Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Active leden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Active leden

    Oorspronkelijk geplaatst door JV-foton Bekijk bericht
    en nog steeds geen conclusie of oplossing ?
    > Banned

    Tja ... zo kan het natuurlijk ook.
    Die vraag had evengoed van mij kunnen komen.


    greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

    Comment


    • #62
      Re: Active leden

      Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
      > Banned

      Tja ... zo kan het natuurlijk ook.
      Die vraag had evengoed van mij kunnen komen.


      greetz
      Cheeta
      Moderator Note: Jij kent de reden niet. Die is tussen ons en JV-foton. Heeft niks met de vraag te maken.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #63
        Re: Active leden

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        we zakken........6.941active leden.
        .
        en we zakken nog steeds,?
        straks nog onder de 5000...!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #64
          Re: Active leden

          Er zijn nochtans echt wel heel veel nieuwe leden? Al die nieuwe namen die opduiken, gaan er dan zoveel oud-leden weg?
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #65
            Re: Active leden

            Mijn voorstellen;

            - subforum om gewoon plaatjes te tonen, zonder vraag naar beoordeling. Laat ons eerlijk zijn; van vele plaatjes weten we dat ze niet perfect zijn (bvb ook door de omstandigheden buiten je controle) maar toch willen we ze graag tonen, voor de fun. Huidige foto-subfora hebben funfactor 0,0. Er is een reden waarom sites zoals 500px het goed doen; we laten allemaal graag zien waar we mee bezig zijn, zonder over details te moeten zeuren.

            - een subforum voor reisfotografie: "reisverhalen". Ik zou er al meteen een aantal kwijt kunnen (schrijf die voor andere sites). Maar veel meer dan dat hoop ik er ook een pak te kunnen lezen. Het frustreert me enorm dat ik hier met regelmaat mooie pics zie passeren van plaatsen waar ik ook graag heen zou gaan. Maar ik moet dan beginnen vragen stellen via PM (want in "beoordeel" gaat het over de foto). En ook al stel ik veel vragen, dan nog weet ik wss maar 1/10e van wat die persoon echt aan goeie info over zijn reis kan vertellen. Reisverhalen hebben voor mij bovendien ook een hoge fun factor.

            - geen limieten meer op aantal images, tenzij waar dat nuttig is (bvb in "beoordeel", want je kan nu eenmaal geen 10+ pics gaan beoordelen). Laat ons eerlijk zijn; iedereen heeft tegenwoordig een degelijke internet aansluiting. En wie dat niet heeft moet er maar werk van maken. Waarom die enkelen de pret laten bederven?


            BD zit in een negatieve spiraal door reglementitis en gezeur daarover. Maar da's makkelijk om te keren.
            Een eerste stap is; de mods die beseffen dat kritiek ook opbouwend kan zijn, en geen persoonlijke aanval is.

            In de hoop dat ik niet gebanned word ,

            Ciao,

            J.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #66
              Re: Active leden

              Ik denk meer aan grote schoonmaak !
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #67
                Re: Active leden

                Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Mijn voorstellen;

                - subforum om gewoon plaatjes te tonen, zonder vraag naar beoordeling. Laat ons eerlijk zijn; van vele plaatjes weten we dat ze niet perfect zijn (bvb ook door de omstandigheden buiten je controle) maar toch willen we ze graag tonen, voor de fun. Huidige foto-subfora hebben funfactor 0,0. Er is een reden waarom sites zoals 500px het goed doen; we laten allemaal graag zien waar we mee bezig zijn, zonder over details te moeten zeuren.

                - een subforum voor reisfotografie: "reisverhalen". Ik zou er al meteen een aantal kwijt kunnen (schrijf die voor andere sites). Maar veel meer dan dat hoop ik er ook een pak te kunnen lezen. Het frustreert me enorm dat ik hier met regelmaat mooie pics zie passeren van plaatsen waar ik ook graag heen zou gaan. Maar ik moet dan beginnen vragen stellen via PM (want in "beoordeel" gaat het over de foto). En ook al stel ik veel vragen, dan nog weet ik wss maar 1/10e van wat die persoon echt aan goeie info over zijn reis kan vertellen. Reisverhalen hebben voor mij bovendien ook een hoge fun factor.

