Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.
Mijn vriendin heeft een tekening gemaakt voor een winkel ( logo )
Deze moet komen op vanalles en nog wat, denk aan de ruit, tasjes, visitekaartjes ed.
Ik heb een foto gemaakt van deze tekening maar zit met een probleem.
Deze moet het liefst omgezet worden naar een vector bestand aangezien deze te vergroten en te verkleinen is naar behoeven.
Het probleem is namelijk dat er schaduw inzit, zie voorbeeld:
Origineel is ong 10x10cm ( de complete tekening )
De randen zijn geen probleem aangezien deze makkelijk bij te werken zijn.
De lijnen zijn opzich het probleem niet volgens mij maar hoe krijg je de schaduw zo dat deze ook te vergroten en te verkleinen zijn?
(Eventueel schaduw verwijderen en terug tekenen via de pc is een mogelijkheid wegens een tekentablet.)
Zou ik het gewoon bij de bijgewerkte foto houden en dan de fotomanier laten gebruiken om te verkleinen en vergroten of is dit om te zetten naar een vector formaat welke welke voor het vergroten en verkleinen bedoeld is ?
Hoe zouden jullie te werk gaan en met welk programma?
Aangezien ik alleen werk met foto's en zei alleen tekend staan we voor een onmogelijke opgaaf die zonder hulp erg moeilijk zal gaan worden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb een vraagje.
Mijn vriendin heeft een tekening gemaakt voor een winkel ( logo )
Deze moet komen op vanalles en nog wat, denk aan de ruit, tasjes, visitekaartjes ed.
Ik heb een foto gemaakt van deze tekening maar zit met een probleem.
Deze moet het liefst omgezet worden naar een vector bestand aangezien deze te vergroten en te verkleinen is naar behoeven.
Het probleem is namelijk dat er schaduw inzit, zie voorbeeld:
Origineel is ong 10x10cm ( de complete tekening )
De randen zijn geen probleem aangezien deze makkelijk bij te werken zijn.
De lijnen zijn opzich het probleem niet volgens mij maar hoe krijg je de schaduw zo dat deze ook te vergroten en te verkleinen zijn?
(Eventueel schaduw verwijderen en terug tekenen via de pc is een mogelijkheid wegens een tekentablet.)
Zou ik het gewoon bij de bijgewerkte foto houden en dan de fotomanier laten gebruiken om te verkleinen en vergroten of is dit om te zetten naar een vector formaat welke welke voor het vergroten en verkleinen bedoeld is ?
Hoe zouden jullie te werk gaan en met welk programma?
Aangezien ik alleen werk met foto's en zei alleen tekend staan we voor een onmogelijke opgaaf die zonder hulp erg moeilijk zal gaan worden.
Alvast bedankt voor de reacties.
Comment