Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Car wash die geen 'kringen' maakt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Car wash die geen 'kringen' maakt

de zaak is gesloten tot na nieuwjaar in Wetteren.Ik zal hem wel met de hand wassen.Het zijn inderdaad die kringen die ik bedoel zoals op bovenstaande foto.Ik gebruik al jaren 'mer' om de wagen te reinigen zeer tevreden van.

Ik doe het gewoon niet graag een wagen wassen vooral het afzemen steekt me tegen.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
      Je kan ook naar een bedrijfje gaan waar ze je auto met de hand wassen en heb je geen probleem
      Ook als ge uw wagen met de hand wast krijg je krasjes ... misschien niet dezelfde vorm maar je krijgt ze ook.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        ik neem aan dat vele mensen met 'n leasing/firma wagen dat worst zal wezen, maar auto's wassen en simoniseren is 'n kennis en voor sommige 'n ware passie...
        Wat heeft dit ermee te maken?
        Wie graag met een propere wagen rondbolt zal gewoon zijn wagen onderhouden, van wie die ook is.
        Wij hebben zowel een firmawagen als een privé-wagen en van wie die is maakt niet uit.
        Ik kan er gewoon niet tegen met een vuile wagen rond te rijden en als die vuil is wordt die gekuist.
        Vroeger werden deze altijd met de hand gewassen maar nu door tijdgebrek steeds in een carwash.
        Liefst worden ze één keer per week gewassen maar als ge voor 07u00 naar uw werk vertrekt en om 19u00 (of soms later) thuis komt, dan doe je ook liever iets anders dan een paar uur aan die wagen bezig te zijn.
        Als we dan toch eens wat tijd hebben dan worden ze ook beiden met de hand gewassen en als er tijd over blijft om te simoniseren, dan worden ze ook beiden gedaan.
        En het is niet omdat het een bedrijfswagen is dat ik er sneller mee naar de carwash zou gaan want het kost mij alleen veel geld ... ik moet alles zelf betalen en kan geen kosten recupereren van de firma. Die carwash kost me minstens 500€ per jaar om die firmawagen proper te houden.
        Ik weet ook wel dat hij properder is als ik hem met de hand was maar ik kan geen slaaf meer zijn van mijn wagen zoals vroeger ... tijden veranderen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Wat heeft dit ermee te maken?
          Wie graag met een propere wagen rondbolt zal gewoon zijn wagen onderhouden, van wie die ook is.

knip...

Ik weet ook wel dat hij properder is als ik hem met de hand was maar ik kan geen slaaf meer zijn van mijn wagen zoals vroeger ... tijden veranderen.
          eigenaardige reactie...

ik zeg toch niet dat hij niet proper is als je'm door de wasstraat rijdt...er zijn gewoon swirls op...dat zou iedereen moeten weten.
          maar hij zal idd ook proper zijn.... alleen dat je nog meer waskringen ziet en er komen er steeds meer bij...
          met de hand kan je ook die kringen krijgen, maar de meeste mensen wassen hun auto verkeerd...
          - grof vuil niet eerst afspuiten en dan,
          - 'n gewone spons, 1 emmer water en achter 'n paar minuten zit die emmer vol met zand en ander vuil...waskringen verzekerd
          hoe het wel moet:
          steek je licht eens op www en google eens....je zou verschieten
          (zodra als ik de link met filmpjes vind dan post ik hem...spreekt voor zichzelf)

en ik zei ook dat je daar zoveel werk van maakt als het je waard is....
          je voelt je precies persoonlijk aangevallen en suggereert dat ik hierbij beweer dat alle mensen met firma wagens hun laars eraan lappen, dat is niet zo want,
          ik ken genoeg mensen die met leassingwagens rondrijden...bv: mijn dochter en haar vriend rijden allbeide met Audi wagens (firma), maar ik zie die hun wagen niet in leuven stad voor hun deur wassen...dat is dus wasstraat.
          maar ik ken er ook die kunnen hun wagen achter 5 jaar terug in de showroom kunnen zetten...

anyway, mijn auto wassen duurt niet langer als vroeger, integendeel nog korter...
          gewoon de juiste methode en goede producten...that's all

bv: het wassen duurt gewoonlijk niet zo lang, maar het droogzemen wel...dus kocht ik de watermagnet van meguiars...dat is 'n grote synthetische lap en geen echt zeemvel (wat voor sommige 'n must is)
          geloof me het droogzemen/opdrogen gaat dubbel, driemaal zo snel zonder strepen...

veel mensen kennen het verschil niet tussen natuurlijke en synthetische waxen...alleen dat die laatste, je meer als drie maanden bescherming geeft en de Carnauba nog geen maand...
          als je regelmatig je auto wast merk je dat verschil al....

voor de TS:
          ik weet niet waar je woont, maar neem 'ns kontakt met waar ze Meguiars verkopen (meestal Tuning-centra / zie mijn link voor dealer) en probeer 'ns de NXT wax, er zit 'n waxpad bij. (~ 25 euro, dacht ik)
          je zal direkt merken waarom ik en DenDoor zo goede ervaringen hebben meguiars en vooral de juiste methode gebruiken (voorkomen is even belangrijk)
          Last edited by w00ha; 30 december 2007, 17:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
            en nu eens dezelfde foto onder dezelfde hoek als de eerste en dezelfde tegenlichtinval...

