Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDMI en verkeerd beeldformaat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HDMI en verkeerd beeldformaat

Kan je je HD recorder niet instellen van altijd 4:3 op te nemen ? dus ook de zwarte balken ?

Ik zou ook proberen 720p proberen te forceren als uitgaand signaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
      Kan je je HD recorder niet instellen van altijd 4:3 op te nemen ? dus ook de zwarte balken ?
      Ja en? Dan blijven die balken ook staan hé.
      Maar het gaat niet alleen om opgenomen stukken, ook live view via de tuner van de recorder geeft het probleem.

Ik zou ook proberen 720p proberen te forceren als uitgaand signaal.
      En waarom zou je dat doen?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Als je TV HD Ready is zal ze in ieder geval daar beter mee overweg kunnen ?
        1080i zal ze dan toch moeten downscalen.

Wat is het model juist van de TV ?
        De mijne kan ik zelf de firmware updaten via de USB poort, en vele andere modellen hebben een 3.5" interface waarmee je ze kan updaten.

Net nog even getest bij mij met breedbeeld, is bij philips inderdaad alleen de horizontale beeldvullend maken. De optie "superzoom" zou hier misschien uw oplossing zijn.

Maar het zou eigenlijk niet nodig mogen zijn, uw HD speler zou het signaal zonder de balken moeten kunnen sturen. Zeker als jij al hebt kunnen instellen dat je een 16:09 TV hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
          Als je TV HD Ready is zal ze in ieder geval daar beter mee overweg kunnen ?
          1080i zal ze dan toch moeten downscalen.
          Op 1080i heb je een veel scherper beeld, echt merkbaar verschil. Mits de TV een Pixel Plus is heeft die al meer beschikbare punten dan een standaard TV.

Wat is het model juist van de TV ?
          42PF9966/10

De mijne kan ik zelf de firmware updaten via de USB poort, en vele andere modellen hebben een 3.5" interface waarmee je ze kan updaten.
          Geen USB-aansluiting voorzien.

De optie "superzoom" zou hier misschien uw oplossing zijn.
          De optie 16:9 ook maar zoals reeds gezegd is niets anders dan Breedbeeld beschikbaar als je de HDMI (DVI) ingang kiest.

Maar het zou eigenlijk niet nodig mogen zijn, uw HD speler zou het signaal zonder de balken moeten kunnen sturen.
          Een HD recorder verandert niets aan het signaal dat hij ontvangt, hij neemt het op zoals het op de kabel zit en geeft het ook zo door naar de TV. Het is de TV die de scaling doet. Mits rechtstreeks kijken naar TV via de tuner in de recorder hetzelfde geeft, heeft de recorder zelf er nog niets mee te maken.
          Het kijken naar TV zonder recorder ertussen maar met het beeldformaat op Breedbeeld i.p.v. op automatisch of 16:9 geeft identiek hetzelfde probleem, het is lauter de TV die het signaal weergeeft zoals jij wil maar als je de benodigde optie niet kunt kiezen omdat die niet in de software zit dan kunt ge er ook niks aan doen. De recorder geeft inderdaad wel een 16:9 door naar de TV maar de TV ziet het altijd als Breedbeeld ... omdat het er vast op ingesteld staat voor HDMI (DVI). Dezelfde recorder geeft via scart wel een goede beeldverhouding omdat via scart meer keuzemogelijkheden in de soft zitten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X