Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Vista

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
    Tussen de switch en de pc die ik wil afluisteren, dat ga jij nooit zien die hub is passief, die doet geen broadcasts, dus je switch poort gaat niet in status closed gaan . Ik ga niet je volledige netwerk kunnen zien dat is juist, maar 'k ga wel volledig de communicatie op het netwerk van die 1e pc kunnen zien, en dat is al een begin
    Kan zijn dat het gaat, maar denk het niet. De hub is wel passief, maar geeft wel een connectie door en dacht dat met 802.1x de switch zijn poort in shut zet als hij connectie krijgt zonder controle.
    Als je er natuurlijk direct die pc die er op kan ophangt moet dat lukken.

Nu bij ons zijn de patches van aan de switch tot boven op de bureau, dus daarvan aftakken zou heel moeilijk zijn zonder dat iemand een hub op zijn bureau ziet staan en onder de grond een kabel gaan doorknippen om er 2 connectors op te zetten gaat ook opvallen.

Maar in het extreem geval kan je traffiek monitorren ja, maar zoals je al zei. Denk niet dat je er iets mee gaat zijn.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
      Pas op, Doc gaat beweren dat ze de lengte van de kabels in het oog houden.
      Pssst, je kan een kabel meten tot op de centimeter nauwkeurig met bepaalde toestellen.

En opmerkingen maken om iemand proberen belachelijk te maken is niet moeilijk, maar denk dat je u beter uit de discussie houd want wat JDM en ik hier nu bespreken gaan volgens mij uw kennis ver teboven.
      Last edited by Doc_Holiday; 7 februari 2008, 19:14.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Pssst, je kan een kabel meten tot op de centimeter nauwkeurig met bepaalde toestellen.

Indeed, en je hebt daarvoor geen dure fluke netwerk testers nodig 'k heb iets in mijn wagen liggen wat zelfs nog geen 100 euro kost geloof ik, wat dat perfect doet, de lengte tot aan de switch weergeven, of gewoon de lengte van de kabel moet zelfs nog geen switch of hub op aangesloten zijn.

Zou eigenlijk geen slechte layer1 beveiliging zijn, maar 'k ken niks van electriciteit om te weten hoe dit juist werkt. Weet dus ook niet of dit realistisch zou zijn om dit ooit in switchen te implementeren.

Om terug te komen op die hub, jouw 802.1x werkt vanaf layer 2 dus zolang er geen frames verstuurd worden, kan ik doen wat ik wil. Pc wordt ook uit en aan gezet, netwerk kabel uittrekken en terug insteken is niet meer dan dat. Nu kan het goed zijn, dat bij jullie alle muurcontacten boven de bureau's zitten. Maar dat is toch niet op veel plaatsen het geval, meestal zijn de kabels en de muurcontacten daar zo goed mogelijk weg gewerkt. Dus wees er maar zeker af, een pc ertussen steken om het verkeer van een bepaalde pc af te luisteren is geen probleem. Als je het verkeer afgeluisterd hebt, kun je dit ook perfect simuleren (zoals een sticky mac adress), en kun je nog verder gaan, kun je eigenlijk de informatie van die pc (die normaal in het netwerk staat) op 1 netwerkkaart laten binnen komen, die data manipuleren, en op een andere netwerk kaart weer buiten sturen, die zich dan gedraagt als de originele netwerkkaart.... In theorie is het dus mogelijk. Het is ook geen spek voor mijn bek. En het gaat al meer dan de moeite waard moeten zijn, om dit te doen.

wat ik gewoon wil zeggen 802.1x is ook geen zekerheid, het gaat een man in the middle attack serieus bemoeilijken, maar volgens mij blijft het in theorie althans mogelijk.

En het is niet omdat ik een netwerk wil hacken dat ik data zou moeten invoegen, de juiste computer gewoon afluisteren kan al veel doen. Zolang er nog gewoon clear text protocols zoals smtp pop3, ftp ... bestaan en dagelijks gebruikt worden, is gewoon de juiste pc afluisteren (die van de personeelsdienst bvb) al voldoende

Ik wil niks verkeerd zeggen, maar een veilig netwerk is en blijft volgens mij een illusie. En het grooste gevaar blijft erin bestaan je veilig voelen
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Ik wil niks verkeerd zeggen, maar een veilig netwerk is en blijft volgens mij een illusie. En het grooste gevaar blijft erin bestaan je veilig voelen
          Het kan hoor, als je ziet hoe de mensen bij ons werken die de netwerken van banken monitorren. Ze moeten 4 deuren door, waarvan 2 met een sluis en 1 sluis kan je maar 1 man per keer door, voor ze op hun plaats zitten. Zitten 3 lagen firewalls en ze kunnen met hun pc's niet buiten hun werkplaats, zijn ofwel citrix ofwel vmware's die ze gebruiken. Ik denk dat die redelijk veilig zitten, geen connectie naar butien van op hun beveiligd netwerk. Geen toegang voor onbevoegden. Als je dat wil kraken als niet intern persoon ga je toch serieuze toeren moeten uithalen.

