Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schietpartij in Lot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schietpartij in Lot

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    ...
    Ik kan er weinig aan doen maar de tijd van de veldwachters is voorgoed voorbij.
    Klopt, vroeger ging men lopen, nu schieten die zotten onmiddellijk.
    Het woordje respect (voor andermans gerief, voor een mensenleven....respect tout court) staat bij steeds minder mensen in hun woordenboek.

Opletten dat ik hier niet de maatschappelijke toer op ga...
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Klopt, vroeger ging men lopen, nu schieten die zotten onmiddellijk.
      Het woordje respect (voor andermans gerief, voor een mensenleven....respect tout court) staat bij steeds minder mensen in hun woordenboek.

Opletten dat ik hier niet de maatschappelijke toer op ga...
      Jaja juist
      (slaat op jouw laatste zin)
      En ik ga hard zwijgen over de origine van de daders.

Politiemensen hebben meer last en leed, verantwoording en schrijfwerk
      als het over kogels en wapens gaat.

Ik lees net in de krant:
      'Toen de agenten aan het huis met nummer 38 kwamen,
      staken ze hun spots aan.
      Maar net op dat moment kwamen de inbrekers uit de woning.
      Die openden onmiddellijk het vuur met een automatisch wapen, vermoedelijk een kalashnikov.'

Nogmaals, ik verwijt die agenten totaal niets.
      Wel de opleiding.

Voorbeeld (niet hetzelfde ok maar het komt er op neer):
      Als je met een zaklamp een verdachte benadert dan zal je die lamp nooit
      ofte nooit voor jouw lichaam houden...
      Verdachte heeft zo een prefect doel.
      Last edited by theokus; 4 december 2007, 20:31.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Er wordt vaak smallend gedaan over het politiewerk en uitschrijven van boetes maar dit wijst je op de harde realiteit van het werk. Dit is een trauma voor alle politiemensen waardoor elke toekomstige politieinterventie terug afstandelijk zal verlopen naar amerikaanse toestanden ...
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          Er wordt vaak smallend gedaan over het politiewerk en uitschrijven van boetes maar dit wijst je op de harde realiteit van het werk. Dit is een trauma voor alle politiemensen waardoor elke toekomstige politieinterventie terug afstandelijk zal verlopen naar amerikaanse toestanden ...
          Ja en frustratie tot gevolg.
          Wij hadden hier een wijkagent...vroeger he, lang geleden.
          Die is er nog maar niet op het terrein.
          Die mens heeft daar geen tijd meer voor.

Als de normale ondersteuning voor de burgers mindert of wegvalt wat dan?

En met schrik op interventie moeten??
          Alles kan en het kan overal.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Vindt het echt verschrikkelijk...

Haar ouders maken nu ook wat mee..

Triestig, toen ik het hoorde kon ik zo beginnen wenen..;

Dat zoiets nog kan tegenwoordig.

De doodstraf terug invoeren in België!!!! Mijn stem krijgen ze!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moi-online Bekijk bericht
              Vindt het echt verschrikkelijk...

Haar ouders maken nu ook wat mee..

Triestig, toen ik het hoorde kon ik zo beginnen wenen..;

Dat zoiets nog kan tegenwoordig.

De doodstraf terug invoeren in België!!!! Mijn stem krijgen ze!
              't Is zoals jdm zegt ook.
              Wie heeft de familie ingelicht... 's morgens in alle vroegte.
              Man; akelig.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Men kan in kleine politiezone's nooit voldoende mensen inzetten.
                Er is te weinig geld om de plaatselijk korpsen uit te breiden.

Ze kunnen bijkomende hulp oproepen maar die kan nooit ofte nooit
                tijdig aanwezig zijn.

Politievoertuigen....in "blik" en glas van één milimeter??

Wapens en opleiding van onze politiemensen?

Mijn persoonlijke hamvraag: heeft men hier het gevaar onderschat?
                (wat kan er in Lot gebeuren?)

Waarom zo'n jonge mensen inzitten voor zo'n opdracht?
                Ervaring opdoen is belangrijk en men moet ooit beginnen maar je voelt
                hier toch goed aan dat het fout zit.
                Er is geld genoeg maar de pot waar het geld uitkomt is federaal, dus al dat geld van o.a. boetes en flitspalen gaat voor de helft naar de Walen en daar slagen de ordediensten en parketten er niet in om dat crapuul uit Charleroi, Nijvel, La Louvière klein te houden. Wedden dat die smeerlappen ook uit die regio komen!!

