Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet en uw website beheren is kl...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet en uw website beheren is kl...

Ik was dus op het briljante idee gekomen om ook eens een eerste poging te doen tot het bouwen van een deftige website (i.p.v. de webspace waar ik nu mijn foto's plaatste). Dus vol goede moed gisteren een domeinnaam geregistreerd en een half uurke later reeds een bevestiging gekregen via email dat mijn domein geregistreeds was + wat info over waar en hoe te uploaden. Tof, da gaat vlot, dacht ik.
    Met behulp van PS een eerste probeersel in elkaar gestoken en ikke ferm content van mijn eerste maaksel.
    Volgende stap, mijn kakelverse website online brengen. En daar begonnen de problemen. Ik kreeg dat spel van geen kanten geupload naar mijn fonkelnieuwe webadres. Na veel Godvers en geploeter en diverse keren nog eens nalezen op de website van Telenet, vind ik uiteindelijk ergens de vermelding dat ge 24 uur moet wachten na registratie.
    OK, rustig blijven en morgen terug proberen.
    Vandaag zijn de 24 uur voorbij en dus...noppes. Ik kan geen verbinding maken met mijn geregistreerde domein. Terug op de Telenet site nalezen...zou pertang moeten werken. Eens inloggen op "mijn telenet" of ik niet ergens iets vergeten had, dus beetje vanalles geprobeerd met de knoppekes "aanmaken" en "beheren" website en diverse keren proberen verbinding te krijgen met de FTP server. Allemaal tevergeefs. Enige wat ik krijg is EROR CODE 404.
    Dat werkt hier deftig op mijn zenuwen.
    Morgen nog maar eens proberen en vandaag een beetje foto'kes bekijken op BD.
    Toch ook nog eens gauw kijken of er nog iemand comentaar heeft geplaatst bij één van mijn eigen foto's en...waar zijn mijn foto's? Ik zie alleen rode kruiskes staan, niet alleen bij mijn laatste maar bij AL MIJN POSTS.
    't Zal toch nie waar zijn hé. Gauw kijken op mijn webspace en...inderdaad, niks meer, nada, noppes,...alles is weg. Blijkbaar op een verkeerd knoppeke gedrukt of zo
    Bedankt Telenet voor de fantastisch duidelijke en gebruiksvriendelijke manier waarmee dat de klanten hun website bij jullie kunnen aanmaken en beheren
    't Zal wel aan mij liggen zekers

'k weet, 't is een heel epistel dat ik hier heb neergeschreven, maar ik moest mijn frustraties ergens kwijt en misschien heeft iemand anders er in de toekomst iets aan.

Mvg
    http://www.filipmineur.be/

Re: Telenet en uw website beheren is kl...

niet verkeerd denken ... maar ik gebruik nooit ftp.... gaat al veel te traag .. en .... ik gebruik wincmd... en dat werkt perfect..... niks inloggen enzo....
    1 keer de parameters ingeven en ... en ik doe toch een 4 telenet sites als hobby... en geen probleem daarmee... met ftp... niks dan problemen hebben en zoeken....

Comment

'k Gebruik AceFTP 3 Freeware en dat gaat goed.
      Wel een beetje het koppie erbij houden als je je gegevens invoert.
      Daarna is het maar één muisklik ver om met je webruimte te werken

Groetjes
      Skitch
      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        ik gebruik nooit ftp.... gaat al veel te traag .. en .... ik gebruik wincmd...
        Built-in FTP client
        niks inloggen enzo.... 1 keer de parameters ingeven
        Zoals elk ftp-programma dus.
        Last edited by VerSeg; 22 december 2007, 02:20.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Sorry, dubbel.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            niet verkeerd denken ... maar ik gebruik nooit ftp.... gaat al veel te traag .. en .... ik gebruik wincmd... en dat werkt perfect..... niks inloggen enzo....
            1 keer de parameters ingeven en ... en ik doe toch een 4 telenet sites als hobby... en geen probleem daarmee... met ftp... niks dan problemen hebben en zoeken....
            Hoe kan dat in godsnaam veel te traag gaan ? FTP is een netwerkprotocol (net als HTTP, ...). Om je files op je site te krijgen gebruik je dus FTP...

Je kan zelfs "FTP'en" met je internet verkenner (IE, firefox, ...)

Voor telenet : geef ftp:\\users.telenet.be in.

