Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD recorder - HDD recorder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DVD recorder - HDD recorder

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier. 'k Wou geen oeroud onderwerp (vhs naar dvd) 'flooden', dus maak ik een nieuw onderwerp aan.

Iemand die ik ken zou graag:

- divx kunnen bekijken op tv.
    - originele videobanden zonder veel poespas kunnen laten omzetten naar dvd.
    - sporadisch van op tv kunnen opnemen.

Zelf ben ik ook aan het uitkijken voor een dvd recorder, maar de speler moet bij voorkeur:
    - divx kunnen afspelen
    - regiovrij zijn (om regio 1 dvd's te kunnen afspelen) of althans regiovrij gemaakt kunnen worden.
    Dat zijn geen musts, want ik kan eventueel divx en regio 1 (extra dvdrom bijkopen en regiocode aanpassen) op de pc bekijken. 'k Vraag me wel af of zo een dvd recorder bestaat, met al die opties. Heb ik die opties niet op een dvd recorder voor mijn budget (maximum 200€, desnoods tweedehands), dan is dat maar zo. Ik kijk geen televisie, dus opnemen vanop tv doe ik niet, bijgevolg heb ik geen grote harde schijf nodig. Wel heb ik vrij veel originele videobanden die ik wil omzetten naar dvd. Hetgeen ik wil doen is dus vrij basic vermoed ik.

Welke (soort) dvd recorder schaf ik mij best aan?

graag jullie hulp

groet
    Levi

Re: DVD recorder - HDD recorder => HTPC Home Theatre PC

Heb ooit een 2 tal goeie regiovrije Pioneers gehad maar allen verkocht, heb eens goed nagedacht over de toekomst en ben uit de dvd-hd-recorder markt gestapt daar deze toch op termijn zou vervallen.

Digitale tv, blueray & hd dvd op komst. Eigenlijk wordt ik het een beetje beu om steeds volledige toestellen dan te moeten verkopen.

De oplossing is een HTPC (High End Theathre PC)
    Je kiest zelf je case (vb Antec Fusion http://www.materiel.net/live/32257.jpg)
    Dan moederbord,grafische kaart,dvd-speler,cardreader,5.1 geluid en wat je allemaal nog wil.

Ziet eruit als een high-end versterker in je living, maar is gewoon een 2e pc.
    Je hebt geen enkele beperking met een pc! Alle divx'en codecs,... je kan alles upgraden. Als dvd vervalt haal je deze er gewoon uit, en steek je er een hd dvd recorder in (of blueray). Ik gebruik hem ook als mp3 jukebox met 500GB hd. Is eigenlijk een compleet Mediacenter zonder beperking, wat wil je nog meer.

Ik heb er ook een tv-tunerkaart inzitten, dit om te kunnen opnemen van tv. Maar dit heb je niet nodig als je zegt dat je niet van tv opneemt.
    Gewoon 1 tijdloos toestel, en je bent voorbereid op de toekomst.
    Je kan er dan ook mee gamen op groot scherm, of fotos/videos afspelen.
    Vaste dvd-spelers of harddiskrecorders zeggen mij niets meer, niet flexibel genoeg.

Veel mensen kennen een HTPC niet, niet bekend in Belgie, zoek maar eens online hoeveel artikels er op google staan.

Voor nog geen €500 stak een maat een deftige in elkaar in 1u tijd! Beter een beetje sparen voor een deftig toestel.
    Wel heb ik een andere vriend die 'low budget' was, en voor hem stak hij een HTPC voor €300 in elkaar! (zonder tv tunerkaart enzo).

Videobanden overzetten doe je met een simpel scartkabeltje van je video naar je HTPC video in.
    Het is wat zoekwerk, maar je bent creatief bezig, net also je zelf een 'dvd of harddisk recorder' in elkaar aan het steken bent, en je kiest nog de stukken ook
    Vraag maar eens naar een HTPC in je lokale mediamarkt, ze zullen zelfs daar raar opkijken
    Last edited by Innovator; 21 januari 2008, 14:56.

Comment

Working...
    X