Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• filmcamera

Welk digitale camcorder zou ik moeten kopen en waarom?
    Waar moet ik op letten enz... zijn er mensen onder jullie die hier enige ervaring mee hebben? welk merk behoort tot de betere?
    Had zelf gedacht aan budget van 500 euro...

Merci!

Tim W.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Re: filmcamera

Als je van plan bent om uw filmkes te bewerken koop je GEEN cam met DVD...
    Veel te veel werk aan om die vob bestanden om te zetten naar iets werkbaar.

Mocht ik mogen herdoen ik koop er een met een harde schijf die de film direct in mpeg2 zet.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Indd dat bedoel ik he, eentje met harde schijf, die ik dan op mijn dvd recorder kan zetten... welk merk springt er echt bovenuit? wil wel degelijke kwaliteit..
      Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

HD Camcorders €100-€600 -> High-Definition 720p!

Hallo,

Weet niet of u ook een LCD of plasma heeft, maar ben ook op zoek naar een goede prijs/kwaliteit camcorder van rond de €500.

Na lezen van diverse reviews (en thuis reeds een 40" LCD) vond ik dat m'n toekomstige camcorder ook minstens high definition moest zijn in 720p filmen dus. Liefst met SD kaart.

Volgende types spreken mij aan :
        --------------------------------
        - Sanyo Xacti VPC HD-700 (rond de €300-€400 op ebay)
        - Sanyo Xacti VPC HD-1000 (€692,hogere klasse)
        - Samsung VP-HMX10C (duurder €799)

Iets lagere klasse :
        ------------------
        - Sanyo VPC-HD2 (€320)
        - Aiptek PocketDV Z300HD (€100 ebay - €200 winkel)

De Sanyo Xacti's vind ik wel leuk (kan perfect in je broekzak met groot lcd).

Zal hem wel op Ebay kopen, scheelt een €100-€200, de moeite dus.
        Wel opletten, soms staat er "HD" maar dit betekent Harddisk recording
        T'is de HD van high-definition. Sommigen adverteren dit als 'high definition' was totaal verkeerd is.

Momenteel ga ik voor de Sanyo Xacti VPC HD-700 (samples gedownload en ziet er goed uit, ook de fotos)

voorbeelden zie http://www.akihabaranews.com/en/revi...+720p+%3F.html

en besprekingen : http://forums.steves-digicams.com/fo...40&forum_id=27

officiële link : http://www.sanyo-dsc.com/english/pro...700/index.html

Maar zal verder nog wat reviews + samples bekijken eerst.
        Hier staan er nog een aantal hd-cams :

PS: voor mij is een lage NOISE (weinig ruis in het donker) belangrijk
        De meeste camcorders hebben daar wel last van (kleine sensor) tenzij je veel geld wil uitgeven... en ook belangrijk zijn mooie foto's als compactcamera (7megapix - in reviews ook goede fotos)

De Sony HDR-HC3 kost teveel €1100, zou minder noise hebben, maar vindt tapes verouderd, liever SD kaarten zoals de Xacti's.
        De Xacti's hebben IS (image stabilisation) & 5x optische zoom (redelijk voor hd cam), en zijn momenteel de beste prijs/kwaliteit in HD.

Er was nog een merk "Digilife" met goede prijs HD Cams, maar enkel met digitale zoom (=onnodig) en niet zo geavanceerd als de Xacti's.
        Als jullie ondertussen nog iets beters vinden, laat maar horen

Greetz,
        Innovator
        Last edited by Innovator; 1 januari 2008, 12:42.

Comment

Ik ben hier weg, zoek het zelf maar uit
          Last edited by Atmikes; 1 januari 2008, 23:03.

Comment

Mijn allereerste cam is de Canon HV20 geworden. Wel hogere (prijs)klasse, maar ik spaar hiermee een Canopus ADVC-110 van ca €300 uit, wat ik al lang wou om video's te kunnen digitaliseren. Deze cam heeft dat nl. deels ingebouwd en dat schijnt ver van altijd het geval te zijn.

Ook externe mic-aansluiting.

Nog wel met tape, omdat dit nog steeds het beste is. Het is de 1e jaren nog niet de moment om de nieuwere technologie te omhelzen. Ttz, voor bep. gebruik (knip en plak) is het ok, maar ik ben eerder occassioneel gebruiker die dan wel de best mogelijke kwaliteit en editeeermogelijkheden wil.

