Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persfotografen...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Persfotografen...?

Ben ik de enige die zich tijdens de journaaluitzendingen omtrent de regeringsvorming steeds weer afvraagt wat het nut (en de kwaliteit) is van de fotos die daar gemaakt worden ?

Bedoel maar , een hele dag op een koude stoep staan , wachten tot de poort openzwaait en dan als een gek beginnen flashen (9/10fps ?hahaha) door (tegen?) de ruit van een voorbijrijdende limousine...

Tenzij het natuurlijk van staatsbelang is te weten of mme Milquet haar kapsel nog goed zit ...

Silent M.

Re: Persfotografen...?

Ja nu willen ze allemaal foto's maken van nota's he dat heeft blijkbaar opgebracht.

Dave
    pixelpusher

Comment

volgens mij zijn dat een aantal freelancers die niks beters te doen hebben en waarschijnlijk groentjes die daar naartoe gestuurd worden moest er iets gebeuren.

maar voor de rest ...

trouwens ik vraag me ook regelmatig af wat de meerwaarde van bepaalde foto's is die bij nieuwsitems te zien zijn.
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

Comment

misschien trekt er net een een gekke bek, denk dat het daarom te doen is.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

In de politiek gaat het nog met die persmensen en fotografen, ze fotograferen iedereen, en schrijven over iedereen.
          Maar in de sport kennen ze er maar twee, toch die van H.L.N.
          In de zomer Tom Boonen , en in de winter den Anderlecht, winnen of verliezen, alle dagen twee volle blz. precies of er bestaat niets anders.

Broken-wing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Broken-Wing Bekijk bericht
            In de politiek gaat het nog met die persmensen en fotografen, ze fotograferen iedereen, en schrijven over iedereen.
            Maar in de sport kennen ze er maar twee, toch die van H.L.N.
            In de zomer Tom Boonen , en in de winter den Anderlecht, winnen of verliezen, alle dagen twee volle blz. precies of er bestaat niets anders.

Broken-wing
            De relatie is nog naar een lager punt gezakt tussen "Tommeke Tommeke wa doede nu" en HLN.

Comment

Topic maar verplaatst naar ChitChat. Niet om zo niet VZWleden uit te kunnen sluiten van deelname aan dit topic, maar omdat het erop lijkt dat dit topic zich meer richting ChitChat ontwikkelt qua replies. ;-)
              Last edited by JLP; 6 december 2007, 13:19. Reden: toevoeging
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

Comment

Soms vraag ik mij dat ook af, en dan ben ik eens gaan letten op de foto's in de kranten en meer bepaald verschillende kranten.
                Het is een interessant gegeven om soms eens te vergelijken en dan valt toch op dat er in bepaalde kranten foto's staan met een zekere artistieke meerwaarde rond het thema. Het is dus toch niet allemaal zomaar uit de losse pols wat in het rond flitsen.

@GRF: Wat betreft free-lance fotografen, ik zou hierover niet te minachtend spreken, hun foto moet namelijk goed zijn of hij verkoopt niet achteraf. En de groentjes, ook die moeten iets presteren de kranten zijn geen liefdadigheid hoor.
                Last edited by photogRAF; 5 december 2007, 20:46.
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                  @GRF: Wat betreft free-lance fotografen, ik zou hierover niet te minachtend spreken, hun foto moet namelijk goed zijn of hij verkoopt niet achteraf. En de groentjes, ook die moeten iets presteren de kranten zijn geen liefdadigheid hoor.
                  Was niet minachtend bedoeld hoor, ik bedoelde eigenlijk freelancers zonder opdracht die op die manier proberen om toch nog een extra plaatje te schieten waar ze wat extra mee kunnen verdienen.

En die groentjes, zijn er eigenlijk mensen die vast in dienst zijn als fotograaf bij een krant ?
                  indien ja dan kan ik me toch voorstellen dat die in het begin van hun carriere de makkelijkere opdrachten krijgen en naarmate ze meer ervaring krijgen ze moeilijkere shoots in hun shoot geworpen krijgen.