Het is triestig maar een jonge vrouw, pas van de politieacademie en vol inzet om haar carrière ten dienste te stellen van de maatschappij, wordt brutaal het leven ontnomen. Mijn medeleven gaat naar haar familie en kennissen
                Ik hoop dat haar collega en die bewoner snel beter worden en dat ze die kakkerlakken oppakken.
                BD0723BE

Comment

Men kan in kleine politiezone's nooit voldoende mensen inzetten.
                  Er is te weinig geld om de plaatselijk korpsen uit te breiden.
                  Ze kunnen bijkomende hulp oproepen maar die kan nooit ofte nooit
                  tijdig aanwezig zijn.
                  Politievoertuigen....in "blik" en glas van één milimeter??
                  Wapens en opleiding van onze politiemensen?
                  Mijn persoonlijke hamvraag: heeft men hier het gevaar onderschat?
                  (wat kan er in Lot gebeuren?)
                  Waarom zo'n jonge mensen inzitten voor zo'n opdracht?
                  Ervaring opdoen is belangrijk en men moet ooit beginnen maar je voelt
                  hier toch goed aan dat het fout zit.
                  Deze zone's maken in principe niet zoveel mee, het is en blijft een politiecollege welke beslist hoeveel patrouille's er worden voorzien, of er overuren mogen gedaan worden of niet en... Of de gemeente het KAN betalen.

De huidige politievoertuigen hebben in de deuren kevlar zitten. Goed voor 9mm en andere "licht" geschut maar niet opgewassen tegen een oorlogskaliber van 7,62x39mm... Het feit dat ze in het hoofd geraakt is heeft haar geen schijn van kans gegeven.

Ze was afgestudeert en dus volwaardig inspecteur. Afgedeeld door de DAR omdat Beersel nu eenmaal te weinig manskracht heeft en dus constant op zoek is naar personeel.

De opdracht was "een mogelijk geschil" omdat de buurman lawaai gehoord had. Je kan en moet steeds op je hoede zijn maar uiteindelijk zijn ze zelfs hun voertuig niet uitgeraakt. Ik denk zelfs dat ze niet eens de tijd heeft gehad om er zich van te gewaren voor welk gevaar ze stonden!

Jaja juist
                  (slaat op jouw laatste zin)
                  Ik lees net in de krant:
                  'Toen de agenten aan het huis met nummer 38 kwamen,
                  staken ze hun spots aan.
                  Maar net op dat moment kwamen de inbrekers uit de woning.
                  Die openden onmiddellijk het vuur met een automatisch wapen, vermoedelijk een kalashnikov.'

Nogmaals, ik verwijt die agenten totaal niets.
                  Wel de opleiding.

Voorbeeld (niet hetzelfde ok maar het komt er op neer):
                  Als je met een zaklamp een verdachte benadert dan zal je die lamp nooit
                  ofte nooit voor jouw lichaam houden...
                  Verdachte heeft zo een prefect doel.
                  Geloof me, in de opleiding zien ze net héél goed welke gevaren er zijn bij het aankomen op een interventie. Hoe de wagen plaatsen zodat je geen schietschijf wordt, wat gebruiken als schild enzomeer.

Ze was zelf nog jong, dan pas je sowieso meer op.

En meestal is het de routine die dood... Wel niet in dit geval, nogmaals, de oproeper had het over een geschil en had totaal geen idee dat het over zwaar bewapende gangsters gingen.

In dit geval is het licht ideaal om iemand mee te verblinden. De spots zijn een zeer sterke lichtbundel waar je onmogelijk in kan kijken.

Wanneer je naar een verdachte toestapt hou je steeds je zaklamp voor je en schijn je hem in de ogen. Zo kan de dader onmogelijk naar jou schieten, ook omdat je je wapen in een zodanige manier houd dat je zwakke hand dient als steun om je sterke hand en pistool op te leggen.

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  Verkeer is voor de verkeersdienst, al de andere "diensten" zijn bij het publiek jammergenoeg niet "bekend" genoeg... Niemand word graag beboet hoor! Maar het is natuurlijk enkel het negatieve dat een mens gaat onthouden...

