Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke creditcard ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke creditcard ?

Binnenkort heb ik een creditcard nodig (reizen, online aankopen, ...)

VISA
    VISA gold
    Mastercard
    andere ?

Heeft de voorkeur en waarom ?

BTW.: voorkeur voor specificieke financiele instellingen als uitgever van deze kaart (en waarom ?)

Thanks !

in http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=194725 heb ik uitvoerig lof gelezen over VISA
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Re: Welke creditcard ?

Op reis heb ik al een paar keer gehad dat ze VISA zonder problemen accepteerden maar problemen maakten over andere kaarten. Waarom weet ik niet.
    Waar je de kaart haalt maakt niet veel uit, ik zou ze gewoon via mijn eigen bank aanvragen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik zou ook gewoon Visakaart aanvragen aan mijn bank
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Als particulier kan je idd het beste de kredietkaart (CC) bij je bankinstelling aanvragen. Ik heb zelf 2 VISA kaarten die ik wereldwijd gebruik en dit zonder noemenswaardige problemen. Binnen 2 weken begin ik als zelfstandige en raad mijn bank me de Mastercard Gold aan (ik zit bij KBC) die iets meer voordelen biedt voor een zelfstandige.

Bij mijn bijna ex-werkgever komen de CC rechtstreeks van Bank Card Company maar dat is enkel mogelijk voor bedrijven. Je hebt dan nog een Diners en American Express maar die worden niet overal aanvaardt. In hotels (4 en 5*) zijn deze kaarten amper een probleem maar stelt het zich om te betalen op restaurant en winkels.

Comment

Zijn ons erin aan het verdiepen (beter laat dan nooit;) maar het is toch wel makkelijk om er eentje te hebben voor internetaankopen enz..Erg vaak zal hij wel niet gebruikt worden, denk ik. Nu zie ik dat er visa en master cards bestaan. Kan iemand mij het verschil en eventuele voor of nadelen vertellen? Bij de bank raden ze er

Comment

Je zegt niet waar je naar toe gaat, maar in het algemeen is VISA de meest geaccepteerde kaart.

Comment

ik heb visa ben er content van
              bij argenta is dit gratis dacht ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
                bij argenta is dit gratis dacht ik
                Dat klopt inderdaad. Ik heb er één en mijn vrouw heeft er één, nu al 17 jaar.
                17 keer 0,00 euro.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Dat klopt inderdaad. Ik heb er één en mijn vrouw heeft er één, nu al 17 jaar.
                  17 keer 0,00 euro.
                  En is ze dan ook al 17 jaar verzekerd zoals bij de meeste andere banken?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                    Je zegt niet waar je naar toe gaat, maar in het algemeen is VISA de meest geaccepteerde kaart.
                    Duitsland
                    Zwitserland
                    Nederland
                    (algemeen: Europa)
                    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
                      Duitsland
                      Zwitserland
                      Nederland
                      (algemeen: Europa)
                      VISA is wereldwijd het meest geaccepteerd, binnen Europa is het verschil met MasterCard echter minimaal. MasterCard is vaak wel wat goedkoper.

In Nederland overigens is het gebruik van credit cards voor de dagelijkse boodschappen wat minder gangbaar. Wel kun je vrijwel altijd je hotel en meestal (check aan de deur!) ook de restaurants betalen met je CC. Brandstof soms wel (met name aan de grotere stations langs de snelweg), soms niet. Winkels die gericht zijn op toeristen zullen vaak wel CC accepteren, supermarkten en warenhuizen maar zelden (en dan vaak alleen met bijbetaling - Dirk v/d Broek is de eerste supermarkt-keten die CC accepteert, maar vraagt wel 50 cent per CC betaling extra).

Echter, in plaats van CC is pin hier zeer veel gebruikt (heet dat "bank contact" in Belgie?). Zolang er maar een logo van Maestro/Cirrus op je bankpas staat kun je hier gewoon betalen (Maestro voor betalen in winkels, Cirrus voor "geld uit de muur").

De andere genoemde kaarten (Diners, AMEX, JBC) worden in Europa bijna niet gebruikt en er is weinig support voor.

Comment

Echter, in plaats van CC is pin hier zeer veel gebruikt (heet dat "bank contact" in Belgie?).
                        Mag ik hier even off topic op inpikken?
                        Wat is in Nederland het verschil tussen "pinnen" en "chippen" ?
                        Hoor deze woorden regelmatig maar ik ken niet het precieze verschil...

Comment

Chippen is het equivalent van Proton. En pinnen doe je gewoon met je bankkaart (geld uit muur, en betalen met je bankkaart etc).

Comment

Chippen is het equivalent van Proton. En pinnen doe je gewoon met je bankkaart (geld uit muur, en betalen met je bankkaart etc).
                            En "marsjeert" de Belgische proton ook in Nederland (chippen) ?
                            En kun je met je Bancontact-kaart ook pinnen in Nederland ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                              En "marsjeert" de Belgische proton ook in Nederland (chippen) ?
                              En kun je met je Bancontact-kaart ook pinnen in Nederland ?
                              Proton weet ik niet maar Bancontact zeker. Men heeft als men bancontact heeft ook Maestro en dat werkt in heel veel landen.

Comment

Working...
                              X