Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Wij hadden hier zondagavond rond 22:15 u een stroompanne in de gemeente (Scherpenheuvel-Zichem)... Katarakt was amper begonnen...het was na één uur hersteld, helaas was de aflevering 4 toen al afgelopen...
...'net gemist' héb ik niet...
...balen dan maar...
Ook ik heb met veel verwachting naar de serie uitgekeken. De locaties zijn schitterend, en als je deze allemaal vrij goed kent en er regelmatig fietst, is dat toch vreemd om het dan op tv te zien. Ik ben tussen de appels,peren en aardbeien opgegroeid, en als dochter van fruitteler dus veel geholpen in het bedrijf; alles is dus erg herkenbaar en moet zeggen dat het waarheidsgetrouw wordt weergegeven! (behalve dan dat ik iemand met een wit rokje aan tussen de aardbeiplukkers trof en dat heb ik nog nooit gezien , zijn details natuurlijk.)
Het enige wat mij tegenviel in de eerste 2 afleveringen was de acteerprestatie van Elisabeth zelf; in de laatste aflevering begint dat wat te beteren en begint er wat meer pit in te zitten...
Hoe vinden niet-Limburgers deze reeks en kijken jullie wel naar de landschappen of vinden jullie dat bijzaak?
Moeten we nu een ware volksverhuizing gaan vrezen in de bloesemperiode?
Groetjes,Anita Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!
Hoe vinden niet-Limburgers deze reeks en kijken jullie wel naar de landschappen of vinden jullie dat bijzaak?
Voor mij betekent Katarakt in eerste instantie:
- de fotografie, camerawerk;
- lokaties en landschappen;
- de muziek;
in tweede instantie de personages en de verhaallijn.
Persoonlijk had ik liever echt Limburgs gehoord mét ondertiteling; het zou realistischer overkomen.
Maar ja, de meeste akteurs zijn geen Limburger en beheersen het (mooie) dialekt niet (of hooguit een enkeling).
Haspengouw heeft troeven, prachtige landschappen en niet alleen in de bloesemtijd.
Men kan er zeer mooie landschapfotografie maken.
De personen uit de streek hebben natuurlijk een stapje voor omdat de mooiste hoekjes al kennen.
Er is een speciale website van Katarakt met alle info, heel veel beelden, trailers en filmpjes achter de schermen: katarakt.be
En... deze site is gemaakt in opdracht van de Provinciale Dienst Toerisme Limburg...
Idd, ik heb die kaart aangevraagd links onderaan daar op de site. Die is gratis zeggen ze? Heb wel nog steeds niks ontvangen en ook geen bevestiging ofzo. We zien wel zeker (met die dagen zal het allemaal al wat trager gaan).
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_ChristiaensBekijk bericht
Idd, ik heb die kaart aangevraagd links onderaan daar op de site. Die is gratis zeggen ze? Heb wel nog steeds niks ontvangen en ook geen bevestiging ofzo. We zien wel zeker (met die dagen zal het allemaal al wat trager gaan).
Jochen... ik heb die kaart hier bij mij liggen.
Gratis gekregen dus...
Comment