Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allround-aannemer of aparte aannemers ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Allround-aannemer of aparte aannemers ?

We zoeken dus een aannemer/firma (regio Ninove) die kan :
    - Metsen
    - Tuinen aanleggen + ontwerp
    - Opritten leggen + ontwerp
    + verstand heeft van afvoerbuizen/riolering/septische put etc...

Waarom ?
    Het metswerk (voormetsen van zijgevel + achtergevel) + fundering + oprit + afvoerbuizen + tuin hangt allemaal een beetje van mekaar af...
    (vb: voor het metselwerk moeten er funderingen gegoten worden, dus de zijoprit moet al voor een deel opgebroken worden)
    (vb2: de oprit loopt tot in de tuin, dus mss meteen een paadje in dezelfde steen (van de oprit) laten doorlopen tot aan het tuinhuis etc...)

Mijn grootste zorg is (indien ik met verschillende aannemers ga werken) dat door een stommiteit over het hoofd te zien bvb de nieuwe oprit opnieuw opengebroken moet worden etc...

Wij denken veel tijd, kosten, vuiligheid & miserie te sparen door alles in een aannemer te laten doen + er is een veel beter overzicht qua drainages (alles word toch opengelegd)...

Ben ik hier zotte eisen aan het stellen, of valt dit best te doen ?

Zoja, bij welke deftige firma/aannemer kan ik hiervoor aankloppen en offertes laten maken ?

Ervaringen met soortgelijke aannemers zijn altijd welkom..

Thanx op voorhand

Re: Allround-aannemer of aparte aannemers ?

Als je met een architect werkt zal hij een planning moeten maken van wat wanneer en door wie moet gedaan worden.

Als je zonder architect werkt raad ik je aan om met zo weinig mogelijk aannemers te werken. Anders wordt het een werk van lange duur.
    De ene aannemer heeft zijn werk gedaan, de volgende kan maar pas "volgende maand" komen... enz.

Ga wel te rade bij de vorige klanten van je aannemer om na te kijken of hij stipt werkt. 'k Had zo'n aannemer die twee weken voor het bouwverlof stopte met onze werf om hem een maand na het bouwverlof terug te zien.)

Ga ook na of hij op meer dan één werf tegelijk werkt. Het zou dan kunnen dat hij je dan tijdelijk "laat vallen" om schadeclaims op andere werven te vermijden. En dan gaat jouw werf niet vooruit.

Zorg dus ook dat je een schadevergoeding kan vragen als hij over tijd is....

Groetjes
    Skitch
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Working...
    X