Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digitale TV - Beeldkwaliteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet digitale TV - Beeldkwaliteit

Misschien heeft iemand hier een idee van.
    We hebben al een tijdje de Digicorder en de laatste maanden blijkt die toch wat stabieler te werken dan voorheen maar nu is er een ander probleem.
    Sinds enige tijd is het beeld slecht, het digitale beeld wel te verstaan.
    Er zit ruis op het beeld (hoe moet ik het anders noemen) en het is kwalitatief bijna slechter dan het gewone analoge beeld. OK, je ziet wel dat tekst en zo scherper is en het is dus zekers het digitaal beeld maar onzuiver.
    Ik heb die Digicorder al eens gereset en de zenders opnieuw laten zoeken maar niets mag helpen.
    Zou dit aan de Digicorder kunnen liggen of aan de kabel zelf of eventueel een invloed van de aangesloten modem?
    Ik heb er geen idee van en een Digicorder heb je zomaar niet op reserve staan om eens te proberen.
    Alvast bedankt mocht iemand een tip hebben.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: Telenet digitale TV - Beeldkwaliteit

'ruis' in digitaal beeld kan niet.Bij te zwak signaal krijg je 'blocking' of 'freezing' maar ruis zoals bij analoog krijg je niet.Kijk eens in je instellingen van de tv of daar geen mode is om het beeld te verscherpen?Het is natuurlijk moeilijk om raad te geven als je het beeld niet ziet.
    Anders eens je box loskoppelen en aan een andere tv hangen,eventueel bij de buren?Dan kan je je tv al eventueel uit sluiten.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Scart kabel al eens vervangen ? Want inderdaad, ruis komt niet van een digitaal beeld. En de scart overgang is het analoge in het verhaal.
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Mijn INDI had ook kuren...
        Af en toe "blokken" of alles viel gewoon uit dus geen beeld noch geluid.
        Omdat ik een prutser 1ste klasse ben...kwam de INIDI-box af en toe
        zonder stroom en viel dus uit.
        Het blijkt dat dit geholpen heeft...een paar keren uit en aanzetten, resetten.
        Ik gebruik geen scard wel HDMI-kabel.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          'ruis' in digitaal beeld kan niet.Bij te zwak signaal krijg je 'blocking' of 'freezing' maar ruis zoals bij analoog krijg je niet.Kijk eens in je instellingen van de tv of daar geen mode is om het beeld te verscherpen?Het is natuurlijk moeilijk om raad te geven als je het beeld niet ziet.
          Signaalkwaliteit is 99% à 100% en S/N staat op 41.0 in de Digicorder.
          TV-instellingen zijn ongeweizigd gebleven maar werd reeds nagezien.
          Scartkabel al eens bezien en beeld is slecht.
          Er is ook aan de tweede uitgang van de Digicorder een ander HD-recorder verbonden welke met een afzonderlijke scart naat TV loopt, ook via deze weg is het beeld slecht (vroeger beiden even goed).

Nu hoe het juist noemt weet ik niet, ik noem het ruis maar allé.
          Als je een opname in het donker ziet dan heb je zo van die spikkelkes (ruis genoemd door mij), awel dat heb ik ook op heldere beelden, eigenlijk gewoon op alles over het volledige beeld.

Ik heb ondertussen ergens gelezen dat dit probleem kan voorkomen als het signaal te sterk is, bijvoorbeeld op de te versterkte uitgang van de kaberversterker aangesloten is.
          Ze hebben een paar maand geleden in de buurt de hoofdkabine moeten vervangen voor heel de regio en sindsdien is het signaal wel sterk verhoogd.
          Zal dit nog eens proberen uitvissen.

De TV en eigenlijk ook de scart-kabels kan ik uitsluiten want ik had nog opnames van enkele maanden geleden op de HD van de Digicorder staan en deze zijn goed. Nieuwe opnames zijn echter slecht.
          Mocht de TV of de scart-kabel slecht zijn, dan zou een oude opname ook slecht weergegeven worden.

De TV staat niet op extra scherp maar op zacht, dus dat is al een minimuminstelling.

Niets sluit uit dat de tuner in de Digicorder naar de zak is natuurlijk ... ooit zal ik het eens weten.
          Last edited by VerSeg; 9 december 2007, 18:41.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Hoeveel is de signaalsterkte in dbmv?

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Signaal voor VTM

S/N RATIO : 41.0
              BER : 5.2E-8 (varierend)
              SIGNAAL : Locked
              SIGNAALKWALITEIT : 99%
              SIGNAALSTERKTE : -6.5 à -6.7 dBmV (varierend)
              FOUTIEVE PAKKETTEN : 146
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X