't Is zoals jdm zegt ook.
                  Wie heeft de familie ingelicht... 's morgens in alle vroegte.
                  Man; akelig.
                  Jammergenoeg mag je er bijna zeker van zijn dat dat de taak was voor haar collega's, misschien zelfs de korpschef...

Voor al haar klasgenoten is er ook opvang voorzien door het stressteam. Zoiets gaan ze lang niet vergeten!

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                  Er is geld genoeg maar de pot waar het geld uitkomt is federaal, dus al dat geld van o.a. boetes en flitspalen gaat voor de helft naar de Walen en daar slagen de ordediensten en parketten er niet in om dat crapuul uit Charleroi, Nijvel, La Louvière klein te houden. Wedden dat die smeerlappen ook uit die regio komen!!
                  Al wat boetefonds is gaat integraal naar verkeersveiligheid! Dus kan en mag niet worden gebruikt voor andere doeleinden...

Er kan een voertuig mee aangekocht worden maar dat is dan voor de verkeersdienst. Hieruit wordt bv ook geld gehaald om aan de jeugd een verkeersopleiding tegeven en hen bv fluo vestjes te kunnen schenken.

Sterkte aan de familie en vrienden alsook aan de gewonden...

Morgen werd ze 24...
                  Last edited by Neok; 4 december 2007, 21:15.
                  "Breng beweging in een stilstaand beeld"

Comment

daar slagen de ordediensten en parketten er niet in om dat crapuul uit Charleroi, Nijvel, La Louvière klein te houden. Wedden dat die smeerlappen ook uit die regio komen!!
                    Moet je niet eens voor wedden, dat was ook op het nieuws (rtbf). De wagen waarmee ze zijn toegekomen was in Charleroi gestolen en het voertuig dat ze gestolen hebben om terug te gaan is uitgebrand terug gevonden in de buurt van Charleroi.

In hetzelfde nieuwsbericht was er een woordvoerder van een of ander politiesyndicaat die vroeg dat er nu eindelijk eens iets aan de zwarte markt van wapens gedaan zou worden. Volgens die man zijn zo'n oorlogwapens voor zo'n 100-tal euro te koop sinds de uitbreiding van de EG naar het oosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neok Bekijk bericht
                      Deze zone's maken in principe niet zoveel mee, het is en blijft een politiecollege welke beslist hoeveel patrouille's er worden voorzien, of er overuren mogen gedaan worden of niet en... Of de gemeente het KAN betalen.
                      Ik begrijp en ik kan goed volgen.

Een mooie krans bij de uitvaart en een pakkende toespraak.
                      En binnen veertien dagen is de man in de straat het vergeten.

Ze moeten niet veel meemaken in kleine zones, eentje is genoeg he Neok.

De huidige politievoertuigen hebben in de deuren kevlar zitten. Goed voor 9mm en andere "licht" geschut maar niet opgewassen tegen een oorlogskaliber van 7,62x39mm... Het feit dat ze in het hoofd geraakt is heeft haar geen schijn van kans gegeven.
                      Wat een 7.62 kan aanrichten weet ik...
                      Ik ga nog niet op 400 meter staan met de loop op mij gericht.

Ze was afgestudeert en dus volwaardig inspecteur. Afgedeeld door de DAR omdat Beersel nu eenmaal te weinig manskracht heeft en dus constant op zoek is naar personeel.
                      Logische uitleg.
                      Constant op zoek naar personeel: een adres http://www.jobpol.be/
                      Volwaardig inspecteur: heeft niks geholpen.
                      (sorry dat ik zo bot ben)

De opdracht was "een mogelijk geschil" omdat de buurman lawaai gehoord had. Je kan en moet steeds op je hoede zijn maar uiteindelijk zijn ze zelfs hun voertuig niet uitgeraakt. Ik denk zelfs dat ze niet eens de tijd heeft gehad om er zich van te gewaren voor welk gevaar ze stonden!
                      Tja, je kan gelijk hebben.
                      "ze zijn hun voeruig niet uitgeraakt" zou dat de overlevingskansen vergroot hebben?
                      Ik zou eens willen weten op welke wijze ze daar naar toe gereden zijn.
                      En dan nog dat volle licht op die gevel.
                      Die hele aanpak is duidelijk fataal afgelopen.

