Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TDI rijders met veel kilometers gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TDI rijders met veel kilometers gezocht

Ik kan van mijn nicht hare man zijne VW passat variant 100pk van 2001 overnemen voor een zeer schappelijke prijs. Aangezien op de wagen al 180.000km opstaan vraag ik me eigenlijk af hoeveel kilometers die wagen nog te gaan heeft ?
    Ik ben dus op zoek naar TDI gebruikers met veeeeeel kilometers en hoe ze daar geraakt zijn.
    De wagen moet elke dag een honderd kilometer autoweg doen en ik ben niet van plan deze in sneltreinvaart af te leggen
    De vermelding van uw gemiddeld verbruik zou handig zijn.

Thanks

Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Re: TDI rijders met veel kilometers gezocht

wat is veel natuurlijk...

ik heb mijn VW Touran (denk 90pk?) van juli 2005 en heb er nu zo'n 80.000 km op staan.
    Qua verbruik (sportief ) zit ik gemiddeld rond de 6.4l/100km.
    Toen deze zomer er die paar dagen 90km/u-wegens-fijnstof was, had ik wel een gemiddeld verbruik 1l/100km minder dan anders, dus als je daarmee op 't gemakske bolt zal dat verbruik wel goed meevallen.
    Ik doe per dag een 80 km (2x40) w-w-verkeer en dan voor de rest nog wel wat privé, maar dat is sterk afwisselend...

Ik denk dat die TDI's wel wat kunnen verdragen, maar geen idee hoe dat zit na 180.000 km. Misschien eens informeren wat er rond die km-stand (zelfs 200.000) allemaal van grote kosten kunnen komen (distributie-riem, koppeling, ...)...

Comment

ik bedoel natuurlijk wat er nog rest na die 180.000 km ! De wagen heeft pas een onderhoud gehad maar de distributieriem is niet vervangen en die moet wel degelijk vervangen worden om de 90.000km.
      Ik hoop erop om er nog eens 180.000 bij te doen

Erwin
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...

Comment

Ik heb een tijd geleden met een VW Golf TDI gereden als bedrijfswagen.
        Toen ik hem moest teruggeven stond er zo een 210000 km op, en er waren nog geen echte tekenen van slijtage op te merken.

(produceerde wel enorm veel roet)

Comment

Bora TDI 85kw AJM, bouwjaar 11/1999, ingeschreven 1/2000, 6 versnellingen, zit bijna aan 244.000 km, gekocht aan 144.000 km in 2/2004.
          Verbruik zit rond de 5,8-5,9 l/100 km gemiddeld, op reis zakt dit naar 5,5-5,6 l/100km ondanks 130-140km/u aanhouden. Doe dagelijk maar 20km autostrade, de rest secundaire banen, weinig stadsverkeer.

Weet niet of de passat 100pk versie ook 6 versnellingen heeft, ik dacht van wel maar ben het niet zeker. Indien wel: ideale kilometervreter, kan lang meegaan dankzij laag toerental op autostrade, aan 120km/u zit je aan +- 2200rpm terwijl met 5 versnellingen al sneller 3000 rpm gedaan wordt... Als ik 3000rpm in zesde rij dan zit ik aan 170km/u om maar een vergelijking te maken...

Altijd gewone onderhoudskosten gehad, zelfs aan de lage kant als ik het vergelijk met m'n Peugeot 306DT die ik ervoor had. Ik kocht hem met een defecte luchtmassameter, komt zeer frequent voor (meet het luchtdebiet, is een sensor die in de luchttoevoer zit en gevoelig is voor aangezogen vuil). Als deze defect is heb je vermogenverlies op hoger toerental. Kost maar een dikke 100 euro om het te vervangen en sindsdien geen enkel probleem. Rubbers achterophanging zijn vervangen rond 230.000 km, voor de rest is alles nog origineel, ophanging laten testen en perfect resultaat volgens de autokeuring... uitlaat en catalysator ook origineel evenals koppeling...

Vorige eigenaar (vriend) heeft er wel miserie mee gehad: op 60.000 km nieuwe versnellingsbak, op 120.000 km nieuwe turbo en 'join de culasse' en dacht dat de boordcomputer ook al eens vervangen was. Sinds ik er mee rij geen enkel probleem. Let er gewoon op dat je met een koude motor rustig vertrekt, geen hoge toerentallen (ik blijf zelf rond de 2000 rpm, koppel genoeg) en geen zware belastingen tot de temperatuurwijzer op z'n normale stand staat...

Zelfs na 244.000 km gaat starten zeer vlot en ding gaat er als een speer vandoor zonder roetwolk, weinig trillingen en interieur rammelt niet. Ophangingscomfort lijkt mij ook nog altijd goed en de zetels zijn niet ingezeten in tegenstelling tot m'n vroegere Peugeot 306.
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Hey bedankt Wim knappe uitleg !!

De passat heeft "maar" 5 versnellingen. De eindverhouding in "vijfde" is 45km/h per 1000 rpm.
            Dus bij 3000rpm rijdt hij 135km/h , bij 120 is dit dus een 2700rpm

een paar jaar geleden betaalde je voor die luchtmassameter nog 300€ , gelukkig heeft VW daar een mouw aangepast.

Erwin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
              een paar jaar geleden betaalde je voor die luchtmassameter nog 300€ , gelukkig heeft VW daar een mouw aangepast.
              Nochtans is het al van 2003 dat VW de prijs verlaagd heeft... was inderdaad zo dat ze >300 euro vroegen voor zo'n simpel ding..., zal van voor 2003 zijn.

