Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Active leden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Active leden

    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    LesC,

    We gaan niet voor slechter he!

    Jaja
    Weet het wel, Jacques, maar hoe vaak vertoont een nieuwe versie evengoed nieuwe bugs, of zaken waarmee je maar moet leren leven? Sterkste voorbeeld momenteel vind ik LR4.
    OK, de RAW-motor is een flinke verbetering, maar de traagheid van het geheel, de manier waarop het programma met de resources omspringt...
    Het is niet omdat iets mooier oogt, dat het ook beter is.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #47
      Re: Active leden

      Hallo,

      Uiteraard is alles wat "nieuw" is gevoelig aan "fouten" en is er vooraf heel veel testwerk nodig.
      De website zit nu in de fase, maar het "oude" forum transfereren naar de nieuwste VBUlletin is "a hell of a job".
      Belgiumdigital is namelijk een vreselijk kluwen van VBulletin en ledenadministratiemodules- en koppelingen dat het enige tijd gekost heeft om dat allemaal netjes in kaart te brengen en te trasponeren naar de nieuwste versie.
      Maar, we kijken allemaal uit naar de "nieuwe" Belgiumdigital
      En die is dus op komst

      Maar we zijn er zeker van dat de Belgiumdigital, die we jullie gaan aanbieden, zeker zal tegemoetkomen aan een aantal van jullie "wensen" ...

      jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #48
        Re: Active leden

        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        ..........

        Maar we zijn er zeker van dat de Belgiumdigital, die we jullie gaan aanbieden, zeker zal tegemoetkomen aan een aantal van jullie "wensen" ...
        maar natuurlijk.. verwacht zelfs niet anders.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #49
          Re: Active leden

          We zijn echt benieuwd!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #50
            Re: Active leden

            't kan aan mij liggen, maar ik zie ondertussen:
            Actieve leden:5.922
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #51
              Re: Active leden

              Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              't kan aan mij liggen, maar ik zie ondertussen:
              Heb jij er zoveel weggejaagd?

              Ik maak me daar niet ongerust over. 't Is zomer en sowieso 'lage tij'. Maar net zoals de getijden stromen de (actieve) leden heen en weer.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment


              • #52
                Re: Active leden

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Heb jij er zoveel weggejaagd?

                Ik maak me daar niet ongerust over. 't Is zomer en sowieso 'lage tij'. Maar net zoals de getijden stromen de (actieve) leden heen en weer.
                Kwaliteit is nog steeds beter dan kwantiteit... dat geldt ook hier
                Jean Pierre.

                Comment


                • #53
                  Re: Active leden

                  Mijn inlogperiodes worden steeds langer precies (wel, de afstand ertussen bedoel ik dan). Nu nog op elke pagina van die Eizo reclame midden in de postings.
                  Hoe zei je: kwaliteit en kwantiteit. Down down deeper and down... en ondertussen nog 5.097 actieve leden.
                  Misschien mis ik de <5.000 nog wel...
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #54
                    Re: Active leden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    Mijn inlogperiodes worden steeds langer precies (wel, de afstand ertussen bedoel ik dan). Nu nog op elke pagina van die Eizo reclame midden in de postings.
                    Hoe zei je: kwaliteit en kwantiteit. Down down deeper and down... en ondertussen nog 5.097 actieve leden.
                    Misschien mis ik de <5.000 nog wel...
                    'k Zal het hier wat opvrolijken. Voila
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Active leden

                      Sinds enige tijd post ik hier ook wat minder (dan vroeger).
                      Je ziet zo het aantal reacties dalen op je inzendingen ...
                      Het blijft dus een feit dat je reactie krijgt als je er zelf voldoende uitdeelt en uiteraard het liefst 'oohs en aahs'.
                      Het mag niet gezegd, maar vriendjespolitiek is er wel degelijk. Wie dit niet wil zien, is naief.