Geloof me, in de opleiding zien ze net héél goed welke gevaren er zijn bij het aankomen op een interventie. Hoe de wagen plaatsen zodat je geen schietschijf wordt, wat gebruiken als schild enzomeer.
                      En wat hadden ze als schild?
                      En wat hadden ze nu aan hun voeruig als eventuele dekking?
                      Vier overvallers(?) waarvan er, als ze heel slim waren, twee buiten
                      in cover (dekking) stonden en dan?
                      (links en rechts ergens naast dat huis of andere dekking)

Ze was zelf nog jong, dan pas je sowieso meer op.
                      Ja en neen. Ik ga dat niet uitleggen.

En meestal is het de routine die dood... Wel niet in dit geval, nogmaals, de oproeper had het over een geschil en had totaal geen idee dat het over zwaar bewapende gangsters gingen.
                      Ben ik het niet mee eens wat die routine zou betreffen.
                      Het zou nooit mogen.
                      Maar ik kan het me goed voorstellen en ik heb er begrip voor.
                      Ik hoop dat de overheid hun ogen open gaan.

In dit geval is het licht ideaal om iemand mee te verblinden. De spots zijn een zeer sterke lichtbundel waar je onmogelijk in kan kijken.
                      De overvallers waren wel niet blind weten we intussen.
                      Maar ik begrijp het principe.

Wanneer je naar een verdachte toestapt hou je steeds je zaklamp voor je en schijn je hem in de ogen. Zo kan de dader onmogelijk naar jou schieten, ook omdat je je wapen in een zodanige manier houd dat je zwakke hand dient als steun om je sterke hand en pistool op te leggen.
                      En toch is het gebeurd....
                      De theorie klopt als je de zaken onder controle hebt.
                      Hier was dit niet zo.

Verkeer is voor de verkeersdienst, al de andere "diensten" zijn bij het publiek jammergenoeg niet "bekend" genoeg... Niemand word graag beboet hoor! Maar het is natuurlijk enkel het negatieve dat een mens gaat onthouden...

Jammergenoeg mag je er bijna zeker van zijn dat dat de taak was voor haar collega's, misschien zelfs de korpschef...

Voor al haar klasgenoten is er ook opvang voorzien door het stressteam. Zoiets gaan ze lang niet vergeten!

Al wat boetefonds is gaat integraal naar verkeersveiligheid! Dus kan en mag niet worden gebruikt voor andere doeleinden...

Er kan een voertuig mee aangekocht worden maar dat is dan voor de verkeersdienst. Hieruit wordt bv ook geld gehaald om aan de jeugd een verkeersopleiding tegeven en hen bv fluo vestjes te kunnen schenken.

Sterkte aan de familie en vrienden alsook aan de gewonden...

Morgen werd ze 24...
                      Klopt volkomen.
                      Maar dit ligt niet aan het publiek.

Ik voel heel erg mee met de aanverwanten.
                      Het meisje moest nog aan haar leven en haar carrière beginnen.
                      Een onverwacht bruusk einde.

Om misselijk van te worden als je dat meemaakt, leest of hoort.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

theo, die mannen hebben (volgens mij) zelfs niet gericht geschoten, gewoon 20 kogels 1 burst uit een automatisch geweer. Die kogels gaan zelfs door gepanserde voertuigen (geld transport). Hier mag je opleiding voor hebben, zoveel je wilt. Politie is hiertegen niet uitgerust, zelfs een kevlar vest zou hier niks geholpen hebben. Dit is gewoon op de verkeerde moment op de verkeerde plaats (leg dat maar uit aan de nabestaanden). Hier bestaat geen zinnige uitleg voor en zeker geen zinnige achteraf, er had dit of dat kunnen gebeuren, of er had dit of dat niet mogen gebeuren vergeet het.

Politie reageert zoals ze moeten reageren, gaan ter plaatse. Gangster vuurt salvo af, en het is voorbij en meerdere mensen hun leven zal nooit meer worden wat het zou moeten zijn. Hier valt niks zinnig over te zeggen, en zeker geen achteraf discussie over te voeren.
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Het bewijs dat ze hier gekker en gekker beginnen rond te lopen...

Onmiddelijk vuren op de bewoner, daarna zonder aarzelen op een patrouille...

Zoals JDM het zegt, ze zijn totaal verrast bij het aankomen en hier heeft nog de bestuurder het GELUK dat hij nog in leven is!

