Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
90% van de gevallen waar ik kom met 'problemen' telenet ligt de fout niet bij telenet
800 arp requests per minuut ..... En die fout ligt niet bij telenet ? De enige uitleg van de helpdesk, meneer dat verkeer wordt u niet aangerekent. 100'en routers die regelmatig moeten gerest worden (ik zou eens willen weten hoeveel er hier al alleen op het forum 1 maal per week hun router moeten reseten, en hoeveel er daarvan bij telenet zitten), door dat verkeer, gewoon omdat de netwerkkaarten daardoor tilt slaan ! Maja de mensen vinden dat normaal, en wat is dat nu 1 maal per week ofzo de router moeten op en af zetten... zal wel aan de router liggen. Geen kat die de problemen serieus neemt bij telenet, doen of hun neus aan het bloeien is. Hun eigen techniekers die het probleem niet kunnen inschatten, gewoon omdat ze niet genoeg kennis in huis hebben, dat ze geen deftige opleiding krijgen, dat ze gewoon nog een basis kennis van netwerken in huis hebben, anders minimaliseer je dergelijke problemen niet. En het is niet alleen in deze streek dat dit probleem zich voordoet, maar soit zo lang er maar een paar zich in opjagen, en het probleem zien.... is er gewoon geen probleem
En het is niet alleen in deze streek dat dit probleem zich voordoet, maar soit zo lang er maar een paar zich in opjagen, en het probleem zien.... is er gewoon geen probleem
jdm ik heb er geen kaas van gegeten maar ik heb daar hier geen problemen mee.
Het modem resetten doe ik dus nooit...
Die 800 arp requests per minuut: ik heb er geen verstand van
Gho ja, hier proberen ze het probleem ook bij de klanten te schuiven... door te zeggen,dat de requests door klanten die op hun netwerk zitten uitgestuurd worden, en dat zij er niets kunnen aan doen. Het is een uitleg natuurlijk.
Maar hier bij telenet komen alle arp requests van 1 en hetzelfde adres, namelijk het adres dat ik van hun dhcp server als gateway meekrijg Die arp requests komen dus niet van mijn geburen
Idem, Dlink nooit, belkin alle dagen . Hangt af van merk en type != weer niet telenet zijn schuld . Ik zit in de field bij telenet en kom het alle dagen tegen En inderdaad, voor nen website http://www.one.com. zelf zeer tevreden van!
En al die wel problemen hebben zijn stomme kiekens bedoelt ge?
Ik ben 10 jaar Telenet klant (ja ik mocht nog de volle 11000 frank aansluitkosten betalen) en heb voor mezelf slechts 1 keer beroep op hen moeten doen toen mijn kabelmodem het begaf. Kan gebeuren.
Echter wat ik in een vorige post schreef is heel recent en het probleem met de nieuwe website is nog steeds niet opgelost. De email daaromtrend die de owner heeft gekregen zint me niet. In het kort komt het er op neer dat "het zou moeten opgelost zijn" en indien niet dan kan je terug Telenet contacteren. Nu, het is niet opgelost. Zij kunnen dat makkelijk eerst uittesten maar doen dat niet. En antwoorden op hun email gaat niet. Wordt dus weer het betalend nummer bellen
Nog een verhaal van een maand of wat terug. Vier jaar geleden verkocht ik mijn vorig huis. Dat had ik 15 jaar voordien verbouwd en achteraf werd een Telenet internetaansluiting voorzien. Dus een dikke maand geleden belt de nieuwe eigenaar van dat huis me op. Hij had een internetaansluiting aangevraagd en nu stond de Telenet installateur bij hem maar die was op zoek naar een filter die hij niet vond en besloot dan maar dat de vorige eigenaar (ik dus) die filter had weggewerkt achter een valse muur. Om een lang verhaal kort te maken, er hebben twee installateurs langs geweest die ik telkens met hand en tand telefonisch heb moeten uitleggen dat er niks, rien, nothing, nada achter de valse muur zat. Zij zegden dat dat niet kon, waarop ik hun de vraag stelde hoe het kwam dat ik wel al die jaren internet toegang had. En of ze misschien aub eerst eens een meting zouden doen en me dan iets zouden laten weten. Nikske meer gehoord
Idem, Dlink nooit, belkin alle dagen . Hangt af van merk en type != weer niet telenet zijn schuld . Ik zit in de field bij telenet en kom het alle dagen tegen En inderdaad, voor nen website http://www.one.com. zelf zeer tevreden van!
Dat is nu gewoon de zever die men bij telnet standaard mag horen Dat zij verantwoordelijk zijn, voor de arp stormen die op hun netwerk aan de gang zijn is het probleem niet. Koopt uw een router, met een netwerk kaart die niet plat gaat , zelfs d-link gaat er onderdoor, 'k heb hier zelf jaren d-link staan gehad (nu nog trouwens, maar voor wat testen). Wijst er ook op, dat je net zoals je collega's niet snapt wat er gebeurt . Ziet bij die router werkt het beter als bij die andere, dus het is zeker onze fout niet
Die 800 arp requests per minuut moeten hier niet zijn, zeker niet op een /22 subnet waar max 1022 hosts kunnen actief zijn. 800 keer per minuut gaan vragen bij welk ip adres welk mac adres hoort, is gewoon netwerk vervuiling.
Die arp request wordt naar een broadcast adres gestuurd, dat dit door iedere actieve netwerk kaart (of het nu een pc is of een router is) moet behandelt worden, het frame moet uitgepakt worden, en daar moet nagekeken worden of de vraag voor die netwerkkaart bedoelt is, en dan pas mag dat pakket gewoon weggesmeten worden. Die requests komen van telenet uit !
Dit is 800 keer per minuut, als ik nog maar 800 keer per dag telefoon zou krijgen, gewoon om te vragen of ik het ben, zou ik op de lange duur ook mijn telefoon niet meer opnemen
Hier dus op antwoorden dat het probleem bij de routers of netwerkkaarten ligt, is gewoon gebrek aan basis kennis netwerken, zoals bij uw collega's. Inderdaad, sommige nic's zijn gevoeliger aan dergelijke problemen, en geven het op. Maar dat is die netwerkkaart zijn fout niet (kan over gediscussieerd worden ok). Maar zelfs, als die netwerkkaart er niet door plat gaat, moet die nog per minuut 800 nutteloze verwerkingen doen en komt dat niet op de router terecht maar zoals bij sommige mensen op hun netwerkkaart van hun pc terecht komt, vertraagt die pc hier effectief door !
Het is dus niet omdat je geen probleem ziet, dat er geen is, en windows die vandaag wat trager gaat dan gisteren en morgen misschien weer wat rapper, daar ligt ook al niemand wakker van
Sorry to say old boy
Maar ik heb een Belkin, al een hele tijd.
Geen problemen met Telenet en resetten.
Ik spreek maar over mijn ervaringen tijdens de installs e . Trouwens 90% van de techs werken niet rechtstreeks bij telenet. Ik zit evengoed morgen op Belgacom
Ik spreek maar over mijn ervaringen tijdens de installs e . Trouwens 90% van de techs werken niet rechtstreeks bij telenet. Ik zit evengoed morgen op Belgacom
Comment