G
                  As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                  like.no.other

Comment

I really think some people just see 'freelance photographer' and think it's all glamour and glitz. In realitity it's a job like another.
                    Press photography is a proffession apart too. Not something I could do all day every day.
                    If those "snaps" weren't in the press, magazines and all over the internet, the world would be a very different place.

I've just made 3 attempts to get a shot in Gent, 3 evenings of going there, hoping to get the shot I need. Getting wet, cold and frustrated because some clown parked a truck in the way. That's life, that's the job.

Off topic
                    (Topic maar verplaatst naar ChitChat. )

Does that mean us non members won't be able to read it?

Comment

En die groentjes, zijn er eigenlijk mensen die vast in dienst zijn als fotograaf bij een krant ?
                      indien ja dan kan ik me toch voorstellen dat die in het begin van hun carriere de makkelijkere opdrachten krijgen en naarmate ze meer ervaring krijgen ze moeilijkere shoots in hun shoot geworpen krijgen.

G[/QUOTE]

In mijnen tijd waren er 3 vaste fotografen in dienst van de Standaardgroep.
                      En mijn eerste opdracht als groentje was het ongeval fotograferen in Asse waar een bakkerij camion in een groep kinderen reed die juist van de schoolkoer kwamen om een uitstapje te maken.
                      Hoeveel doden er waren weet ik niet meer, maar toch heelwat.

Broken-wing

Comment

Je moet maar eens de bog van Artur Eranosian bekijken.
                        Hij heeft daar als "amateur" foto's gaan nemen aan de Wetstraat, wel ik vond dat bijzonder knap gedaan en het levert alvast boeiend werk op.
                        SITE: http://www.xraypictures.be
                        FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                          Ben ik de enige die zich tijdens de journaaluitzendingen omtrent de regeringsvorming steeds weer afvraagt wat het nut (en de kwaliteit) is van de fotos die daar gemaakt worden ?

Bedoel maar , een hele dag op een koude stoep staan , wachten tot de poort openzwaait en dan als een gek beginnen flashen (9/10fps ?hahaha) door (tegen?) de ruit van een voorbijrijdende limousine...

Tenzij het natuurlijk van staatsbelang is te weten of mme Milquet haar kapsel nog goed zit ...

Silent M.
                          Er is wel meer onzinnige fotografie. Al die BB-ers en BN-ers die zich dagelijks laten vastleggen ook wanneer ze niets zinnigs te melden hebben. Maar blijkbaar is er onder de massa geesteszieken markt voor.

Comment

Ik zou niet te snel van groentjes spreken, want er zitten soms zeer goeie fotografen tussen. De meeste fotografen werken voor de persagentschappen. Daarnaast zijn er ook fotografen van De Morgen of De Standaard die enkel aanwezig zijn op de "belangrijke" dagen. Natuurlijk heb je ook een aantal freelancers die hun beelden proberen te verkopen.

Ik ben op dag "150" foto's gaan maken aan de Wetstraat. Dat was een zeer belangrijke dag. Hierdoor was er ook veel meer pers belangstelling dan op een gewone dag. Ik ben gewoon gegaan uit nieuwsgierigheid, want ik wist niet wat me te wachten stond. Ik heb niet in de weg gelopen van de andere fotografen. Zij moeten tenslotte hun brood verdienen.

Aan de Wetstraat 16 stonden een stuk of 45 jounalisten waarvan 7 à 8 fotografen. De voorzitters van de Waalse partijen kwamen om het uur naar buiten.

Ik had beter al mijn foto's geflitst want sommigen bevatten veel te veel ruis. Uiteindelijk ben ik er niet in geslaagd om mijn foto's ergens te kunnen verkopen. Het was wel een fantastische ervaring! Dit ga ik volgend jaar niet leren op de academie. Zoiets moet je zelf meemaken.

[Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

FotoBlog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk bericht
                              NON?
                              Canonian

Comment

Working...
                              X