Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rondreis amerika - allerhande vragen!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rondreis amerika - allerhande vragen!

Oorspronkelijk geplaatst door Den Door Bekijk bericht

Hebben Vegas gedaan en dan alle natuurparken in en rond 500 km van Vegas, zoals de Grand Canyon, Bryce canyon, Zion, Monument valley enz...

In één woord, droomreis !

Verleden jaar vier weken in Arizona en Utah rondgezworven. Als je zelf geen gokker bent, heb je Vegas in een tweetal dagen gezien Grand Canyon, Bryce Canyon etc... zijn allemaal

Een aantal tips :

- in Williams kun je een treintje nemen exclusief naar de Grand Canyon. Onderweg wordt je trouwens door cowboys overvallen Zie maar eens op http://www.thetrain.com/
    - een auto regelen kun je best vanuit Belgie
    - wij logeerden deels in hotel, maar ook dikwijls via http://www.hospitalityclub.org/. Voordeel is dat de mensen waar je bij logeert je ook kunnen vertellen wat er te zien is...
    - zeker ook de Apache trail eens doen
    - je hebt zeker wat cash nodig... Nemen we mee uit Belgie. Je kunt in de States immers veel miles rijden zonder een automaat (of tankstation tegen te komen). Maar het meeste betalen we met creditcard. En American Express is echt niet nodig hoor... Er zijn zelfs veel plaatsen waar ze alleen maar Visa aanvaarden...

O ja, Arizona niet doen tijdens de zomermaanden... Ik ben er in oktober geweest...
    Last edited by pnobels; 7 februari 2008, 22:48.
    Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
      O ja, Arizona niet doen tijdens de zomermaanden...
      Waarom? Juli is net mijn favoriete periode daar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
        Waarom? Juli is net mijn favoriete periode daar.
        Amai, dan is het daar 43 graden... Niet uit de auto gekomen zeker
        Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
          Amai, dan is het daar 43 graden... Niet uit de auto gekomen zeker
          Natuurlijk wel, hoe kun je anders foto's nemen?

Zoals je hierboven kunt lezen huren wij altijd een cabrio, heerlijk dat zomerzonnetje op je hoofd. Wel de airco aan, natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            - veel touroperators publiceren niet zo veel details over hun rondreizen (lokaties etc)
            Ze willen niet te veel in hun kaarten laten kijken. Dit zou individuele reizigers teveel informatie meegeven.

- ik hoor dat het zelf rondtrekken om financiële redenen ook niet echt een reden kan zijn, want in groep blijkt alles toch goedkoper uit te komen
            Dit is zeker niet waar. Je moet ook de kleine letterrtjes lezen bij groepsreizen en eveneens de niet vermelde kosten eens meerekenen. Je zal zien dat het een pak scheelt.

- voordeel van in groep is dat je meer kan genieten van de reis/wat je bezoekt versus concentratie op de route
            Ik zou nooit kunnen genieten in een bus van de stilte. Met eigen wagen heb je net die vrijheid om te stoppen waar je ook maar wilt en net die foto's te maken die jij wilt en niet de toeroperator. daar zit nu net het sterke aan individueel reizen.

- we stellen vast dat we ook nog eens op zoek naar een goede doch goedkope verzekering voor ons fotomateriaal zouden moeten zoeken, kunnen mensen daar feedback van hun ervaringen geven (+ eventueel kostprijs materiaal + premiewaarde eens vrijgeven, dan kan ik mij een idee vormen)
            Reisverzekeringen voor fotomateriaal zijn doorgaans peperduur en bieden dan nog onvoldoende waarborgen. Ze zijn het niet waard.

