Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervang luidsprekers.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vervang luidsprekers.

Berichtje gestuurd naar link-audio.be.

ff afwachten nu.

Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht

De sites had ik al gevonden. Leuk om iemand te horen die er al ervaring mee heeft.
      Heb je dit zelf gedaan of laten doen?
      Blijkbaar is de nieuwe rolrand wel stijver dan de originele (wegens versleten) en veranderd het geluid toch wel wat, om pas na een paar maanden te verbeteren.
      Wat is jouw ervaring hiermee?

Jo.
      Ik heb dat zelf gedaan, en is als je wat handig bent, vrij makkelijk, en ik heb ook mijn spreekspoel niet gecentreerd zoals door velen wordt aangeraden, als je speaker niet beschadigd is, en je vrij secuur oplet en werkt is dat eigenlijk niet nodig, weeral werk minder
      De nieuwe rolrand is stijver dat klopt, je dient ze dan ook "in te spelen" door ze gewoon te laten spelen gaat dit ook, de optie via een file en een bepaalde opstelling heb ik dus niet gedaan.
      Na een week zal je vaststellen dat er al serieus verbetering is, ik ben uitermate tevreden, ik had ook geen opties om er iets anders in te plaatsen.

Ik heb er ook foto's van genomen, als je ze wil, laat me dan maar een seintje.
      En ik ben enorm blij dat ik zovele jaren mijn speakers heb bewaard, eindelijk terug zoals weleer.
      Mijn speakers hadden toen een kostprijs van 76.000 bfr = 1884€ en zal vermoedelijk nu zeker heel wat meer zijn. Ik koester ze dan uiteraard, en geniet van hun herboren aard, en ben uiteraard fier op het geslaagde werkje.
      Niet dat ik reclame wil maken voor de persoon van mijn opgegeven site maar hij is wel degelijk iemand met gedegen kennis en wetenschap.

Comment

Ik heb zelf ook mijn luidsprekers "gerefoamed".
        Alles via internet aangekocht. Binnen de week zaten de nieuwe ophangingen in de post, tezamen met de benodigde lijm.
        In totaal was het ongeveer 4,5 u werk voor de 2 speakers tezamen.
        Ik moet zeggen dat het resultaat zeer goed is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
          ik heb in het verleden toch wel wat baskisten in elkaar gezet.
          ik gebruikte hiervoor mdf van 18mm dik.eerst werd alles op maat gezaagd.
          daarna werd de binnenkant bekleed met geluidsisolatie (mousse eierdoek)en waar de kast in elkaar geschroefd word dus hout op hout werd siliconen tussen gespoten en om de 5 cm een schroef. lucht uitgangen kan je in de betere djshop wel vinden. deze kasten gaven het beste geluid. vele kwamen bij mij voor deze kisten te laten maken. mdat de hunne slecht was en geen goede kwliteit gaven.
          Sorry maar dit is niet "de" manier om een kwaliteitsbox te maken. In het verleden zeg je ... zal vermoedelijk dan ook wel voor de jonge gasten geweest zijn waar goed klinken overeenkomt met goed boenken. Dit noem ik lawaai en geen muziek. Een kast moet perfekt ineen gestoken worden met de juiste afmetingen en zekers niet zomaar met siliconen en vijzen. Je maakte vermoedelijk goede boenkkasten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

nee de kasten werden niet zomaar in elkaar gestoken. ze werden berekend juiste aantal liters juist lucht uitlaat enzv. en ja ze boenkten. het enige verschil is dat wanneer je een goede installatie hebt ze niet alleen boenken.
            maar ook zuiver spelen. ik werkte steeds met losse onderdelen. en altijd 4 wegs.met bassen onderin en op meer als 1 plaats zodat je niet het gevoel hebt dat de bas je langs een kant weg probeert te duwenen hoge tonen op de hoogste positie plaatsen. de installaties konden niet meedoen in een db contest wat ik in elkaar stak was alleen gebasseerd op kwaliteit.

en wat de prijs van die boxen vroeger was speelt echt geen rol om een vergelijking te maken met hedendaagse prijzen.

heb pas een lcd van sony 102cm gekocht prijs 1000 euro
            mij pa kocht zijn eerste tv het was de eerste die de handelaar verkocht met afstandbediening en die koste 51000bef

mijn eerste pc een 386 met 40mb hd en een 24 pins printer kosten 75000 bef
            een goede pc nu 800 euro

het meeste is verbeterd en de prijzen zijn niet duurder geworden op deze gebieden. een stereo die vroeger 40000bef koste toen goed kost nu nog 200 euro en dan heb je de zelfde kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
              nee de kasten werden niet zomaar in elkaar gestoken.
              het meeste is verbeterd en de prijzen zijn niet duurder geworden op deze gebieden. een stereo die vroeger 40000bef koste toen goed kost nu nog 200 euro en dan heb je de zelfde kwaliteit.
              heb pas een lcd van sony 102cm gekocht prijs 1000 euro mij pa kocht zijn eerste tv het was de eerste die de handelaar verkocht met afstandbediening en die koste 51000bef
              Een Stereo van 40.000BEF was toen een redelijk deftige installatie, nu heb je een stuk plastiek voor 200€.
              Als jouw leeftijd klopt dat je hier opgeeft, dan heb je niet eens de tijd meegemaakt wanneer ze voor 40.000BEF een deftige installatie maakten.
              Een deftige installatie met dezelfde kwaliteit van componenten kost nu iets "vanaf" 2.000€ ... een nulleke meer dan je aanhaalt. Haal die prullen van 200€ eens uiteen en kijk wat er in steekt van voeding en je weet al voldoende. Ook succes als je het weer in mekaar krijgt zonder iets te breken.
              Kwaliteit is iets anders dan lawaai alleen, het is de juiste tonen zuiver weergeven zoals ze origineel bedoeld waren en geloof me vrij dat er weinig installaties zijn die dit heden correct doen om dan nog over de boxen te spreken. Er zijn zelfs boxen van een paar duizend Euro die echt op niks trekken, ze spelen luid, geven veel bas en scherpe tonen maar geen enkele muziek klinkt zoals het moet.
              Uw kasten waren niet zomaar in elkaar gestoken, dat wil ik best geloven maar om boxen (houtwerk of mdf) te maken mag je nooit siliconen of vijzen gebruiken, dat wist je toch wel zekers?
              Net als dat basstonen bijna niet richtinggevoelig zijn.
              Je hebt een Sony LCD gekocht voor 1000€, OK zekers niet slecht maar vroeger had je ook TV's van 25.000BEF, net als je nu "deftige" LCD of Plasma TV's hebt maar daar een pak meer voor moet neertellen dan die 1.000€. En ja, dat merk je zekers als je ze naast elkaar durft te zetten.
              Ik zeg niet dat je met iets goedkoper niet tevreden kan zijn volgens hetgeen je er van verwacht maar als het doel is kwaliteit te vergelijken dan moet je wel een stukje verder gaan dan dit.
              een goede pc nu 800 euro
              Als je die in twee keer betaalt wel ja.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X