Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

echte voordelen visa?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: echte voordelen visa?

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Geld afhalen doe je beter niet met de visa-kaart, dat kost zelfs 4,96 euro per afhaling.
    in het rood ga ).
    Ik heb het vorige maand nog gedaan, 500 euro afgehaald met visa kaart in een gewone bancontact terminal in België: ik zie nergens kosten aangerekend.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik zou eerlijk gezegd niet kunnen leven zonder Visa. Enkel en alleen al om het gemak. Kan je trouwens vandaag de dag nog op hotel zonder een visa ?
      Je moet er gewoon op letten dat je de kaart niet begint te gebruiken als een soort van lening. Een kost een maandje uitstellen ofzo is handig maar maanden schuld hebben met een Visa kaart is niet slim.
      mijn website

Comment

Ik gebruik Visa al jaren, betaal er mee wat ge wilt, maar haal nooit geld af in een geldautomaat want dat kost geld.
        In buitenland en in Belgie altijd geld uit de automaat met de bankkaart, maar pas op ge hebt een beperkt aantal verrichtingen gratis ga je derover betaal je.
        gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
          maar pas op ge hebt een beperkt aantal verrichtingen gratis ga je derover betaal je.

heu ?? Waarschijnlijk zichtrekening bij een "groot"bank ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Denk het, voor de (kleinere)banken weet ik het niet
            gr, eb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
              Ik heb het vorige maand nog gedaan, 500 euro afgehaald met visa kaart in een gewone bancontact terminal in België: ik zie nergens kosten aangerekend.
              Ik heb hier een folder liggen van Citibank, en bij de tarieven staat dit toch duidelijk vermeld.

In 1998 zijn we met de motor naar de Noordkaap gereden, toen heb ik ergens in Zweden (Nordbanken in Grums) geld uit een bancontact gehaald, en toen stond er op de maandelijkse afrekening duidelijk vermeld dat ik daarvoor 200FR moest betalen (ik heb die afrekeningen bewaard achteraan in het foto-album).
              Aan de tankstations heb ik nooit kosten betaald (gelukkig maar, want ik heb 25 tankbeurten betaald met de visa-kaart tijdens die reis).

Misschien heb je wel een duurdere kaart, en zitten die kosten al verrekend in het jaarlijkse abonnement? Dan is het best mogelijk dat je een aantal "gratis" geldopnames mag doen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                Hetzelfde voor hotels die zien ook niet graag mensen komen zonder krediet kaart.

De Pinto kaart van KBC geeft trouwens 2 jaar extra garantie op elektro toestellen die je met die kaart koopt.

G
                Denk eraan om mijn D300 met Pinto aan te schaffen, 4 jaar garantie is toch wel netjes
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

echte voordelen visa?

Kent er iemand een bank of andere instelling waar je een VISA gold gratis kan krijgen? (door vb nog andere producten erbij te nemen?)

Ik ben nu toch al een uurtje aan het rondsurfen om de verschillen te kennen.

Via werk had ik vroeger een Visa Silver (business edition ofzo dacht ik)
                  Nu heb ik enkel nog zo een gratis Citibank visa (blauwe kaart)

Ik zoek ergens dus een vergelijking tussen

Visa blauw
                  visa gold
                  mastercard golf

... om te zien waar de verschillen zitten.

Bij ING op hun website las ik over visa gold al wat zaken:

Belangrijke zaken voor mij zijn:
                  - wat bedoelen ze met uitgave van vb vliegtuigticket is verzekerd? is dat iets als vb tot de dag op voorhand dat je kosteloos kan annuleren?
                  - leasingwagen hiermee betalen, wat is daar het echte voordeel aan?
                  (is verzekerd... maar wat wil dat dan praktisch zeggen?)
                  - genieten u en uw gezin een kosteloze reisongevallenverzekering voor een bedrag van 200.000 euro + 30.000 euro voor opsporing
                  => heb je dan geen andere reisongevallenverzekering meer nodig?
                  (wat valt daar eigenlijk dan allemaal onder? ziekte? dokter? geneesmiddelen? ... of niks van dit alle?)
                  Ik heb via 't werk een DKV (IS+ dacht ik), ben daar ook eens aan het navragen wat daar de eigenschappen en vooral tekortkomingen op reis van zijn.

alvast bedankt voor toelichtingen ;-)
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

Comment

Working...
                  X