De compressietechnologie op uw beoogd toestel maakt dat het beeld slechter is en moeilijk vlot te bewerken valt (best wachten tot alles vlot op quad cores draait).

Dat is toch wat ik denk geleerd te hebben ;-) Zal ook afhangen of het HD is of niet. Voor kleinere formaten zal het mss wel vlot lukken...

De uitz. aard van de HV20 maakt ook dat er een heel enthousiastelingenbeweging voor bestaat op www.hv20.com

Werkt bv ook heel goed bij beperkt licht. Het prijsverschil waard dus ;-) Maar ja, kost het dubbel zeker hé?

Comment

Last edited by Atmikes; 1 januari 2008, 23:04.

Comment

Mid-range-budget HD Camcorders

Hallo,

Budget is +- €500 en beelden zijn bestemd om op lcd 40" af te spelen of in slidehow met videos ertussen, dus wil zeker al op de High Definition videotrein stappen, ook al is die nog in zn kinderschoenen, weinig aanbod van verschillende merken in dit marktsegment.

H264 is de codec van het moment, zou moeten standaard zijn, en alle oudere divx'en - xvids vervangen. Editeerwerk doe ik nooit, en indien later zal er wel software voor bestaan of uitkomen.

Het enige die mij wel wat stoort is dat de veel cams veel noise hebben. Ook 'oudere' Standard Definition camcorders hadden wel 32x optical zoom of meer! We vergelijken hier dus wel 'mid-range' priced camera's maar die hoge optische zoom vind ik wel super.

De interne micro's zijn idd meestal minder, zolang je maar de zoom niet hoort en redelijk geluid heb ben ik al tevreden.

720p is meer dan voldoende , moet geen 1080 zijn (neemt ook onnodig veel plaats in). Met de recente technische snufjes (Image Stabilisation, face detection,..) en dan nog creditcardformaat en redelijke prijs kunnen we overtuigd zijn, als we de mindere optische zoom & noise bij slecht licht erbij nemen. Maar de meeste zijn ook geen professionals, en een mid-range prijs cam is al voldoende.

Met Ebay heb ik al altijd goede ervaringen (360 positieve transacties reeds), m'n digitale camera kwam zelfs uit Japan via Ebay, nooit geen garantie nodig gehad. Bij mediamarkt verkopen ze het merk Sanyo niet. Wel kun je steeds een goedkope NL store vinden via kieskeurig.nl natuurlijk, die enkele honderden euros kan schelen. Europese garantie is gewoon opsturen naar NL.

Greetz,
                Innovator

Oorspronkelijk geplaatst door Atmikes Bekijk bericht
                Ik volg de Camcorder scene al 2 jaar want ik wil ook wel eens zo een toestel kopen (je ik probeer mij wat voor te bereiden)

Let op bij de Xacti, opname gebeurt in MPEG4 en dat is tot nu toe niet echt bevorderlijk voor editeerwerk (of H.264)

MiniDV tapes leveren nog steeds de beste kwaliteit maar Solid state recorders zal inderdaad iets voor de korte toekomst zijn (met enkele kaarten van een 10 tal GB) HD en DVD zijn inderdaad te vermijden

De eerste vragen die belangrijk zijn:

- wat wil ik met de beelden gaan doen? (als het enkel voor youtube is dan is kwaliteit van geen belang)
                - wat is mijn budget? (de moeilijkste)
                - Hoe groot mag het toestel zijn?
                - Audio is dat belangrijk? (externe microfoon? want de interne zijn meestal niet zo "vet")
                - Ga je reeds voor HD of blijf je misschien beter nog bij SD? (HD software is nog zeer schaars en verreist mega hardware, Editeren in SD stelt dan weer veel minder eisen) (trouwens echte HD is 1080p, vergeet alles met een i achter)

Let ook op met materiaal van ebay, garantie of support zijn niet steeds overal geldig op een "buitenlands" toestel.

de Sony HDR-HC3 MiniDV zou mij uit uw lijstje het meeste aanspreken

Comment

Comment

Sony HDR-HC3 / Powershot TX1

Idd de Sony HDR-HC3 is niet mis, als je niets hebt tegenover DV-Tapes die toch binnenkort gaan verdwijnen.

Zag ook dat Canon ook een betaalbare Powershot TX1 heeft 7,1 MP en 720p HD-video met SD kaarten. De andere Canon's zijn iets te duur, net zoals de Panasonics.

