Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Digicorder opnemen video + dvd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet Digicorder opnemen video + dvd

Hallo iedereen,

Ik zal mij elders voorstellen mét foto, maar eerst wil ik even snel een groot vraagteken van mij kwijt in de hoop jullie mij een goed antwoord kunnen geven.

Ik heb al enkele jaren een digitale camera, om filmpjes te maken dus en niet echt voor foto's. Ik heb daarvoor een software meegekregen om de filmpjes af te spelen op mijn computer en daar dan korte filmpjes van te nemen of foto's. Jarenlang heb ik mij daarmee geamuseerd. Ik heb ook geprobeerd een volledig lang feest op dvd te zetten via die software van de pc, maar dit lukt mij niet omdat dit véél te traag gaat.

Ik had dan via een andere software wel iets gemaakt en toen ik mijn dvd-tje wou testen in de dvd-speler kon die dat niet afspelen. Het komt doordat ik enkel gewone dvd's kan afspelen en geen andere soorten.

Ik heb in't verleden wel al mijn camera aangesloten op de videorecorder om zo rechtstreeks film van mijn digitale camera op video te zetten. En dat gaat heel goed.

Alleen leven we in een moderne wereld natuurlijk en wil ik graag alles op dvd krijgen. Daarvoor zal ik dus een dvd-recorder moeten kopen... En ik had graag geweten, als wij nu zouden overschakelen naar digitale tv van telenet en we een digicorder erbij halen, is het dan mogelijk om de camera op die digicorder aan te sluiten zodat ik rechtsreeks mijn digitale film op een dvd te zetten??? Of moet ik naast de digicorder ook nog es in de winkel een dvd-recorder kopen? En is het dan mogelijk om mijn ouwe video-tapes, zoals vele speelfilms van zo lang geleden (ik heb een heuse collectie) ook op die manier over te zetten op dvd???

Ik hoop echt dat dit eindelijk es opgehelderd word, want ik breek er mijn hoofd nog es aan...

Bedankt op voorhand voor jullie antwoorden!

Groetjes,

Re: Telenet Digicorder opnemen video + dvd

'k dacht niet dat de digicorder een dvd aan boord had. Dus kun je er geen dvd's mee opnemen (alleen op de interne hd). Daar ben je dus niks mee.
    Je gaat inderdaad nog een dvd recorder nodig hebben om op dvd op te nemen, maar daar kan je dan weer niet digitaal van de digicorder mee opnemen, alleen analoog (voor zover ik mee ben, ben al een tijd gestopt met opnemen ).

Kun je niet gewoon op pc je filmpjes op dvd branden in een formaat die door een dvd speler te lezen valt ?
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Hoi,

alvast al bedankt voor je snelle antwoord!

Ik denk dat dat wel te doen moet zijn, via de pc. Dan moet ik gewoon een andere dvd-speler kopen die wel zo'n discs kan afspelen. Maar ik vond het wel handig om gewoon de camera op de tv of dvd-recorder aan te sluiten om zo meteen de film rechtstreeks op dvd te zetten. Zoals ik vroeger al gedaan heb om ze rechtstreeks op video te zetten.

En ik zou natuurlijk ook willen weten hoe ik mijn oude video-tapes op een dvd kan krijgen? Als ik nu een dvd-recorder koop, kan ik dan mijn ouwe combi dvd/video-speler aansluiten aan de nieuwe dvd-recorder?

Groetjes,
      Natascha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suzynatascha Bekijk bericht

En ik zou natuurlijk ook willen weten hoe ik mijn oude video-tapes op een dvd kan krijgen? Als ik nu een dvd-recorder koop, kan ik dan mijn ouwe combi dvd/video-speler aansluiten aan de nieuwe dvd-recorder?

Groetjes,
        Natascha
        Dat moet perfect gaan mits de nodige kabels (die meestal wel standaard bij de dvd recorder zullen bijzitten)
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oké, dan weet ik wat me te doen staat, met gewoon een dvd-recorder zal ik kunnen doen wat ik wil kunnen doen. Het heeft weinig zin om nu dan al over te schakelenen naar digitale tv.

Groetjes en bedankt voor de uitleg!

Comment

Working...
          X