Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rondreis amerika - allerhande vragen!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rondreis amerika - allerhande vragen!

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Bart, let op de kleine lettertjes, neem zeker en full omnium, en een no-limit milage.
    dacht inderdaad al aan zo'n dingen ;-)
    ... als het haalbaar is, zou ik toch wel eens in een SUV'ke willen cruisen ;-)
    (en gene duitser bij uitzondering ;-))
    ... maar vermoedelijk zal het wel nen bompa-car worden ;-)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      dacht inderdaad al aan zo'n dingen ;-)
      ... als het haalbaar is, zou ik toch wel eens in een SUV'ke willen cruisen ;-)
      (en gene duitser bij uitzondering ;-))
      ... maar vermoedelijk zal het wel nen bompa-car worden ;-)
      Let op de kleine lettertjes. Om je een richtprijs te geven, ik ben meestal tussen de USD 1200 en 1600 kwijt voor 3 weken. Het kan veel goedkoper maar zorg inderdaad dat je de juiste verzekeringen afsluit, kosten kunnen daar behoorlijk oplopen als je niet goed verzekerd bent. Meer info over verzekeringen: http://www.verenigdestaten.info/rsinfo/autohuur.html. De rest van de site is trouwens ook wel handig om eens door te lezen.

Comment

Via Joker www.joker.be kan je bij Sunnycars boeken (kan ook rechtstreeks). Deze broker levert all-inn formules (dus geen verassingen). http://www.sunnycars.be/home.html
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb er vorig jaar de laatste week van juni en twee eerste van juli, alles in bedoel ik verzekering, omnium, je moet wel nog een toeslag betalen als de pasagier ook wil rijden, maar dat kan je doen als je de wagen gaat afhalen. Ik heb de tip via een amerika forum (http://amerika.discussiegroep.info) gehad. Ik geloofde het zelf ook niet, maar het is waar!! En geen enkel probleem gehad op de luchthaven van denver. Doe ermee wat je wil, maar volgend jaar huur ik daar weer. Het leuke is ook dat dat type wagen soms niet op voorraad is en je dan een grotere meekrijgt.

groetjes

ojaa...er was geen beperking op het aantal km (we hebben zo'n 6500 km gereden)

Last edited by sergoor; 11 februari 2008, 21:54.
          FUJI XT2

Comment

Ik wil eigenlijk ook een tweetal weken door de USA toeren met een selfdrive.

Hoeveel moet je rekenen als budget om te eten. Wat is de prijs van een doorsnee ontbijt, avondmaal,...
            Is het inderdaad beter ginds wat kleren te kopen? Wat kost voeding in het algemeen?

hoeveel reken je aan budget voor toegangsgelden?

Hoeveel kost een hotel gemiddeld per kamer per nacht? (geen luxe maar proper) Beter gewoon vliegtuig en auto boeken, of een uitgestippelde tour volgen?

Wat zijn de nietvoorziene kosten die jullie hadden...?

bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
              Ik wil eigenlijk ook een tweetal weken door de USA toeren met een selfdrive.

Hoeveel moet je rekenen als budget om te eten. Wat is de prijs van een doorsnee ontbijt, avondmaal,...
              Is het inderdaad beter ginds wat kleren te kopen? Wat kost voeding in het algemeen?

hoeveel reken je aan budget voor toegangsgelden?

Hoeveel kost een hotel gemiddeld per kamer per nacht? (geen luxe maar proper) Beter gewoon vliegtuig en auto boeken, of een uitgestippelde tour volgen?

Wat zijn de nietvoorziene kosten die jullie hadden...?

bedankt!
              Dat zijn allemaal vragen die zeer moeilijk of niet te beantwoorden zijn want dat hangt helemaal af van wat je zelf beslist. Er is enorme mogelijkheid in keuzes die je maakt, ook afhankelijk van hoeveel moeite je ervoor wilt doen. Maar alles is vooraf via internet te bepalen. Zelf geven we gemiddeld in drie weken tussen de 7 en 11 keuro all-in uit (afhankelijk van of we nog iemand meenemen) maar je kunt het net zo goed voor een fractie daarvan doen.

Bij veel motels zit er al ontbijt bij de prijs inbegrepen, het stelt niet veel voor maar vult de maag. Over het algemeen geef je minder uit aan eten dan hier, maar ook dat hangt af van waar je gaat eten, waar je genoegen mee neemt.