                      Nog een duidelijke trend : er verdwijnen talrijke topics naar pagina 2 en verder, waar slechts 1, 2 of 3 reacties zijn gekomen.
                      De plotse uitblinkers met ruim 40 reacties zijn de HoF-foto's. Alsof enkel deze foto's nog van tel zijn !
                      Neem maar es een kijkje in 'landschappen'; Je begrijpt onmiddellijk wat ik bedoel.

                      Ik ben nooit voorstander geweest van het systeem van 1 foto in SC - 3 foto's in beoordeling.
                      Velen vinden beoordeling te min voor hun beelden en posten automatisch in SC. In beoordeling krijg je tevens zo goed als geen respons.
                      Het gevolg is een overvloed aan posts in SC met veelal minderwaardige foto's. De betere beelden verdwijnen in de massa en glijden mee naar de volgende pagina.


                      Mijn voorstel :

                      in SC :
                      3 foto's per topic in SC; maar beperk het aantal gestarte topics per week (per persoon) - zelfs drastisch tot maximum 1 per week.
                      Het zal de inzenders er toe aanzetten kritischer te kiezen.
                      Nu gaat men op reis ... maakt 500 foto's en post bijgevolg zo goed als al deze foto's op BD ...

                      In beoordeling :
                      3 foto's per topic, 1 topic per dag (zoals nu reeds het geval)



                      .............. mijn gedacht ..........



                      greetz
                      Cheeta
                      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                      flickr

                      Comment


                      • #56
                        Re: Active leden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                        Mijn voorstel :

                        in SC :
                        3 foto's per topic in SC; maar beperk het aantal gestarte topics per week (per persoon) - zelfs drastisch tot maximum 1 per week.
                        Het zal de inzenders er toe aanzetten kritischer te kiezen.
                        Nu gaat men op reis ... maakt 500 foto's en post bijgevolg zo goed als al deze foto's op BD ...
                        Op dergelijke manier een beperking opleggen gaat geen enkel effect geven wat de kwaliteit van de foto's betreft. Der zijn mensen die één keer op het jaar een SC waardige foto maken, anderen zijn dan weer zo gedreven met fotografie bezig dat ze quasi iedere dag wel een foto maken die in SC thuishoort. Aan de hand van de statistieken van Jos heb ik (een tijd geleden ondertussen) eens een overzicht gemaakt van het aantal getoonde foto's per forumlid in SC. Er zijn er heel weinig die meer die meer dan 1 foto per week posten. En de enkelingen die dan wat meer posten zijn meestal de "grote kanonnen", zeg maar de betere fotografen waarvan het werk wel gezien mag worden.
                        Persoonlijk zie ik meer heil in het doortrekken van een beperking in een soort Super SC waar je maar ééns in de maand kan posten, eventueel zelfs zonder de mogelijkheid om te reageren in die topics. Om de kwaliteit toch een minimum te garanderen zou de mogelijk moeten bestaan om dergelijke SSC foto's te laten screenen door een groep forumleden of mods. Je kan dit enkel doen als je die vrijwilligers hebt, én als de toestroom van SSC foto's beperkt is. Voor de huidige SC is dit onmogelijk.

                        IMHO

                        Willy
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #57
                          Re: Active leden

                          Willy,

                          Jouw idee van een Super-SC vind ik ook wel goed ... zeker en vast.
                          Maar het feit dat het aantal actieve leden steeds verder zakt zal daarmee niet worden opgelost.

                          Deze daling moet toch wel te wijten zijn aan één of ander probleem !
                          Ik vermoed dat de weinige reacties op een inzending een oorzaak is en zeker ook het feit dat een post na 1 of 2 dagen reeds op een volgende pagina belandt.
                          Niet zeer aanmoedigend om te posten hé.
                          De beperking van 1 foto per post in SC is toch een grote boosdoener hierin.
                          Een zekere beperking van het aantal posts per week (in SC) zal misschien helpen om de subfora 'beoordeling' wat op te waarderen.