Bij sommige zaken kan ik je volgen Theokus, andere ben ik minder akkoord.

Maar het trieste is nu gebeurt

Hier een pakkende tekst van de opleidingsdirecteur en klasverantwoordelijke van de Politieschool PIVO:

Beste Studenten, Oud-leerlingen

Met heel veel pijn, boosheid en onbegrip moet ik u meedelen dat onze oud-studente Kitty V. N. deze nacht op een laffe manier neergeschoten werd door niets ontziende misdadigers.

Ik kan geen woorden vinden om de verslagenheid bij haar klasgenoten, onze studenten die nu in opleiding zijn en onszelf te beschrijven.
                          Onze gedachten gaan uit naar een lieve, gemotiveerde, sterke en warme collega. Wij zullen Kitty nooit vergeten.

Wij denken ook aan de collega die samen met Kitty van dienst was en tijdens interventie zwaar gekwetst werd. Iedereen van ons hoopt echt dat het goed komt met hem.

Met vriendelijke groeten,

Marc D., Bart V. en het hele politieschoolteam.

Aan de studenten van klas 14

Beste collega's/vrienden,

Met heel veel pijn, boosheid en onbegrip vernamen wij dat Kitty V. N. deze nacht op een laffe manier neergeschoten werd door niets ontziende misdadigers.

Ik kan geen woorden vinden om de verslagenheid bij haar klasgenoten, onze studenten die nu in opleiding zijn en onszelf te beschrijven.
                          Onze gedachten gaan uit naar een lieve, gemotiveerde, sterke en warme collega. Wij zullen Kitty nooit vergeten.

Wij denken ook aan de collega die samen met Kitty van dienst was en tijdens interventie zwaar gekwetst werd. Iedereen van ons hoopt echt dat het goed komt met hem.

Ik houd u verder op de hoogte van wat er in deze gebeurt. Een aantal ex-studenten van klas 14 kwam vandaag al naar de school. Wij spraken samen af dat we zullen samenkomen om bloemen neer te leggen op de plaats waar de feiten zich afspeelden.

Marc D., Bart V.en het hele politieschoolteam.
                          "Breng beweging in een stilstaand beeld"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            theo, die mannen hebben (volgens mij) zelfs niet gericht geschoten, gewoon 20 kogels 1 burst uit een automatisch geweer. Die kogels gaan zelfs door gepanserde voertuigen (geld transport). Hier mag je opleiding voor hebben, zoveel je wilt. Politie is hiertegen niet uitgerust, zelfs een kevlar vest zou hier niks geholpen hebben. Dit is gewoon op de verkeerde moment op de verkeerde plaats (leg dat maar uit aan de nabestaanden). Hier bestaat geen zinnige uitleg voor en zeker geen zinnige achteraf, er had dit of dat kunnen gebeuren, of er had dit of dat niet mogen gebeuren vergeet het.

Politie reageert zoals ze moeten reageren, gaan ter plaatse. Gangster vuurt salvo af, en het is voorbij en meerdere mensen hun leven zal nooit meer worden wat het zou moeten zijn. Hier valt niks zinnig over te zeggen, en zeker geen achteraf discussie over te voeren.
                            Zonder nadenken en gepast handelen zal er nooit iets veranderen J*.
                            Is het probleem ook niet J* dat we teveel (willen) vergeten?
                            Voor de slachtoffers is het altijd de verkeerde plaats en het verkeerde moment.

Ik heb het al gezegd: pomp die mailbox vol van uw volksvertegenwoordiger.
                            Die is er niet voor niets.
                            Neen, jammeren en spijtig hier en spijtig daar en wij kunnen er niks aan doen
                            en ga zo maar door.
                            Wel de ganse dag op computerschermen staren
                            (sorry, ik wil niet veralgemenen maar toch)

Durf je nog naar Barçelona vliegen tegen 120 euro per persoon heen en weer.
                            Ik ga te ver nu, ik weet het.
                            Als je weet dat vliegtuigmaatschappijen liever schade betalen bij een
                            ongeval dan hun vliegtuigen fatsoenlijk te onderhouden.
                            Maar ok, je weet waar ik naar toe wil.