Er zal gevraagd worden naar login en paswoord, en je bent vertrokken.

Een FTP client (ikzelf gebruik WS_FTP Pro) heeft uiteraard als voordeel dat je je verschillende ftp sites kan ingeven, en al die logins en paswoorden dan automatisch worden doorgegeven aan de FTP-server.
            Groeten,

Polleke

Comment

Ik ben al heel lang een tevreden FileZilla-gebruiker.
              Wat mij betreft supersnel.
              Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                'k Gebruik AceFTP 3 Freeware en dat gaat goed. Wel een beetje het koppie erbij houden als je je gegevens invoert. Daarna is het maar één muisklik ver om met je webruimte te werken Groetjes Skitch
                Makkelijk en vlot programma. Bedankt Skitch.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

ik werk vanaf ik telenetgebruiker ben met het meegeleverde progje WS-FTP-LE.
                  het enigste wat je verdomd goed moet in 't oog houden is hoe je jezelf hebt geregistreerd en hebt ingelogd op ftp!!! (eigenschappen voor session)

één foutje (hoe klein ook...spatie teveel ofzo) en je kunt het schudden!

dan krijg je die misserie dat 'm niet tot een verbinding kan komen!

van héél groot belang dus dat je alles (inlog-gegevens) héél nauwkeurig op papier zet, zodat je later geen errors meer tegenkomt...'k heb zelf ook menige dagen moeten zoeken naar de juiste gegevens na een crash....maar da's éénmalig, sindsdien staat alles zwart op wit genoteerd, en sindsdien nooit nog moeilijkheden ondervonden! (en ik beheer meerdere persoonlijke website vandaar dat ik ook geregeld de inlog-gegevens moet wijzigen om die sites aan te passen...
                  dan is 't van belang dat je weet welke gegevens voor elke site van toepassing zijn, en om later weer op je eigen site te geraken!

eenmaal dat je ingelogd bent en verbinding hebt met de server, geeft ftp geen enkel probleem!...als je er niet uitgeraakt, laat maar iets weten.
                  ik wil je wel een handje toesteken als het nodig moest zijn...mvg!
                  Last edited by The Fish; 23 december 2007, 08:24.
                  Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xander Bekijk bericht
                    Vandaag zijn de 24 uur voorbij en dus...noppes. Ik kan geen verbinding maken met mijn geregistreerde domein. Terug op de Telenet site nalezen...zou pertang moeten werken. Eens inloggen op "mijn telenet" of ik niet ergens iets vergeten had, dus beetje vanalles geprobeerd met de knoppekes "aanmaken" en "beheren" website en diverse keren proberen verbinding te krijgen met de FTP server. Allemaal tevergeefs. Enige wat ik krijg is EROR CODE 404.
                    Dat werkt hier deftig op mijn zenuwen.
                    Misschien nog even wachten, kijken of je login en paswoord (zelfde als voor 'mijn telenet' dacht ik) wel juist zijn. En proberen naar www.domein.be en eens gewoon domein.be want misschien maakt het verschil

Oorspronkelijk geplaatst door Xander Bekijk bericht
                    Toch ook nog eens gauw kijken of er nog iemand comentaar heeft geplaatst bij één van mijn eigen foto's en...waar zijn mijn foto's? Ik zie alleen rode kruiskes staan, niet alleen bij mijn laatste maar bij AL MIJN POSTS.
                    't Zal toch nie waar zijn hé. Gauw kijken op mijn webspace en...inderdaad, niks meer, nada, noppes,...alles is weg. Blijkbaar op een verkeerd knoppeke gedrukt of zo
                    Nee dat is geen fout, dat is hoe telenet het oplost.. als gewone gebruiker heb je 50mb webspace, normaal op http://users.telenet.be/xxxjouwnaam

Koop je een domeinnaam dan verdwijnt die en krijg je dezelfde 50mb op http://www.jouwdomein.be

Je hebt dus geen 50mb extra op een ander domein gekocht, je hebt enkel een domeinnaam bij gekocht en je bestaande webspace is vervallen en vervangen door de nieuwe op je domeinnaam.