Bovenaan zoals het was, afgeplakt, stukje onderaan behandeld, en dan zoals het nu is EN onder dezelfde hoek genomen

Zegt dit genoeg dan . . .
            My site : http://www.photografie.be

Comment

:g:d:g
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

Ik doe het gewoon niet graag een wagen wassen vooral het afzemen steekt me tegen.

mir

Hiermee droog je hem volledig af binnen de 10 minuten

Comment

Ook met "Zaino" en 3M-polisch kun je kringetjes wegkrijgen, en weghouden:

voor"gesimoniseerd" door garagist)

na:

En, inderdaad, de twee-emmer methode om de kringetjes weg te houden.

voor meer info : www.autopia.org
                  misschien loop je me daar tegen 't lijf

Christiaan
                  Fuji Digitaal fototoestel

Comment

allemaal goed en wel de 2e emmer om je spons in uit te spoelen,maar na de 1ste keer spoelen zit in die emmer toch ook al vuil,je zou telkens je spons spoelt een nieuwe emmer water moeten hebben

Iemand een idee waar ik dan een aleternatief vind voor mijn zeemvel

mir

Comment

allemaal goed en wel de 2e emmer om je spons in uit te spoelen,maar na de 1ste keer spoelen zit in die emmer toch ook al vuil,je zou telkens je spons spoelt een nieuwe emmer water moeten hebben

Iemand een idee waar ik dan een aleternatief vind voor mijn zeemvel

mir

Niet juist want zand is net iets zwaarder dan water, waardoor het zand naar de bodem zakt.

Alternatief voor de spons vind ik een propere aftrekker. ik doe altijd mijn dak en mijn moterkap zo
                      Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
                      http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Precies alsof dat dat zand in je emmer met water en schuim dan niet naar de bodem gaat

Als je je spons spoelt dan duurt het toch wel even voor het vuil naar de bodem trekt.

Ik heb een in google Meguiars - Meguiars Water Magnet Drying Towel X2000
                        ingetypt in USA kost dat 5 dollar in belgie 25 euro

mir

Comment

Ik heb een in google Meguiars - Meguiars Water Magnet Drying Towel X2000
                          ingetypt in USA kost dat 5 dollar in belgie 25 euro

mir
                          en wat dacht je dat 'n echt zeemvel van die afmetingen kost...?
                          zal weinig verschillen alleen dat die watermagnet stukken beter werkt...

van iemand die 'n thread start met "waskringen", zegt mij dat die persoon z'n auto regelmatig wast, want anders zie je die swirls niet....
                          als je dat probleem dan vanaf de grond wilt aanpakken dan is hier al goede raad gepost...
                          tis gewoon aan jou om die moeite te doen en dan kan je zelf oordelen of dat het de moeite waard is en/of je probleem oplost...
                          mij moeten ze iig niet meer overtuigen, maar wie ben ik...
                          Last edited by w00ha; 31 december 2007, 11:52.

Comment

Ik heb een echt zeemvel maar dat heeft geen 25 euro gekost.Ik wilde enkel maar aantonen dat ze hier in Belgie altijd overdrijven met hun winstmarge.Ik overweeg de aankoop van zo een doek maar ga kijken waar ik hem het goedkoopst vind.

Vroeger wastte ik mijn wagen elke week,tegenwoordig om de 2 a 3 weken.Maar dat wil niet zeggen dat ik hem in een car wash ga laten beschadigen door hun borstels.

mir

Comment

Ik ga af en toe eens naar deze carwash in Drongen (dus nabij Gent):

Superglans
                              Baarledorpstraat 52a
                              9013 DRONGEN
                              Tel: 09/ 281.11.75

Dat is een 'American Soft Wash', dus met lappen ipv draaiende rollen.
                              Hier kan je er meer over lezen...

Iedere wasbeurt veroorzaakt zowiezo krassen, hoe klein ook... overdrijf dus niet met wassen en als je zelf wast gebruik je beter overvloedig water, meeste mensen gebruiken er te weinig met als gevolg nog meer krassen dan als je naar een carwash gaat...
                              Ik was nooit zelf, enkel naar carwash en wissel af met een drietal verschillende naargelang waar ik ben... Telkens dezelfde carwash gebruiken is ook niet goed omdat het waspatroon telkens hetzelfde is en telkens krassen maakt in dezelfde richting...
                              Last edited by Wim; 30 december 2007, 22:37.
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik heb een echt zeemvel maar dat heeft geen 25 euro gekost.Ik wilde enkel maar aantonen dat ze hier in Belgie altijd overdrijven met hun winstmarge.Ik overweeg de aankoop van zo een doek maar ga kijken waar ik hem het goedkoopst vind.

mir
                                De producten van Meguiars kosten overal evenveel in België hoor. Gewoon een kwestie van een dealer te vinden die ze in stock heeft. Ik gebruik de watermagnet al heel lang en als je de wagen even met een flexibele aftrekker ontdoet van het meeste water kom je meer dan toe om je wagen poederdroog te maken, zonder de watermagnet te moeten uitwringen. Kan uiteraard gewassen worden in de machine maar GEEN wasverzachter bijdoen. Is echt een topproduct en zijn geld meer dan waard.

Comment

Working...
                                X