Comment

Ok, maar in zulke situaties heb je al geen 802.1x nodig, dat wordt zowieso al permanent in de gaten gehouden. 802.1x dient om plaatsen waar niemand zit op te letten te beveiligen, vergaderzalen gewone bureau's ...... de plaatsen waar de man die het koffiemachiene komt reinigen langs komt, waar de niet gescreende ontevreden werknemer zit, waar de kuisvrouw het rijk voor haar alleen heeft...

De plaats die jij nu vernoemd, daar wordt een aanval verwacht, het is daar niet dat het gevaar zit

Comment

maar denk dat je u beter uit de discussie houd want wat JDM en ik hier nu bespreken gaan volgens mij uw kennis ver teboven.
              Tsss, volgens mij is iedereen hier vrij om zich met om het even welke discussie te bemoeien. Verstand van zaken is hier nog nooit een criterium geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                Tsss, volgens mij is iedereen hier vrij om zich met om het even welke discussie te bemoeien. Verstand van zaken is hier nog nooit een criterium geweest.
                dat is een feit dat zeker is, anders zou ik me hier met niks mogen bemoeien

Comment

maar denk dat je u beter uit de discussie houd want wat JDM en ik hier nu bespreken gaan volgens mij uw kennis ver teboven.
                  Dat was ook het probleem van Einstein ... niemand begreep hem.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Waarmee je bewijst dat je voorspelbaar bent.
                    Oh ja, en ik beslis zelf wel waar ik in discussie ga en wanneer niet.

Comment

Klopt, maar als de enige bijdrage is mensen belachelijk proberen te maken kan je beter zwijgen. Maak je eigenlijk enkel uzelf belachelijk mee, maar dat snapt hij blijkbaar niet

Comment

Waarmee je bewijst dat je voorspelbaar bent.
                        Oh ja, en ik beslis zelf wel waar ik in discussie ga en wanneer niet.
                        Normaal zeg je wanneer wel en wanneer niet of waar wel en waar niet. Je gebruikt deze niet door mekaar

Comment

Normaal zeg je wanneer wel en wanneer niet of waar wel en waar niet. Je gebruikt deze niet door mekaar
                          Normale mensen beweren zelden van zichzelf dat ze slimmer dan anderen zijn. En dat slaat dan op volgende naar inhoud en taalkunde
                          Maar wees gerust, je zal van mij geen 'last' meer hebben, discussie is alleen leuk als de twee betrokkenen bereid zijn op zijn minst de argumenten van de ander te beluisteren.

Comment

Klopt, maar als de enige bijdrage is mensen belachelijk proberen te maken kan je beter zwijgen.
                            Vervolgens:

Klopt, maar als de enige bijdrage is mensen belachelijk proberen te maken kan je beter zwijgen. Maak je eigenlijk enkel uzelf belachelijk mee, maar dat snapt hij blijkbaar niet
                            Je spreekt mij aan met 'je' en 'u', wie is dan 'hij'? Je gebruikt deze normaal niet door mekaar.

Comment

Vervolgens:

Je spreekt mij aan met 'je' en 'u', wie is dan 'hij'? Je gebruikt deze normaal niet door mekaar.
                              Lees gewoon eens na, niks daarvan was op u bedoeld.

Comment

Normale mensen beweren zelden van zichzelf dat ze slimmer dan anderen zijn. En dat slaat dan op volgende naar inhoud en taalkunde
                                Maar wees gerust, je zal van mij geen 'last' meer hebben, discussie is alleen leuk als de twee betrokkenen bereid zijn op zijn minst de argumenten van de ander te beluisteren.
                                Ik beweer helemaal niet dat ik slimmer ben dan u, wel dat mijn pc/netwerk/security kennis hoger is.

Comment

Working...
                                X