Laat weten in pm als je telenet beu bent en een provider wil waar je voor hetzelfde geld 1 gig ipv 50mb krijgt
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Ik kan TS frustratie toetreden. Een familielid, ook Telenet klant waarvoor ik een website had gemaakt, besloot om zijn eigen domeinnaam aan te vragen. Hij belde naar mij voor hulp want omdat hij er niet in slaagde om dat domein te bereiken en de Telenet Helpdesk blijkbaar een nietwetende jobstudent had ingezet bleef hij op zijn honger zitten.
                      Er is duidelijk een inlogprobleem dus ik waag het ook om het gratis nummer te bellen. Na drie pogingen geraak ik binnen, volg het menu en krijg op zekere moment te horen dat de modem wordt getest en goed bevonden en de lijn wordt opgehangen. Ik belde vanaf gsm en had geen enkele coordinaat meegegeven!!! Straffe mannen. Zo een zever daar word ik krekelig van dus bel ik opnieuw enkele keren en slaag er in een halfzacht persoon te spreken die me het verhaal laat doen en dan doodleuk zegt dat ik het betaalnummer dan maar moet bellen. Die man heeft het mogen horen ... maar was niet onder de indruk

Het was al laat, ik besloot dan maar via Mijn Telenet het verhaal te doen. Dat was woensdag, vandaag nog steeds geen antwoord. Goed, donderdag het betaalnummer gebeld, de persoon die me te woord stond wist meteen wat er fout is gegaan, zou een dossiertje aan de juiste dienst opstellen en zei dat het maximaal 72 uur zou duren om het in orde te krijgen. Ze hebben nog enkele uurtjes maar ik geloof er niet in

Tweede aanvaring van de week. Een buurvrouw kon draadloos niet meer op het internet en de Telenet Helpdesk zei dat het haar firewall was alhoewel ze geen firewall software draaiende heeft. Knappe determinatie. Blijkt dat haar D-Link wireless accespoint kuren vertoont. Na resetten kan ze terug op het internet, weliswaar onbeveiligd. Eerste telefoontje naar Telenet levert een gesprek op samen met overheersend storende wachtmuziek. Een tweede telefoontje was nog erger. De persoon zei dat hij binnen de 10 minuten zou terugbellen als hij mocht van zijn overste!
                      Hij heeft niet meer teruggebelt

Tot slot: ik lees hier wel wat bullsh!t over ftp. Het enige nadeel dat ftp heeft merk je zelf niet maar een netwerksniffer wel: accountnaam en paswoord worden open en bloot verzonden!
                      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Zwijgt er mij af van telenet hun gestuntel...... 'k merk dat hier sinds enkele weken per minuut 800 arp requests binnen krijg. Van een of andere server bij hun (blijkbaar zijn er nog meedere mensen op internet die klagen over het lampje van de modem die blijft pinken, dit is dus de reden). Alle jongens 800 per minuut, de netwerkaart van mijn router moet die wel allemaal die frames uitpakken, om te zien dat die niet voor hem bestemd zijn, dat ik mijn router zo af en toe eens moet reseten verworndert me niks, Ik heb al netwerkkaarten op pc's geweten die voor minder de geest gaven (en dat de pc dan moest op en af gezet worden). Probeer je dan van telenet een antwoord te krijgen (al via het betaal nr), is de enige reactie.... Meneer dat verkeer wordt u niet aangerekent . Maar dat ze eens iets doen aan hun netwerk, dat dit probleem opgelost geraakt Zelfs nog niet willen toegeven, dat ze een probleem hebben

Het begint daar echt een soep te worden, dat het niet schoon meer is en alternatieven zijn er gewoon niet
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

hier nog nooit problemen met telenet gehad

ben dus een tevreden klant

(om toch eens de andere kant te horen)
                          www.designed4u.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
                            hier nog nooit problemen met telenet gehad

ben dus een tevreden klant

(om toch eens de andere kant te horen)
                            Je hebt ze misschien wel, maar je beseft het gewoon niet Staat uw lampje van uw modem constant te pinken, zelfs al staat er geen pc aan in huis ?
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

ben ook al een tijd aan het sukkelen met deze problemen
                              Probeer foto's te uploaden maar als ik dan het webadress ingeef blijkt dat niet te bestaan . telenet al een paar mails gestuurd om hen het te laten oplosssen ben nog steeds op hun andwoord aan het wachten.
                              zelfs mzet fillezilla lukt het niet
                              heb nu uit pure wanhoop maar zo'n freewebsite aangemaakt
                              Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

Comment

Working...
                              X