Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vista

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vista

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Ah..wel
    Het kan zijn dat de cdrom fouten bevat.

Mijn allereerste kennismaking in juni 2006, begon ook zo.
    Plezant of leuk is anders...

Ik had me wel een ISO gedownload en die op cd gezet: liep dus fout.
    De tweede gebrande cd lukte dus wel.

Plaats die omschrijving van de foutmelding op > http://forum.ubuntu-nl.org
    Je kan er ook zoeken naar een oplossing voor het probleem.
    Wél,
    Het komt erop neer, dat het niet aan mijn cd licht, want op de desktop doet hij het wel =').

Ik heb de fout code al eens op-gegoogled, maar deze geeft aan dat ik gewoon met een nader cd-station moet proberen,..
    Allemaal goed en wel, MAAR IK WERK MET EEN LAPTOP , en daar zo even de cd-drive uithalen & een andere insteken zie ik mezelf nog niet doen =')..

Wat ik wel raar vind is dat mijn cd-speler al mijn games, cd's, & het begin van de CD-rom wél kan afspelen ..
    www.rock-metal-punk.org

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadangel Bekijk bericht
      Wél,
      Het komt erop neer, dat het niet aan mijn cd licht, want op de desktop doet hij het wel =').

Ik heb de fout code al eens op-gegoogled, maar deze geeft aan dat ik gewoon met een nader cd-station moet proberen,..
      Allemaal goed en wel, MAAR IK WERK MET EEN LAPTOP , en daar zo even de cd-drive uithalen & een andere insteken zie ik mezelf nog niet doen =')..

Wat ik wel raar vind is dat mijn cd-speler al mijn games, cd's, & het begin van de CD-rom wél kan afspelen ..
      Dus ligt het niet aan de CD he
      Je kan nog een andere cd proberen.
      Via "ship it" krijg je toch meerdere cd's dacht ik.

De cd-speler van mijn laptop (Compaq) heeft ook kuren.
      Die dingen zijn niet van beton

Installatie op de laptop via netwerk zou ook mogelijk moeten zijn.
      Maar daar heb ik geen ervaring mee.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Dus ligt het niet aan de CD he
        Je kan nog een andere cd proberen.
        Via "ship it" krijg je toch meerdere cd's dacht ik.
        Klopt klopt!
        Maar de andere is 64-bit ='), waar ik dus ook niets mee ben
        www.rock-metal-punk.org

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadangel Bekijk bericht
          Klopt klopt!
          Maar de andere is 64-bit ='), waar ik dus ook niets mee ben
          Toeme euh.....
          ISO downloaden en zelf branden....
          Is het proberen waard.
          Gutsy is echt goed hoor.
          (en eer ik zoiets zeg.... )

Downloaden kan hier:
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ok, iedereen over naar Linux yihaaa woooot... NOT! Wat een zever zeg. Wees een realistisch! Linux wordt alleen gebruikt door mensen die weten wat ze doen. Linux is nog bij lange niet zo gebruiksvriendelijk als windows, laat staan mac osx.

Ubuntu is een goed besturingsysteem, maar is appels vergelijken met peren! Windows en Linux mag je NIET vergelijken! Linux werd zowiezo al gebouwd met een ander doel in ogen. Linux is goed, maar met een grafische gui heeft het ook wel eens zen rare streken. Heb het genoeg getest. XP draait gesmeerd, VISTA draait gesmeerd, Ubuntu draait ook gesmeerd... mits na een paar tweaks welliswaar.

Steek ubuntu in de handen van iemand die nog niets anders heeft gezien dan windows, die vraagt je om het te verwijderen van zen systeem en er terug windows op te zetten. Niet omdat het slecht is, gewoon omdat het niet te snappen valt. Veel software werkt gewoon (nog) niet onder linux. Wees realistisch. Op dit ogenblik blijft windows nog steeds de beste keuze!

Linux is een goeie inhaalbeweging aan het maken, maar op vlak van gebruiksgemak hebben ze nog véél in te halen. Oja en kom nu niet af met compiz en wine en etc... die discussie doe ik niet nog eens.