Tijd dat het filmen met gewone compactcamera's verhoogd wordt van 640x480 naar 1280x720. Heb al eens 840x... gehad op m'n Konika Minolta Dimage Z3, maar nam veel plaats in.

Heb steeds een Vosonic 6230 80GB MP4 HD mee op reis, steek gewoon m'n SD kaartje met fotos & films erin om te backuppen op de HD, en opnieuw een lege SD Kaart waarom nog grote dure kaarten kopen van vele giga's. Oorspronkelijk waren dit X-Drive's die enkel foto's film konden backuppen, maar tegenwoordig zijn dit mp3 mp4 players met grote 80GB HD.

Hou de nieuwe mid-priced camcorders verder in het oog!

Greetz,
                    Innovator
                    Last edited by Innovator; 1 januari 2008, 11:49.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmikes Bekijk bericht
                        DV-tapes die binnekort gaan verdwijnen? DVCPRO en HDV ook dan?
                        Sorry maar ik ga er van uit dat de eerste 10 jaar die tapes zeker nog heel courant blijven, al is er inderdaad een sterke evolutie naar solid state

zie ook wikipedia voor de kwaliteiten van DV = http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Video
                        Het is te hopen dat de DV-tapes nog niet gaan verdwijnen, gezien de zéér povere bewaartijd van de DVD's! Om zeker te zijn dat je DVD nog leesbaar is, zou je ze iedere 2,5 jaar moeten overzetten ... Oeps ... vergeten? Een grote kans dat je filmpjes het niet overleeft hebben!
                        (Hier worden ALTIJD de originele tapes bewaard! -> ik gebruik video-opnames als tijdsdocument bij mijn werk)
                        Gezien de afmetingen van de files is het ook niet meteen een optie om ze op een harde schijf te bewaren!

PS - ik zweer ook bij Sony.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                          Het is te hopen dat de DV-tapes nog niet gaan verdwijnen, gezien de zéér povere bewaartijd van de DVD's! Om zeker te zijn dat je DVD nog leesbaar is, zou je ze iedere 2,5 jaar moeten overzetten ... Oeps ... vergeten? Een grote kans dat je filmpjes het niet overleeft hebben!
                          (Hier worden ALTIJD de originele tapes bewaard! -> ik gebruik video-opnames als tijdsdocument bij mijn werk)
                          Gezien de afmetingen van de files is het ook niet meteen een optie om ze op een harde schijf te bewaren!

PS - ik zweer ook bij Sony.
                          Een beetje dezelfde mening...geen evangelie hé
                          Vroeger ook Sony (analoog) nu wel de Panasonic PV-GS500
                          Tot hiertoe nog steeds heel tevreden. Minpunt is wel het ontbreken van een uitgang voor een oortelefoontje
                          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                          BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mendel Bekijk bericht
                            Welk digitale camcorder zou ik moeten kopen en waarom?
                            Waar moet ik op letten enz... zijn er mensen onder jullie die hier enige ervaring mee hebben? welk merk behoort tot de betere?
                            Had zelf gedacht aan budget van 500 euro...

Merci!

Tim W.
                            Panasonic SDR-H250 643-850 euro
                            Sony DCR-SR290E 825-999 euro
                            Hitachi DZ-H5300E 370-549 Euro ( met kleine harde schijf van 8 GB, maar
                            mogelijkheid om met dvd-schijfjes te werken ook.
                            Dit zijn de 3 'beste kopen' uit de novembertest van TestAankoop met HD-registratie.
                            The problem of the male brain:
                            On the left side, there's nothing right.
                            On the right side, there's nothing left.

Comment

High Definition Camcorders -€500 Sanyo, Aiptek, ... ?

Hallo,

De Hitachi DZ-HS300E is wel het correct typenr van Hitachi en dit is GEEN High-Definition cam.

De 3 cams die u vermeld gaan niet over de laatste discussie hier (High-Definition cams - €500 prijsklasse).

Ter info :
                              HDD = HARD DISC RECORDING
                              HD = HIGH DEFINITION

Voorlopig enkel de Sanyo Xacti HD2 (€320) of HD700 (€400-460) of Aiptek PocketDV Z300HD (€100-€200) hebben HIGH DEFINITION beeld in de klasse -€500...

Elke camera heeft z'n nadelen, over deze cams zijn genoeg reviews te vinden.
                              Vind iemand nog andere concurrerende merken HD-Cams - €500?

Greetz,
                              Innovator
                              Last edited by Innovator; 1 januari 2008, 12:47.

Comment

Working...
                              X