Nog iets en dan zwijg ik.
                            In Nederland is een debat bezig over hun militairen die in Afganistan zitten.
                            Er zijn ginds al 11 of 12 mensen gesneuveld....
                            De vraag werd en is nu: is dit een gevechteensheid of een opbouweenheid.
                            Wat hebben de Nederlanders naar Afganistan gestuurd?
                            Ik dacht van militairen he.
                            Toch geen burgers in een militair uniform he
                            En als dat zo mocht zijn dan is het nu TE LAAT J*
                            om die mensen op te leiden.

Waarom denk je dat ik nu op rust ben
                            Vroeger had ik zwijgplicht
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neok Bekijk bericht
                              Het bewijs dat ze hier gekker en gekker beginnen rond te lopen...

Onmiddelijk vuren op de bewoner, daarna zonder aarzelen op een patrouille...

Zoals JDM het zegt, ze zijn totaal verrast bij het aankomen en hier heeft nog de bestuurder het GELUK dat hij nog in leven is!

Bij sommige zaken kan ik je volgen Theokus, andere ben ik minder akkoord.

Maar het trieste is nu gebeurt

Hier een pakkende tekst van de opleidingsdirecteur en klasverantwoordelijke van de Politieschool PIVO:

Beste Studenten, Oud-leerlingen

Met heel veel pijn, boosheid en onbegrip moet ik u meedelen dat onze oud-studente Kitty V. N. deze nacht op een laffe manier neergeschoten werd door niets ontziende misdadigers.

Marc D., Bart V. en het hele politieschoolteam.

Aan de studenten van klas 14

Beste collega's/vrienden,

Met heel veel pijn, boosheid en onbegrip vernamen wij dat Kitty V. N. deze nacht op een laffe manier neergeschoten werd door niets ontziende misdadigers.

Ik houd u verder op de hoogte van wat er in deze gebeurt. Een aantal ex-studenten van klas 14 kwam vandaag al naar de school. Wij spraken samen af dat we zullen samenkomen om bloemen neer te leggen op de plaats waar de feiten zich afspeelden.

Marc D., Bart V.en het hele politieschoolteam.
                              Ik ben het er mee eens Neok.
                              Ga daar niets meer aan toe voegen alleen dat ik nagenoeg
                              razend kwaad ben op bepaalde toestanden die niet veranderen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

mod off

Dat zoiets gebeurd is inderdaad verschrikkelijk voor de slachtoffers en hun famillie, maar ....

het is wel de bestaansreden van politie en rijkswacht hé.

Het hoofddoel van militairen is niet om mee de oogst binnen te halen bij slecht weer.
                                Brandweer dient niet enkel om katten uit bomen te bevrijden.
                                Politie mag niet enkel ingezet worden om flitspalen te controleren en om foutparkeerders te beboeten.

Dat de gevaarlijkste taken in de veiligst mogelijke omstandigheden en met het best mogelijke materiaal, kennis en begeleiding, moet kunnen uitgevoerd worden is niet meer dan normaal. En hier wringt al wel eens het schoentje ( materiaal, opleiding, begeleiding )

Alle gevaalijke beroepen houden nu eenmaal risico's in. Laten we gewoon dankbaar zijn dat sommige mannen en vrouwen deze taak, in dienst van de gemeenschap, op zich willen nemen en hen hiervoor gepast verlonen.
                                Melodramatisch worden ingeval het mis gaat is overbodig. Probeer liever uit te vinden hoe en waarom het mis liep en de daders te vatten met dezelfde ijver als waarmee een andere burger zou geholpen worden.

Jaarlijks zijn er honderden mensen die gewond geraken of sterven ( zij het minder spectaculair )tijdens de uitoefening van hun werk. Over hen hoor je niets en nochtans hebben zij meestal ook ouders/vrouw/man/kind/ ...

Er is geld genoeg maar de pot waar het geld uitkomt is federaal, dus al dat geld van o.a. boetes en flitspalen gaat voor de helft naar de Walen en daar slagen de ordediensten en parketten er niet in om dat crapuul uit Charleroi, Nijvel, La Louvière klein te houden.
                                Zever in "pakskes". In de rest van Belgie gebeurd nooit iets zekers of is alles veel beter? Kranten niet gelezen de laatste jaren?

Jo(han)

Jo(han)
                                Last edited by Jo; 5 december 2007, 11:33.
                                Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Working...
                                X