                - geen limieten meer op aantal images, tenzij waar dat nuttig is (bvb in "beoordeel", want je kan nu eenmaal geen 10+ pics gaan beoordelen). Laat ons eerlijk zijn; iedereen heeft tegenwoordig een degelijke internet aansluiting. En wie dat niet heeft moet er maar werk van maken. Waarom die enkelen de pret laten bederven?


                BD zit in een negatieve spiraal door reglementitis en gezeur daarover. Maar da's makkelijk om te keren.
                Een eerste stap is; de mods die beseffen dat kritiek ook opbouwend kan zijn, en geen persoonlijke aanval is.

                In de hoop dat ik niet gebanned word ,

                Ciao,

                J.
                Ik onderschrijf je wensen volledig. En ook: er is hier iets fundamenteel rotten in the state of Denmark. Nog niet zo lang geleden werd ik verrot gescholden in het forum Architectuur, na een simpele suggestie over perspectief. Moderator van dienst heulde mee met de brulboei!
                Alleszins in de fotohoek ga je mij niet meer zien. Er zijn in het verleden zoveel goedbedoelde en slim bedachte suggesties gedaan door leden om een en ander te veranderen zodat structureel dit soort onprettigheden eigenlijk niet meer kan voorkomen, maar alles blijft simpel bij het oude. Tja, dan wordt het langzaam wegzakken in het moeras hé.


                Walter
                D850

                Comment


                • #68
                  Re: Active leden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Mijn voorstellen;

                  - subforum om gewoon plaatjes te tonen, zonder vraag naar beoordeling.

                  J.
                  3.6. Kies de juiste rubriek.

                  Wil je eens alleen maar een leuke foto laten zien zonder dat je er een technisch oordeel over wil hebben: plaats die dan in het forumonderdeel 'Fotofun' of de Beginnershoek.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #69
                    Re: Active leden

                    @jill.tje, neen die zijn al weg !, op een paar enkelingen na.
                    spijtig, maar zo is het.
                    @Phororhacos, dat men in het moeras aan het zinken is kan ik ook enkel maar vast stellen dat dit zo is.
                    wat ooit een begrip was in de fotografie wereld op het gebied van nederlandstalig forum heeft het rake klappen gekregen, dit stel ik zelf vast.
                    er zijn hevige discussies geweest in het verleden, heel heftig zelfs zolang het maar beschaafd blijft is er niets aan de hand, maar of dit nadelig is voor een forum.
                    volgens mij niet, maakt het eigenlijk interessant, voed het geheugen meen ik en stemt tot nadenken om conclusies te trekken.
                    dit komt overeen zoals in de rechtbank waar men met getrokken degens overeen staat tijdens het betoog en nadien samen een pintje gaat drinken.
                    dat er suggesties en goed bedoelde voorstellen gedaan zijn in het verleden weet ik ook, dat men er niet eens bij stil staat of eens in de ring gooit dat is de forum beheer hun beslissing.
                    of die beslissing terecht is laat ik in het midden, de toekomst brengt wel wijsheid maar of het dan niet te laat is, das een andere kwestie.

                    grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Active leden

                      Een heleboel fora zien hun activiteitsgraad dalen, en sommigen worden opgedoekt.

                      Ik denk dat er tegenwoordig gewoon meer gefacebookt en getwitterd wordt dan dan op Fora gesurft.
                      Voor een heleboel mensen is het gewoon net iets te complex om een foto in een forum te posten, terwijl de integratie met facebook veel makkelijker is.
                      Ook is deze site op een smartphone nogal moeilijk om te bekijken, en andere sociale media zijn daarin gebruiksvriendelijker.

                      Let op, dit is geen verwijt, ik stel enkel trends vast die zich algemeen voor doen.
                      Ik vrees dat fora in het algemeen over hun hoogtepunt heen zijn.



                      Eerlijk, ik vind mijn foto's niet goed genoeg voor dit forum, en daarom post ik er vrijwel geen.
                      Vroeger volgde ik van de 3 grote merken elke camera, en elke nieuwe lancering. Nu heb ik mijn toestel al een jaar of 4 en ik ben er tevreden over. Geen haar op mijn hoofd dat er vandaag aan denkt om te gaan upgraden. Misschien doe ik dat wel met een 2-jaar geleden gelanceerd tweedehandstoestel. Eerst moeten mijn fotografiekwaliteiten omhoog, en misschien moet ik er ook meer tijd voor vrijmaken.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Active leden

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        3.6. Kies de juiste rubriek.

