Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

office

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• office

waar kan ik een office pakketje vinden.

ik heb een dell inspiron 9300. omdat deze de laatste tijd zo traag werkte had ik via de recovery cd's een nieuwe install gedaan. veel verbetering was er echter niet omdat het oude register bleef bestaan. dus maar een volledige nieuwe install via de bij geleverde xp pro cd. nu blijkt wel dat ik geen office meer heb. er zat wel microsoft works bij. ik dacht dat dit eigenlijk office was.
    maar dat was verkeerd.

ik moet nu toch geen office pakket gaan kopen he want dat zat toch bij de pc.
    wie weet raad

Re: office

Contact opnemen met Dell. Als deze software voorzien is bij aankoop moeten ze deze leveren. Zelf heb ik daar mijn twijfels over want anders had dit pakket wel op de recovery CD gestaan. Anders naar de winkel en pakket aankopen.

Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Het zou me echt verbazen dat ze een Office product zomaar bijgegeven hebben. Misschien dat het een Student versie was maar dan moet je effectief de cd's gekregen hebben ook.

Je kunt natuurlijk ook gratis de StarOffice downloaden en gebruiken

Link

Mvg

Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

als ik de recoverycd's gebruik dan staat het volledige office paket er op.
        er staat echter zoveel nest ook nog bij zodat er meer dan 60 processen mijn cpu constant belasten waardoor het systeem traag werkt. nu heb ik de bijgeleverde xpcd gebruikt voor een clean install zonder ander *** programmatjes die ik niet nodig heb. kan alleen de office niet van de recovery installeren want het is een ghost file.

Comment

Je kan ook Openoffice gratis downloaden en gebruiken
          één nadeel = het database pakket is niet compatibel met MS-Acces
          voor de rest werkt het perfekt gelijk

Christiaan
          Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
            waar kan ik een office pakketje vinden.

ik heb een dell inspiron 9300. omdat deze de laatste tijd zo traag werkte had ik via de recovery cd's een nieuwe install gedaan. veel verbetering was er echter niet omdat het oude register bleef bestaan. dus maar een volledige nieuwe install via de bij geleverde xp pro cd. nu blijkt wel dat ik geen office meer heb. er zat wel microsoft works bij. ik dacht dat dit eigenlijk office was.
            maar dat was verkeerd.

ik moet nu toch geen office pakket gaan kopen he want dat zat toch bij de pc.
            wie weet raad
            Als je de recovery cd's gebruikt hebt dan hoort office er terug op te staan, ik vermoed dat je geen office gekocht hebt samen met deze inspiron, kijk even op je factuur om het zeker te weten...

Een officiële Office 2007 Home&Student edition NL kost 120 euro, had je dit bij aankoop van je computer gekocht bij Dell dan was het maar 103 euro of nog iets minder...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

je kan steeds een OEM versie aankopen binnen de 3 maanden nadat je een PC hebt gekocht. OEM versies zijn goedkoper omdat ze enkel mogen geleverd worden bij aankoop van een nieuwe PC. Dit dien je aan te kopen bij je leverancier. Ik weet niet of het mogelijk is bij een andere leverancier OEM aan te kopen.

En anders is student versie inderdaad zeer goedkoop.
              www.designed4u.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Designed4u Bekijk bericht
                je kan steeds een OEM versie aankopen binnen de 3 maanden nadat je een PC hebt gekocht. OEM versies zijn goedkoper omdat ze enkel mogen geleverd worden bij aankoop van een nieuwe PC. Dit dien je aan te kopen bij je leverancier. Ik weet niet of het mogelijk is bij een andere leverancier OEM aan te kopen.

En anders is student versie inderdaad zeer goedkoop.
                OEM MLK ?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Met de recovery-set heb je alles terug, dus OK.
                  Als je Windows installeert zonder de recovery-set te gebruiken heb je natuurlijk geen andere soft meer op je PC.
                  Je hebt twee keuzes ... recovery-set gebruiken en nadien al de andere overbodige rommel eraf smijten of een set kopen.
                  Dell zal je geen nieuwe set van Office geven daar je zelf zegt dat het in de recovery-set wel zit ... ze zijn dus in orde met hun pakket.

Wat je zegt dat bij een recovery het oude register bleef staan lijkt wat bizar ... een recovery-set zet de PC terug in de oorspronkelijke staat zoals bij aankoop ... alles wordt gewist op de HD en opnieuw gekopiëerd.

Dit is het nadeel van een recovery-set ... meestal alles of niks.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

dit is enkel een code (bevat geen installatiesoftware). Je moet dus een trial op je computer hebben staan of aan de leverancier vragen dit er op te zetten met uw aangekochte code. (zij beschikken over installadiedisks).

Je kan wel een backup aanvragen van de software. Microsoft stuurt deze dan op. Kost wel extra (DVD + verzendingskosten).
                    www.designed4u.be

Comment

probleem opgelost.

pc is van een pcproject op het werk van mijn vrouw.

de pc is via een firma aangkocht bij dell.
                      deze firma zorgt voor de nodige extra's zoals office, f-secure en nog andere rotzooi. deze firma geeft ook volledige ondersteuning gedurende 3 jaar. zowel software als hardware en voor de nodige licenties gedurende deze jaren.

een office zit dus niet in het dell pakket maar wel in het andere gedeelte.
                      nu heb ik gebeld bij de helpdesk van deze firma. zij raden me aan een copie van een ander office pakket te installeren en zo te werken. mijn pc heeft de nodige licenties om office te hebben.

heb dit nu gedaan en ik kan weer verder

Comment

probleem opgelost.

pc is van een pcproject op het werk van mijn vrouw.

de pc is via een firma aangkocht bij dell.
                        deze firma zorgt voor de nodige extra's zoals office, f-secure en nog andere rotzooi. deze firma geeft ook volledige ondersteuning gedurende 3 jaar. zowel software als hardware en voor de nodige licenties gedurende deze jaren.

een office zit dus niet in het dell pakket maar wel in het andere gedeelte.
                        nu heb ik gebeld bij de helpdesk van deze firma. zij raden me aan een copie van een ander office pakket te installeren en zo te werken. mijn pc heeft de nodige licenties om office te hebben.

heb dit nu gedaan en ik kan weer verder

Dell op de foefeltoer denk ik....., of beter gezegd die "een firma"
                        Ik zou langs mijn neus weg eens vragen of die "een firma" op papier wil bevestigen dat je nu legaal bezig bent. Als ze dat doen dan heb ik me vergist.
                        Last edited by nete; 17 december 2007, 21:26.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

volgens mij is dit ook niet echt legaal, maar ik kan me natuurlijk ook vergissen hé
                          in ieder geval moet de serial nummer dan wel op je computer ergens vermeld zijn (met sticker) of meegeleverd met de papieren van je pc.
                          www.designed4u.be

Comment

Hangt ervan af wat er juist bedoeld wordt ...

Als ze bedoelen "gebruik iemand anders zijn installatie-cd maar met uw key" is er nog niks verkeerd gebeurd.
                            De licentie wordt per key verleend, niet volgens cd.

Als ze bedoelen dat je ook maar een andere key moogt gebruiken zijn ze inderdaad fout bezig, ook al bezit je een stikker met een andere key.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Het gaat over office, bij mijn weten staat er nooit een sleutel voor office op een sticker, enkel windows 2000 en xp werken zo... Vista ultimate retail heb ik ook geen sticker bij gekregen, enkel een serienummer in de doos... de oem versie heeft dan wel weer een sticker...
                              Maar dit is hier allemaal een beetje offtopic aan het gaan, zijn probleem is opgelost
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
                              X