Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Car wash die geen 'kringen' maakt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Car wash die geen 'kringen' maakt

Ik ben op zoek naar een car wash die geen 'kringen' maakt op de lak van je auto.
    Vroeger had ik een zwarte wagen en als je ermee uit de car wash komt zie je allemaal 'kringen' op de lak,als de zon er op schijnt.Dit zijn dus hele kleine krasjes.
    Sindsdien ben ik nooit meer naar een car wash geweest.Die 'kringen' zijn dus cirkelvormige krassen gemaakt door die borstels.

Hoe zit dat tegenwoordig?Weet iemand een car wash omgeving Gent die je wagen 'krasvrij' wast.Of moet ik mijn nieuwe wagen maar beter zelf blijven wassen.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Car wash die geen 'kringen' maakt

kom maar naar Purmerend, daar geen problemen, 10Euro all in.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In aalst en brussel ben ik er al tegen gekomen, die niet met borstels werken, maar met lappen die tegen de auto slaan. Misschien dat dit een beter effect geeft.

Ik ga regelmatig naar de carwash (iedere keer voor hij voor onderhoud binnen moet, dus toch eens om de 6 maand ) en ik heb jouw probleem wel nog nooit opgemerkt. Maar 't is misschien anders eens een poging waard, om dat andere systeem zonder borstels te proberen. In aalst in het wijngaardveld is er een (starwash geloof ik). Maar 'k veronderstel dat er nog dichter bij gent zijn.
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik ga met onze twee wagens naar zo'n doe het zelf car-wash.
        Eerst afspuiten met hoge druk en zeep, nadien emmertje en washandschoen erover, afspuiten met hotwax en als afsluiter afspuiten met vlekkenvrij water. Kost mij 4 jetonnekes per wagen.

Comment

Dat ligt niet alleen aan de carwash maar ook aan de lak van de wagen.
          De ene lak is al gevoeliger dan de andere maar er zijn natuurlijk ook slechtere en betere carwashes.
          Minieme krasjes krijg je altijd wel, ook bij manueel wassen maar de hoofdoorzaak ligt bij te weinig watergebruik alvorens de borstels erop komen.
          Als al het vuil er nog op ligt dan komen de krassen van bijvoorbeeld zandkorreltjes en dergelijke.
          Hoe meer ze eerst afspuiten hoe minder krasjes.
          In onze handleiding van de wagen staat bij onderhoud zelfs dat het gebruik van een automatische wasinstallatie aangeraden wordt.
          Onze vorige wagen van een ander merk zat direkt vol krassen en op deze kan je er nauwelijks iets van terugvinden ... verschil in lak.
          Maar ja, zwart is altijd een moeilijke kleur geweest.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

In Kwatrecht is er een die werkt met een soort 'flappen' die op en neer bewegen ipv te draaien. Dacht dat ie 'Oceanic' of zoiets noemt. Is makkelijk te vinden: op de N9 (Gent-Aalst) aan de spoorwegbrug richting Wetteren. Na ongeveer 400m aan je linkerzijde (iets voorbij Spector). Op woensdag dicht! Aangezien Melle opengebroken ligt, misschien tijdens de drukkere uren handigst en snelst langs E40 afrit Wetteren en op de N9 terugkeren richting Gent.
            Mvg,
            Eric
            Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Ok deze misschien eens uitproberen.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

bij gelijk welke carwash heb altijd waskringen...dat is 'n feit en zeker te zien bij donkere lakken... zie bv forum : http://nl.meguiars.be/
                franse en japanse wagens bv hebben zachte lakken wat als voordeel heeft dat je krassen redelijk goed kunt verwijderen.
                bij duitse wagens BMW, VW en ster etc zijn de lakken veel harder en beter tegen krasjes bestand, maar als je krassen moet bijwerken weer 'n hele klus.

auto's wassen doe je 't beste niet in 'n wasstraat, maar zelf met goede producten en die kosten heel wat geld...het resultaat is dan ook duidelijk te zien...
                ik neem aan dat vele mensen met 'n leasing/firma wagen dat worst zal wezen, maar auto's wassen en simoniseren is 'n kennis en voor sommige 'n ware passie...
                schuim (figuurlijk) 'ns wat forums af en je zal 't niet geloven hoeveel tijd/geld dat sommige mensen daarin steken...de resultaten mogen dan wel gezien worden.
                tis aan U om daar ergens 'n gulden middenweg te vinden, voor wat het waard is.....
                Last edited by w00ha; 29 december 2007, 20:36.