                        Wil je eens alleen maar een leuke foto laten zien zonder dat je er een technisch oordeel over wil hebben: plaats die dan in het forumonderdeel 'Fotofun' of de Beginnershoek.
                        grt,bouk.
                        Toch niet, want...

                        -de omshrijving van het Fotofun forum zegt:
                        "Forum voor het tonen van uw grappigste foto's of bloopers. Fotografie met een knipoog."

                        -en de sticky in het Fotofun forum zegt:
                        "Als je een foto hebt gemaakt die niet noodzakelijk echt gelukt is, maar wel bijzonder grappig dan kun je deze foto in dit forum tonen. Bloopers, missers, grappige poses van forumleden tijdens Shooting Days, ze kunnen hier allemaal aan bod komen."


                        Misschien bedoel je het goed, Bouk, maar je moet jezelf toch wel eens de vraag stellen of zo droogweg stukjes reglement citeren wel nuttig is. ik heb je dit al meermaals zien doen, en vaak te onpas. De mensen zijn heus wel intelligent genoeg om die reglementen zélf te vinden en te lezen. In dit geval ging mijn post over (voorstellen tot) aanpassen van die reglementen. Ik ben niet de enige die al voorstellen deed; velen deden het me voor. Ik ben er van overtuigd dat allen hierbij de bedoeling hadden om het forum te verbeteren voor de leden. En laat ons niet vergeten dat het de leden zijn die BD maken tot wat het is. Dus constructief meedenken zou je moeten toejuichen, ipv lemmingsgewijs bestaande regels te citeren.

                        Mvg,

                        J.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #72
                          Re: Active leden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Ik onderschrijf je wensen volledig. En ook: er is hier iets fundamenteel rotten in the state of Denmark. Nog niet zo lang geleden werd ik verrot gescholden in het forum Architectuur, na een simpele suggestie over perspectief. Moderator van dienst heulde mee met de brulboei!
                          Alleszins in de fotohoek ga je mij niet meer zien. Er zijn in het verleden zoveel goedbedoelde en slim bedachte suggesties gedaan door leden om een en ander te veranderen zodat structureel dit soort onprettigheden eigenlijk niet meer kan voorkomen, maar alles blijft simpel bij het oude. Tja, dan wordt het langzaam wegzakken in het moeras hé.


                          Walter
                          Gelukkig is er nog Chit Chat.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #73
                            Re: Active leden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ik denk dat er tegenwoordig gewoon meer gefacebookt en getwitterd wordt dan dan op Fora gesurft.
                            Hm, dat vind ik niet, maar ik ben hier een enkelingetje he. Persoonlijk kom ik liever naar hier.
                            Hier ken ik bijna niemand persoonlijk, maar toch heb ik het gevoel dat er wel degelijk iemand achter de nickname zit, ja dat is ook zo maar je weet wel wat ik bedoel hoop ik.
                            Hier pràten mensen nog met elkaar, in de chit chat dan.
                            Op facebook heb je een heleboel mensen, die je begod niet meer kent, en waar je nooit meer tegen praat. En is toch ook op een hele andere manier vind ik persoonlijk.
                            Tja, da's bij iedereen een beetje anders he.

                            Enfin, ik hoop dat dit forum blijft bestaan maar dat zal wel he.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Active leden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              De mensen zijn heus wel intelligent genoeg om die reglementen zélf te vinden en te lezen...
                              Als je dat nog gelooft, dan wil ik je hierbij die illusie ontnemen. Ook ik had heel lang die naïeve, positieve mening over "de mensen" (enfin, die van BD toch), maar als huidige BD-Challenge Mod, als gevolg waarvan ik veel minder tijd op het forum zelf doorbreng dan voorheen, kan ik helaas niet anders doen dan dit tegenspreken. Integendeel: zo'n uitspraak slaat gewoon nergens op! Je moest eens weten hoeveel foto's ik elke maand moet weigeren, omdat de inzenders de regels NIET gelezen hebben, en zo mijn kostbare tijd verspillen. Gelukkig zijn er enkelen ( maar lang niet de meesten ) die zich verontschuldigen. De meerderheid doet dat niet eens.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment


                              • #75
                                Re: Active leden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Gelukkig is er nog Chit Chat.
                                Mmmmmmja , hoewel het bruikbare toerental daarvan érg smal is hoor. Ik verbaas me er bijvoorbeeld over dat wat ik schreef er nog staat.

                                Walter
                                D850

                                Comment

                                Working...
                                X