- stel dat we alleen rondtrekken, dan heb ik zo een gedachte van "beter een 2de koppel zoeken om kosten en fun en rondrijden wat te kunnen verdelen?"
            Dat hangt van je eigen ingesteldheid af. Je moet al een zeer goede verstandshouding hebben en heel duidelijk de zaken vooraf afspreken.
            Want éénmaal op reis zijn confrontaties nooit uitgesloten. Het beperkt ook deels je vrijheid. Louter om kosten te besparen zou ik het zeker nooit doen. Maar dat moet je uiteindelijk voor jezelf uitmaken.

- wat zijn volgens jullie echt afknappers qua lokaties en welke zijn de echte "yes you HAVE to visit it ... om reden xyz"
            De VS is bekend om zijn weergaloze natuur. Vermijdt de steden, bezoek de nationale parken en je zal een formidabele reis hebben.

- waar en wanneer kan je best uw euro's naar dollars omzetten? in belgië omwisselen ? alles of beperkt? ik zie via internet dat 1 USD nu 0.682 € waard is, maar... 'k vrees dat dit niet de koers is die we zullen krijgen als we in een bank wisselen => kortweg, jullie ervaringen hierover zijn ook welkom
            In de VS zal men zeer moeilijk Euro's kunnen wisselen (zelf ondervonden). Zorg ervoor dat je voldoende Dollars én een creditcard meeneemt.

- reis zelf in belgië... is altijd te betalen in euro's I suppose? of zijn er daar ook trucken te fixen door bepaalde zaken in reiskantoor/vlucht in USD te betalen ? (ik weet dat 2 jaar terug onze syrië vlucht in een syrisch reisbureau is geboekt, en dat scheelde "enorm" in prijs versus de gewone prijzen in reiskantoren of op de luchthaven)
            Voor reizen naar de VS betaalt men alles hier in Euro's. Autohuur regel je best hier, het is meestal goedkoper. De VS is nu eenmaal Syrië niet.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Helemaal eens met vantje behalve wat betreft het meenemen van dollars.

Comment

Maak vooraf een lijstje van de nationale parken die je zeker zal bezoeken en overweeg een Annual Pass. Dit komt, als je veel parken bezoekt, goedkoper dan telkens toegang te betalen. Info hierover kan je vinden op de NPS site. Deze Pass is één jaar geldig voor één wagen en zijn passagiers.
                Last edited by DigiCam; 8 februari 2008, 12:06.
                DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                  Maak vooraf een lijstje van de nationale parken die je zeker zal bezoeken en overweeg een Annual Pass. Dit komt, als je veel parken bezoekt, goedkoper dan telkens toegang te betalen. Info hierover kan je vinden op de NPS site. Deze Pass is één jaar geldig voor één wagen en zijn passagiers.
                  Klopt, ik geloof dat het vanaf 3 NP al goedkoper kan zijn. En als je het een beetje uitkient kun je er twee jaar plezier van beleven. Wij zijn in 2007 eind juli geweest en kunnen zo van dezelfde pas deze zomer weer gebruik maken.

Comment

rondreis amerika - allerhande vragen! - annex A

enkele extra's:

- temperaturen 's morgens/'s nachts/overdag (periode +/- sept-oktober) ?
                    - er schreef al iemand dat verzekeringen voor fotomateriaal meestal toch nog niet altijd je dat zijn... iemand die daar mee op in kan gaan? iemand ervaring met via die van Ethias ?
                    - andere zaken die we niet mogen vergeten qua verzekeringen of zaken die iedereen vergeet? (stopcontactconvertors vb? ;-)
                    - iemand die nog feedback kan geven qua do's & don'ts op vlak van fotografie? Ik kan het zeker niet over mijn hart krijgen geen reflex mee te nemen. 't Zou gewoonweg zonde zijn zonder beeldmateriaal thuis te komen ;-)
                    - qua reisdoane op luchthaven , hoe streng is men bij heen maar vooral terugkomen over wat in uw fototassen zit? heeft er iemand zware controles gehad en van iedere lens vb facturen moeten tonen?