Comment

Alle carwashes maken krassen, ook die met borstels en flappen. Het beste systeem om je wagen mooi en krasvrij te houden is handmatig met de 2 emmer methode. Eén emmer vul je met schuim en de andere met water. Spoel je auto eerst grondig af, neem je spons of washandschoen, dop hem in de emmer met schuim en wrijf het vuil van je auto. Telkens voor je terug in de schuimemmer gaat spoel even je spons in de emmer met gewoon water. Zo komen de vuilresten in het water en niet in de schuimemmer terecht. Dit scheelt enorm veel voor "waskrassen". Uiteraard minstens 2 maal per jaar je auto grondig in de wax zetten is ook een must. Het is maar te zien wat een auto voor je betekend. Er zijn mensen die hem bijna nooit afwassen en er zijn er die hem wekelijks een beurt geven. Het hangt er dus vanaf hoeveel werk je erin wil steken en wat de auto voor je betekend.
                  Ben zelf in een auto club en een vuile wagen is daar zo een beetje heiligschennis.
                  Ik gebruik trouwens de professional line van Meguiars.

Mvg,

Den Door.
                  Last edited by Den Door; 29 december 2007, 17:28.
                  My site : http://www.photografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Door Bekijk bericht
                    Alle carwashes maken krassen, ook die met borstels en flappen. Het beste systeem om je wagen mooi en krasvrij te houden is handmatig met de 2 emmer methode. Eén emmer vul je met schuim en de andere met water. Spoel je auto eerst grondig af, neem je spons of washandschoen, dop hem in de emmer met schuim en wrijf het vuil van je auto. Telkens voor je terug in de schuimemmer gaat spoel even je spons in de emmer met gewoon water. Zo komen de vuilresten in het water en niet in de schuimemmer terecht. Dit scheelt enorm veel voor "waskrassen". Uiteraard minstens 2 maal per jaar je auto grondig in de wax zetten is ook een must. Het is maar te zien wat een auto voor je betekend. Er zijn mensen die hem bijna nooit afwassen en er zijn er die hem wekelijks een beurt geven. Het hangt er dus vanaf hoeveel werk je erin wil steken en wat de auto voor je betekend.

Mvg,

Den Door.
                    Den Door ...ik was je voor.....
                    we hebben bijna hetzelfde gezegd....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      Den Door ...ik was je voor.....
                      we hebben bijna hetzelfde gezegd....
                      Hahaha lol
                      Gebruik je ook Meguiars producten mss ? Deze zijn echt wel de max !

Foto van swirls op Alfa Romeo voor de behandeling

Foto na de behandeling met Meguiars producten. Dit IS dezelfde auto, alleen 5 uur verder !
                      My site : http://www.photografie.be

Comment

Hahaha lol
                        Yep, ze zijn wel duur, maar de resultaten (bij juist gebruik) zijn gewoon fenomenaal....
                        en wat je aanvulde ivm het wassen is hier ook de standaard procedure...
                        - grof vuil afspuiten
                        - 2 emmer methode
                        etc....

Comment

Hahaha lol

Foto van swirls op Alfa Romeo voor de behandeling

Foto na de behandeling met Meguiars producten. Dit IS dezelfde auto, alleen 5 uur verder !
                          en nu eens dezelfde foto onder dezelfde hoek als de eerste en dezelfde tegenlichtinval...
                          Last edited by Franciskine; 30 december 2007, 13:14. Reden: foto's te groot en achter link gezet
                          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            In aalst en brussel ben ik er al tegen gekomen, die niet met borstels werken, maar met lappen die tegen de auto slaan. Misschien dat dit een beter effect geeft.

Ik ga regelmatig naar de carwash (iedere keer voor hij voor onderhoud binnen moet, dus toch eens om de 6 maand ) en ik heb jouw probleem wel nog nooit opgemerkt. Maar 't is misschien anders eens een poging waard, om dat andere systeem zonder borstels te proberen. In aalst in het wijngaardveld is er een (starwash geloof ik). Maar 'k veronderstel dat er nog dichter bij gent zijn.
                            Als je niet alle weken je auto kuist kan ik het begrijpen dat je ook geen krasjes merkt in de zon
                            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Je kan ook naar een bedrijfje gaan waar ze je auto met de hand wassen en heb je geen probleem
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Working...
                              X