een vaste lijn). En nee, ik werk niet voor Simyo hoor, het is wel mijn GSM provider.

Comment

In reclame slogan's hoeft geen logica te zitten. Ze weten bij mobistar ook dat geen vaste lijnen een utophie is.

Maar 't is een schone promotie, die my5 abonnement 5 euro, + 10 euro at home. Zit je nog altijd maar aan 15 euro, dus 2,34 euro goedkoper dan een abonnement bij telenet, je betaalt niet meer extra voor een gsm abonnement en je kunt gerust naar de noodzakelijke diensten zoals doktor e.d. bellen van thuis zonder je zorgen te hoeven maken over een extra factuur. De voordelen van vaste lijn (zonder de kabels die moeten binnen komen) + de voordelen van gsm (altijd bij, dat ze je kunnen bellen als je dat wenst).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Als uw ouders zo weinig bellen lijkt me in dat geval Simyo véél interessanter (geen abonnement, 10 euro laden en 6 maand tijd om te gebruiken (en 5 cent per minuut naar een vaste lijn). En nee, ik werk niet voor Simyo hoor, het is wel mijn GSM provider.
                  'k zat er over te denken om hun naar iets dergelijks te laten overschakelen, maar zelfs die mobistar.... Als mensen niet gewoon zijn, met een gsm om te gaan, en ze hebben die dan eens in geval van nood nodig, gsm misschien niet opgeladen (ja als je dat ding niet iedere dag gebruikt), niet weten waar hij ligt, op de moment dat je hem nodig hebt, en die veel te kleine toetsen.....

Comment

Soit als reclame campagne is het geslaagd. Het staat hier nu vermeld, en 't staat ondertussen ook al in de gazet.

Na het nog eens bekeken te hebben, lijkt het me wel alleen interessant voor mobistar abonnee's die nu al een gsm abonnement hebben, en die nog een vaste telefoon staan hebben, maar voor de rest van de wereld Maar ze komen ermee in het nieuws, dus opzet geslaagd

Comment

Soit als reclame campagne is het geslaagd. Het staat hier nu vermeld, en 't staat ondertussen ook al in de gazet.

Na het nog eens bekeken te hebben, lijkt het me wel alleen interessant voor mobistar abonnee's die nu al een gsm abonnement hebben, en die nog een vaste telefoon staan hebben, maar voor de rest van de wereld Maar ze komen ermee in het nieuws, dus opzet geslaagd
                      Inderdaad, dat is de moderne verkoopsstrategie: een hoop lu*koek verkopen met een budget van miljoenen euro's.
                      Het produkt (een GSM gesprek voeren aan een "menselijke" prijs naar een andere GSM bv. is totaal niet aan de orde, want niet "hot" genoeg, de massa belt toch.)
                      Het zal ongetwijfeld bij de massa die niet nadenkt inslaan. En dat weet Mobistar natuurlijk ook en je kan ze geeneens ongelijk geven. Zij hebben ongetwijfeld al berekend dat de overgrote meerderheid niet eens 10 euro opbelt aan de "dure" tarieven naar vaste lijnen.
                      En 40 uren met een GSM aan je oor hangen..... da's meer dan 1 uur per dag die straling, of dat uiteindelijk gezond gaat zijn.....

Enne JDM, als je het nog een paar keer nauwkeuriger bekijkt, ga je me misschien nog gelijk geven...
                      Last edited by nete; 12 februari 2008, 20:30.

Comment

Laat die mens nu toch eens geloven in zijn idee. Als hij denkt dat hij de vaste lijnen kan doden...laat hem dat dan denken. Hij zal vroeg of laat wel beseffen dat het een utopie is.
                        Hij is pas nieuw in het bedrijf en heeft nog veel "vernieuwende" ideeën en begint pas zichzelf te bewijzen.
                        Er zullen klanten zijn die heil zien in deze ideeën en campagnes en zij zullen de stap zetten. Klanten die er geen heil in zien blijven gewoon bij wat ze hebben. Wie doet hij er kwaad mee? Niemand m.i. Uitgezonderd de France Telecom aandeelhouders misschien die wat minder uitgekeerd zullen krijgen dan wat ze nu krijgen. Die zullen er echt niet door in armoede vervallen.
                        Natuurlijk gebruikt hij grote woorden, dat moet om de aandacht van het publiek te trekken (bewijs: er wordt hier zelfs een topic over gestart dus in die opzet is hij alvast geslaagd).
                        Gelooft hij zijn eigen woorden? Vermoedelijk wel, evenals zijn direct reports en salesafdeling.
                        Gelooft de rest van het bedrijf in zijn woorden? Nee hoor. Die glimlachen eens fijntjes en blijven gewoon verder werken aan 2G, 3G en datatoepassingen.
                        Ergens heb ik een vermoeden dat er een andere, onderliggende reden is voor het in de verf zetten van deze aankondiging.
                        Last edited by Cookie; 13 februari 2008, 08:24.
                        En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Als hun actie een overdonderend succes heeft, dan heeft binnenkort niemand nog een vaste lijn, dus betaal je maandelijks 10 euro om..... naar nergens te kunnen bellen.
                          Als je bij Belgacom een telefoonlijn hebt betaal je nu ook al 17,50€ om geen seconde te bellen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

of € 6.85 voor een discovery line hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
                              of € 6.85 voor een discovery line hé
                              De bedoeling was voor mensen die redelijk veel bellen ... 40 uur per maand. Niet echt vergelijkbaar met een discovery line.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X