Laat gewoon de mensen zelf kiezen welk besturingsysteem men gebruikt. Zelfde als canon vs nikon jeetje. Begint echt afgezaagd te worden. Velen weten nog niet eens alles uit Vista te halen en ze zagen al. Voor de gewone PC gebruiker is Vista GOED en daarmee uit. Die overige 10 % mensen die tweaken en prutsen, wel daarvoor misschien niet, voor die groep is er linux.

Microsoft heeft misschien niet de beste naam, maar ik moet nog steeds de eerste pc tegenkomen waarop vista crasht en misgaat! In het hele bedrijf draaien er XP machine's en Windows 2003 servers en die DRAAIEN! Enige problemen die er soms zijn is hardware afhankelijk. Laat ze maar eens allemaal deftige drivers schrijven, zouden al een pak minder problemen zijn en kom nu niet af dat linux dit niet heeft omdat, men de drivers er bij levert! Ook DAAR gaat het wel eens verkeerd. Je hoort het gewoon veel minder omdat er vééééééééééél minder gebruikers zijn die op linux draaien. Om nog maar niet te spreken van de 100den distro's die beschikbaar zijn.

En mac osx hoe het komt dat die stabiel is? Lijkt me toch logisch? Apple heeft zelf de hardware gekozen voor de software. Alles is geschreven rond de hardware in hun computers of laptops. Zo kan ik het ook... microsoft vista draait op zo goed als alles! En wil je niet alle bellen en toeters, koop dan vista business. Net zo goed als XP!

En nu zwijg ik. Velen spreken over hoe slecht vista is zonder eens te weten hoeveel wijzigingen men heeft aangebracht aan dat os.

Comment

Tiens, k'zal weer verkeerd zijn : dacht dat dit topic over Vista ging
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Tiens, k'zal weer verkeerd zijn : dacht dat dit topic over Vista ging
                Neen neen, je zit juist hier.

Nooit gehoord over de Heilige Drievuldigheid?

de Vader = Linux
                de Zoon = Windows
                de Geest = Mac

Thuis heeft Vader altijd gelijk
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Ik ga helemaal akkoord met theokus, microsoft heeft zijn succes enkel te danken aan de software die er op draait. Stel die allemaal beschikbaar op linux en je zal snel zien dat hun aandeel serieus daalt.
                  Als zo'n stellingen zouden kloppen dan had AMD nu veruit het grootste marktaandeel inzake processoren.
                  Ze hebben ongeveer 5 jaar de beste CPU's gehad en hebben met alle moeite van de wereld hun marktaandeel zien groeien van 2 naar 25 %. En daar zijn ze op een jaar al het grootste stuk terug van kwijt.
                  De mensen zijn veel conservatiever dan je denkt hoor.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    De mensen zijn veel conservatiever dan je denkt hoor.
                    Juist, daarom dat ik zei dat windowsgebruikers "geslagen honden" zijn
                    Ze krijgen slaag van de baas en toch blijven ze de baas trouw.

Tot voor kort waren er ook geen alternatieven he Nete...
                    Mac en Linux zijn in opmars.

Ben nu ongeveer al een halfuur bezig om een bestand van 70MB te unzippen
                    in Vista...
                    Lukt dus niet. Die is nu nog altijd "de resterende tijd aan 't berekenen".
                    Bij XP > prrrrrrrrrr...en tis gedaan
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                      Ok, iedereen over naar Linux yihaaa woooot... NOT! Wat een zever zeg. Wees een realistisch! Linux wordt alleen gebruikt door mensen die weten wat ze doen. Linux is nog bij lange niet zo gebruiksvriendelijk als windows, laat staan mac osx.
                      Doeme, wist niet dat mijn moeder zo'n krak was in computers ze gebruikt nu toch al ongeveer 2 jaar ubuntu. Moet die dringend inzetten om mijn klanten te gaan depaneren dan. Zo kan ik ook wat meer rusten.