Tot 4 jaar of 100.000 km: gratis vervanging... na 4 jaar of >100.000km: 50% kost uurloon en materiaal, wat ik dus betaald zal hebben...

Heb de factuur nog liggen, zal eens kijken vanavond hoeveel ze aangerekend hebben in 2004...
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                Nochtans is het al van 2003 dat VW de prijs verlaagd heeft... was inderdaad zo dat ze >300 euro vroegen voor zo'n simpel ding..., zal van voor 2003 zijn.

Tot 4 jaar of 100.000 km: gratis vervanging... na 4 jaar of >100.000km: 50% kost uurloon en materiaal, wat ik dus betaald zal hebben...

Heb de factuur nog liggen, zal eens kijken vanavond hoeveel ze aangerekend hebben in 2004...
                Het zal bij mij al van voor 2003 geweest zijn hoor ... een paar jaar geleden zoals ik al zei

Comment

heb audi A4 1.9 TDI 130pk 6v met 140.000 km

nog geen enkel probleem gehad enkel een defecte motor van de electrische ruitenheffer.

Ik verbruik 5.5 liter met veel file. minder dan 5 als ik via autosnelweg lange trajecten doe aan 120 - 130 km/u

heb nog nooit een druppel olie moeten bijvullen en auto gaat in longlife op onderhoud (30 a 35.000 km)

ik vond dat de auto aan souplesse en kracht won vanaf 75 000 km

rijdt echt heel goed die bak!

Comment

Hier ook geen olie bijvullen maar geen longlife olie, ik ga dus om de 15.000 km naar de garage voor klein onderhoud. De 130pk tdi is inderdaad de beste tdi gemaakt volgens velen, heb er ook even mee gereden in een bora van een vriend. Snap het niet goed waarom deze zo kort in het gamma is geweest... fiscaal interessant in België en ik dacht dat ze wel nog te leveren zijn bij Skoda...
                    Verbruikscijfers: meten via tank volledig opvullen (inclusief uitzettingsvat!), boordcomputers zitten er soms ferm naast...
                    Last edited by Wim; 6 december 2007, 13:32.

Comment

wel ik schrijf altijd op als ik tank hoeveel liter er in gaat en op hoeveel de dagteller staat. daar maak ik maandelijks een gemiddelde van.
                      dit komt altijd zeer goed overeen met wat de boordcomputer zegt.

helaas moet ik binnenkort veranderen van voertuig (leasing voorbij) en weet zeker dat ik het verliezen van deze motor ga beklagen!

Comment

beste plaats om je vraag te stellen is hier :
                        De domeinnaam tdiclub.nl is te koop. Interesse? Neem contact op of doe een bod. Binnen 24 uur van start | Veilig betalen via iDEAL | Leveringsgarantie | Escrow

PS : ik heb een A3 2l tdi, net 2 jaar en 60k km, ongeveer 0.75l longlife olie elke 10k km bijvullen.
                        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                        like.no.other

Comment

normaal moeten die bakken een 350000km aankunnen.
                          je weet van wie hem komt. hij kent het verleden van die auto.
                          heeft hij accidenten gehad. zijn er stukken geweest zo ja welke.
                          wie heeft er mee ger eden. kan dat mens goed schakkelen of laat hij o zij de ambriage slippen. heeft het voertuig vaak aanhangwagen moeten trekken en zo ja was dat een zware of een caravan.
                          het zijn allemaal dingen die meespelen.
                          zelf heb ik een caddy tdi gehad. heb daar op een jaar tijd 60000km mee gemaakt altijd zwaar geladen. verbruik 6.5l heb geen onderhoud gedaan gedurende al die km. starte steeds als een klok en reed goed.
                          toen ik na 60000 km ander olie wou plaatsen duide de stok echter niks meer aan heb nieuwe olie ingedaan en andere filter . en alles was weer ok.
                          130 per uur aan 2800 toeren
                          heb hem verkocht op 160000km 8jaar oud.

nooit geen problemen meegehad.

roet is een algemeen probleem van deze auto's maar kan geen kwaad. je moet af en toe eens goed gas geven.
                          wat ik wel zou doen is zo'n product hlen van bardahl of zoiets.
                          je moet een klein beetje olie aflaten en dit toevoegen. het zet zich vast op de cilinders zorgt vvor een betere verbranding en betere smering. enbeschermt ook nog. (eigenlijk voor alle wagens goed)

Comment

Mijn Volkswagen Passat TDI is van December 1997.
                            Heeft 325761 km. gebold, ben extra gaan kijken in de garage.
                            Verbruik is gemiddeld 6,7 liter.
                            Op tijd en stond nieuwe remmen en banden (gewone sleet dus) en achteraan op 280000 km nieuwe rubbers aan de ophanging moeten steken (215 € )
                            Verder heb ik een nieuw rechter deurslot moeten steken, en is mijn sigarettenaansteker gepikt.
                            Op de 9 auto's die ik gereden heb is dit wel met zekerheid de beste die ik gehad heb.
                            En morgen brengt hij me hopelijk naar modelbouw Hobby-in in Waalwijk Nederland, toch maar het hout van van werktafel vasthouden terwijl ik dit neerpen, ge weet maar nooit.

Broken-wing

Comment

Mijn vriendin heeft een golf 3 met 290.000km maar wel een tweede!! motor moeten steken.
                              Diesels zijn gekend voor enorm aantal km's te rijden als je de gouden regels maar in acht neemt en dat is

- wachten tot je gloeibougies ok zijn voordat je start
                              - niet op z'n staart trappen voordat hij op bedrijfstemperatuur is
                              - aantal toeren niet te hoog jagen...

Dan kun je er nog wel mee verder.

Comment

Working...
                              X