alvast bedankt voor de eeste antwoorden, we hebben gelukkig nog wel wat tijd, alhoewel je zo'n reis toch ook niet alle jaren maakt (wij toch niet) en toch wel wat wil voorbereid zijn.

merci merci!
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

Comment

Re: rondreis amerika - allerhande vragen! - annex A

enkele extra's:

- qua reisdoane op luchthaven , hoe streng is men bij heen maar vooral terugkomen over wat in uw fototassen zit? heeft er iemand zware controles gehad en van iedere lens vb facturen moeten tonen?

merci merci!
                      Hier ga je 2 soorten antwoorden krijgen, mensen die wel controles gehad hebben, meestal zij die met een europse carrier vliegen, en mensen die minder controles krijgen, meestal met een us carrier, ik wil je dat wel eens toelichten.

Comment

- temperaturen 's morgens/'s nachts/overdag (periode +/- sept-oktober) ?
                        Alles over het weer kan je hier vinden. Als voorbeeld heb ik Los Angeles ingegeven, maar je kan dit voor gelijk welke stad doen. Enkel nog de optie "Averages and Records" kiezen en je weet de gemiddelde max/min temp voor de gekozen stad. Je kan ook de Record High en Rocord Low zien. Soms handig.
                        DigiCam

Comment

- andere zaken die we niet mogen vergeten qua verzekeringen of zaken die iedereen vergeet? (stopcontactconvertors vb?
                          Zeker meenemen natuurlijk, liefst meerdere opdat je meer apparaten tegelijk kunt gebruiken (opladers GSM, camera's, GPS, PDA, laptop etc) afhankelijk van wat je meeneemt natuurlijk. De meeste opladers werken tegenwoordig 100-240 V maar toch altijd even checken.

Comment

Een tip om goedkoop een auto te huren, www.usareisen.de... ik heb via deze site een 4x4 (type equinox) gehuurd voor iets meer dan drie weken aan 550 euro, alles in!!
                            FUJI XT2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sergoor Bekijk bericht
                              Een tip om goedkoop een auto te huren, www.usareisen.de... ik heb via deze site een 4x4 (type equinox) gehuurd voor iets meer dan drie weken aan 550 euro, alles in!!

Sergoor: thnx voor de tip ;-) ... was mijn duits nu maar eens wat beter. Zonder de details te kunnen lezen kom ik aan +/- 35 € per dag voor een midsize SUV. Dat zou wel cool zijn, maar ik vrees dat er nog addertjes onder het gras gaan liggen zoals extra per XXXXkm, etc I guess.
                              Moet je hem terugbrengen naar lokatie waar je hem ophaalde?
                              (geen idee of dat in onze planning zou zitten, to be defined)
                              Waarom zouden die zoveel goedkoper zijn als ze ook afnemen via de grote leasings?

Eens als voorbeeld, wanneer huurde jij welke wagen en wat waren uw kosten?
                              Met "all-in" bedoel jij verzekering etc I guess? of rekende jij uw "naft" er ook in?
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

Comment

Sergoor: thnx voor de tip ;-) ... was mijn duits nu maar eens wat beter. Zonder de details te kunnen lezen kom ik aan +/- 35 € per dag voor een midsize SUV. Dat zou wel cool zijn, maar ik vrees dat er nog addertjes onder het gras gaan liggen zoals extra per XXXXkm, etc I guess.
                                Moet je hem terugbrengen naar lokatie waar je hem ophaalde?
                                (geen idee of dat in onze planning zou zitten, to be defined)
                                Waarom zouden die zoveel goedkoper zijn als ze ook afnemen via de grote leasings?

Eens als voorbeeld, wanneer huurde jij welke wagen en wat waren uw kosten?
                                Met "all-in" bedoel jij verzekering etc I guess? of rekende jij uw "naft" er ook in?
                                Bart, let op de kleine lettertjes, neem zeker en full omnium, en een no-limit milage.

Comment

Working...
                                X