                          Als ik me niet vergis, bestaat het systeem van 1 foto per post in SC nu ongeveer 2 jaar.
                          Wordt zo'n nieuwe regel geëvalueerd na een bepaalde periode ?
                          Wordt er gekeken wat het resultaat is van zo'n beslissing ?
                          Misschien is het aantal actieve leden gesta beginnen dalen sedert die nieuwe regel ? Niet omwille van die regel, maar wel door de gevolgen ervan.
                          Niet elke nieuwe regel heeft het effect dat men wenst en soms moet men durven terugkeren op een beslissing ... niet ?



                          Voor alle duidelijkheid :
                          Ik probeer geen kritiek te uiten, maar eerder contructief mee te denken.
                          Als de forumleiding dit niet kan appreciëren, dan hoor ik het wel.


                          greetz
                          Cheeta
                          Last edited by Cheeta; 13 oktober 2012, 15:11.
                          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                          flickr

                          Comment


                          • #58
                            Re: Active leden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                            Willy,

                            Jouw idee van een Super-SC vind ik ook wel goed ... zeker en vast.
                            Maar het feit dat het aantal actieve leden steeds verder zakt zal daarmee niet worden opgelost.
                            De terugloop op BD (kwalitatief en/of kwantitief) zal wel meerdere oorzaken hebben, niet op het minst omdat de digitale camera hype over zijn hoogtepunt heen is. Een aantal criticasters halen steeds weer dezelfde argumenten naar boven, argumenten die ik al in 2003 kon lezen (vriendjespolitiek, schouderklopjes, clubjesvorming,...) en die toch BD niet kon stoppen om te groeien. Wie een beetje ruimer beeld heeft op de wereld en fotografie in het bijzonder kan daar wel naast of doorheen kijken. Wat betreft evaluatie van nieuwe systemen, ik ben al ruime tijd niet meer actief als forummedewerker maar ik neem aan dat nog steeds zoals vroeger dit een constant punt van aandacht blijft en niet iets is dat ééns op een jaar wordt besproken.

                            Willy
                            Last edited by Hombre; 14 oktober 2012, 09:07. Reden: typo
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #59
                              Re: Active leden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Een aantal criticasters halen steeds weer dezelfde argumenten naar boven, argumenten die ik al in 2003 kon lezen (vriendjespolitiek, schouderklopjes, clubjesvorming,...) en die toch BD niet kon stoppen om te groeien. Wie een beetje ruimer beeld heeft op de wereld en fotografie in het bijzonder kan daar wel naast of doorheen kijken.

                              Willy
                              Hmmm … juist door het afstand nemen de laatste maanden en door m’n ruimere blik op BD, merk ik hoezeer vriendjespolitiek hier heerst. Maar goed, laat ons dit terzijde laten.
                              Je mag me catalogeren onder de criticasters …



                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              De terugloop op BD (kwalitatief en/of kwantitief) zal wel meerdere oorzaken hebben, niet op het minst omdat de digitale camera hype over zijn hoogtepunt heen is.

                              Willy
                              Dat we het hoogtepunt van de digitale camera hype voorbij zijn wil ik best geloven.
                              Dat daardoor de toevallige voorbijganger, na een kort bezoek op BD, wegblijft, vind ik niet zo erg.
                              Erger is het wegvallen van een deel van die ‘grote kanonnen’. Want dit zijn inderdaad ‘enkelingen’ geworden.


                              Goed, ik bekijk het nog een tijdje vanop afstand en zie wel waar dit heengaat.


                              greetz
                              Cheeta
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

                              Comment


                              • #60
                                Re: Active leden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                maar ik neem aan dat nog steeds zoals vroeger dit een constant punt van aandacht blijft en niet iets is dat ééns op een jaar wordt besproken.
                                en nog steeds geen conclusie of oplossing ?

                                Comment

                                Working...
                                X