Bij de doorsnee motelketens (Best Western, Holiday Inn Express, Ramada Inn, Motel 6, Super 8, Comfort Inn, Quality Inn) betaal je tussen de USD 70 en 100 per nacht, maar als je eventueel gaat zoeken kan dat veel goedkoper (vooral niet-ketens, maar dan is het altijd de vraag hoe proper het is).

Toegangsprijzen: wat wil je bezoeken? Stippel je route en te bezoeken attracties uit en zoek op internet wat de prijzen zijn. Over de NPs staat hierboven al een link. Motelprijzen kun je trouwens ook vinden.

Kleren daar kopen: ja, maar dat had ik al geschreven. Ook over zelf reizen of uitgestippeld: eigen keuze. Ik doe alles zelf want als ik ergens wil blijven, dan kan dat. Wil je een stuk overslaan, dan kan dat ook. Dit jaar gaan we weer van LA naar Key West / Miami en globaal stippel ik een route uit. We zullen ons er weer niet precies aan houden.

Onvoorziene kosten: bij ons zijn bijna alle kosten onvoorzien omdat we ter plekke bekijken wat we doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                In Amerika heb je nauwelijks geld nodig, je betaalt alles per creditcard. Geld omwisselen? Het is 2008. Geld trek je ook daar overal uit de muur.
                En je moet niet eens uit je wagen stappen aan die muur... Ze hebben gewoon Drive-In banks
                ---
                Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

wij zijn in 1999 in amerika geweest (rondreis california), we hadden dit uitgestippeld adhv "KOA CAMPGROUNDS" (www.koa.com). Dit zijn een soort campings, maar naast tenten, kun je een soort "kabines" huren. Dit zijn hutten van 1 of 2 personen.

voordeel van dit systeem:
                  - spotgoedkoop
                  - veel campgrounds waardoor je flexibel je route kan uitstippelen
                  - goed aangeduid
                  - meestal plaats genoeg (geen overboeking)

dit is een echte aanrader

wij hebben dit gedaan: landen in LA , dan nr las vegas, dan grand canyon, dan yosemite valley, dan San Francisco, dan terug LA, en dit in een 14 dagen
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

Comment

Ik ga (hopelijk) met m'n vriend ook naar de VS dit jaar, drie weken in september. Ons plan is vertrekken in Seattle, langs Glacier National Park, Yellowstone, Grand Teton, Badlands, Arches... Nu twijfelen we nog voor het einde van de reis: Denver (500 dollar drop charge) en Salt Lake City (300 dollar drop charge, maar de vlucht is dan weer 100 euro duurder). Er is gewoonweg té veel te zien, moeilijk kiezen

Sowieso gaan we zelf alles plannen, zodat we toch meer dan één dag zijn in sommige parken, zoals Yellowstone, en wat wandeltochten kunnen doen. Qua hotels is http://www.priceline.com een erg interessante site, vaak zijn de prijzen veel lager dan wat er op de sites staat van de ketens zelf. En zoals iemand hier al vermeld had, gaan wij ook via http://www.usareisen.de voor het huren van de auto (een Equinox).
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Bedankt alvast voor de reactie allemaal!

Hoeveel kost een vlucht gemiddeld (ik dacht via connections te boeken) jullie boeken blijkbaar allemaal op andere (alternatieve manieren)

Hebben die KAO camper-plaatsen ook chalets met twee kamers indien je met twee koppels zou gaan?

verbruiken die wagen ginds veel? kwestie van het budget voor brandstof wat te bepalen.

Boek je ticket voor de warner studios en disneyland bvb beter op voorhand?

bedankt! alle verdere tips nog steeds welkom!

Comment

Hoeveel kost een vlucht gemiddeld (ik dacht via connections te boeken) jullie boeken blijkbaar allemaal op andere (alternatieve manieren)
                        Voorlopig denk ik www.ebookers.be te gebruiken. Brussel-Seattle en Denver-Brussel komt op 1300 euro voor twee volwassenen, toch op de data die wij gepland hebben.
                        Mijn foto's en fractals
                        Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Hebben die KAO camper-plaatsen ook chalets met twee kamers indien je met twee koppels zou gaan?
                          neen dacht het niet, maar 2 chaletjes naast elkaar is een optie hé
                          is echt de max, in zo'n chaletje staat er enkel een bed hé, de rest is gemeenschappelijk maar kwalitatief ten opzichte van hetgeen wij kennen
                          Photography helps people to see
                          -Berenice Abbott-
                          BD1050BE

Comment

Working...
                          X