Hieronder mijn slot pleidooi in deze thread:

Macs are for those who don't want to know why their computer works.
                      Linux is for those who want to know why their computer works.
                      DOS is for those who want to know why their computer doesn't work.
                      Windows is for those who don't want to know why their computer doesn't work.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Ik snap gewoon niet dat een firma mensen durft laten betalen om hun software te beta testen, want een nieuw OS van microsoft dat uitkomt zit vol bugs. Anders zou je niet elke maand een update moeten doen en elk half jaar een service pack moeten installeren die zo groot is als een gans OS.
                        Je moet ook wel toegeven dat een groot deel van de patches veiligheidspatches zijn ... patches die er niet komen omdat het produkt slecht werkt maar omdat andere mensen het produkt aanvallen, het produkt kraken, het produkt vanop afstand proberen te vernietigen ... klaag eens tegen deze mensen want zij zorgen voor 95% van de patches.
                        Vergelijk het met een auto, iemand breekt in en je gaat dan de fabrikant verwijten dat zijn produkt niet goed is omdat een dief ingebroken heeft.
                        Jij wou een digitale km-teller met groene achtergrondverlichting en roze cijfers maar ze hebben er een gewoon LCD-schermpje ingezet. Konden die klungels nu echt niet weten dat jij dat niet graag had? En toch is een auto zo'n irriterend produkt ... dat spel piept telkens je zonder gordel begint te rijden ... waar moeien die zich mee?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Mag ik nog een keertje: het succes van Windows zijn de programma's die er onder draaien.
                          Maar zonder Windows hadden die programma's er nooit onder gedraaid.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ah..wel
                            Het kan zijn dat de cdrom fouten bevat.

Mijn allereerste kennismaking in juni 2006, begon ook zo.
                            Plezant of leuk is anders...
                            Wees eerlijk Theokus ... als dit een Vista DVD zou zijn, dan was nu de wereld te klein om al die negatieve kritiek op Microsoft te lezen.
                            Als het een ander produkt is, dan begrijpen de meesten wel dat een foutje eens kan gebeuren maar als het een Microsoft produkt is dan zijn het gangsters die niet eens bekwaam zijn een deftige DVD te leveren.
                            Met alles kan iets fout gaan want niets is perfekt, toch niet hier op aarde.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ben nu ongeveer al een halfuur bezig om een bestand van 70MB te unzippen
                              in Vista...
                              Lukt dus niet. Die is nu nog altijd "de resterende tijd aan 't berekenen".
                              Bij XP > prrrrrrrrrr...en tis gedaan

Origineel bestand is 349MB, de totale unzip-procedure heeft 40 seconden geduurd.
                              Geen specifieke software geïnstalleerd, gewoon rechtsklikken op het bestand en "Uitpakken ...".
                              Er scheelt precies toch echt iets met uw PC's hoor Theokus.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                [
                                Origineel bestand is 349MB, de totale unzip-procedure heeft 40 seconden geduurd.
                                Geen specifieke software geïnstalleerd, gewoon rechtsklikken op het bestand en "Uitpakken ...".
                                Er scheelt precies toch echt iets met uw PC's hoor Theokus.
                                Sorry hoor. (kan er ook niks aan doen op dit moment)
                                Unzippen duurt hier steeds langer dan normaal.
                                Maar ja, waar zit de oorzaak he.
                                PLUS: de hardware is voor XP Pro juist dezelfde als voor Vista.

De installatie van Vista is deze die ik gebruikte met die Asus P5W DH en cpu dual core.
                                Heb wel moeten bellen met Microsoft
                                Kan misschien daaraan liggen?

Had liever een verse installatie gedaan....op deze toch wel nieuwe config.
                                Gaat dat lukken?
                                Geen idee omdat ik dan weer kan bellen met MS.
                                Als ik de tel niet kwijt ben zal dat de zesde keer worden dat ik dus een nieuwe installatie doe.
                                Ik had verder ergens gelezen dat er x-aantal tijd moet tussen liggen
                                alvorens je dan weer zou kunnen activeren.
                                Last edited by theokus; 5 februari 2008, 02:25.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X