Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waakvlam en gasgeur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waakvlam en gasgeur

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Het is eigenlijk geen gasdetector, maar wel een thermisch kontaktje. Dat zit in de buurt van de trekonderbreker, als de warme rookgassen niet goed buitengeraken, dan komen die langs de trekonderbreker weer naar binnen. Als dat gebeurt, dan wordt die sensor opgewarmd, en als die een bepaalde temperatuur heeft bereikt zal die uitvallen. Je moet die dan handmatig resetten door op een knopje te drukken.
    (Dat is toch het systeem zoals het op mijn CV-brander zit, misschien hebben ze ondertussen al andere manieren om te voorkomen dat de rookgassen (CO²) binnenkomen.)
    Ik heb geen idee van de technische kant Bart.
    Ik weet alleen dat als je een storingsmelding krijgt, je 15 minuten moet wachten vooraleer je terug warm water kan krijgen

Het rare is dat het week zonder problemen werkt en dan weer een week miserie.
    Wat de ventilatie betreft is er geen probleem, aangezien dat die boiler in de garage hangt. En die garage die is voorlopig nogal, op zijn zachtst uitgedrukt, tochtig.

Om JDM te quoten, "pfffffffff gas he, 'k heb er nooit moeten van weten, 'k zal er nooit moeten van weten, en 'k heb niet veel ander keuze precies..."

Dit is het bewuste ding.

Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Heb je jouw ganse woonst op gas?
      Hebben jouw ouders geen elektrisch vuurtje?
      Misschien heb je zelf ergens nog eentje staan?

Goed idee om straks die meter na te kijken.
      En laat die vakman morgen nog maar eens langskomen.
      Is er ook zo geen telefoonnummer waarbij je dag en nacht iemand
      bereiken kunt die met gas te maken heeft?
      Ba neen, ik heb alleen mijn cv ketel op gas, dus mijn verwarming en mijn warm water.... 'k ga afwachten voor mijn ouders wakker te maken voor wat electrische vuurtjes.... dat is nu echt iets wat ik niet in huis heb.... (anders doe ik die vista pc draaien, kan ik toch 1 kamer verwarmen ).

'k had beter mijn vraag anders gesteld, want volgens mij kan de geur door de verbranding ook komen, schouw die slecht trekt ofzo waakvlam brand dus effectief proper, deftig blauw.

Maar 'k snap het gewoon niet, die waakvlam brand schoon blauw, dus gevaar op ontploffing loop ik niet echt, want moest zich in dat lokaal gas ophopen, zou die waakvlam, dat toch doen verbranden, zodra dat gas vrijkomt. Dus daarom dat ik het raar vindt, gasgeur in een lokaal waar een waakvlam in brand
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        Ba neen, ik heb alleen mijn cv ketel op gas, dus mijn verwarming en mijn warm water.... 'k ga afwachten voor mijn ouders wakker te maken voor wat electrische vuurtjes.... dat is nu echt iets wat ik niet in huis heb.... (anders doe ik die vista pc draaien, kan ik toch 1 kamer verwarmen ).

'k had beter mijn vraag anders gesteld, want volgens mij kan de geur door de verbranding ook komen, schouw die slecht trekt ofzo waakvlam brand dus effectief proper, deftig blauw.

Maar 'k snap het gewoon niet, die waakvlam brand schoon blauw, dus gevaar op ontploffing loop ik niet echt, want moest zich in dat lokaal gas ophopen, zou die waakvlam, dat toch doen verbranden, zodra dat gas vrijkomt. Dus daarom dat ik het raar vindt, gasgeur in een lokaal waar een waakvlam in brand
        Dat is hem juist.
        Maar ja, al wat jouw logisch lijkt is daarom nog niet juist J*.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Dat is hem juist.
          Maar ja, al wat jouw logisch lijkt is daarom nog niet juist J*.
          And his famous last words were, Niet pushen he theo, want 'k sta op ontploffen

Comment

0800/65065 --> gratis nummer gasreuk
            explosie pas vanaf 5% (tussen ± 5 en 15%) dan ruik je het wel al heel erg maar je kan toch beter voorzichtig zijn. (geurstof is nu THT naar 't schijnt en geen mercaptaan meer) Bel eens naar de brandweer die hebben meettoestellen en indien het lek dan belangrijk is vragen die automatisch de gasmaatschappij...
            Flickr

Comment

't probleem ligt dus na / tijdens verbranding... Ketel uitgeschakeld (stekkers uitgetrokken en waakvlam uitgedaan), 20-25 minuten lokaal afgesloten, deur open gedaan, geen "gasgeur" meer waarneembaar.... Daarvoor zelfde test gedaan met ketel die aan het branden was, en dan was er wel die geur. Dus 'k ga er niet van wakker liggen en die mannen morgen eens bellen om te zien of ze hier wel alles weer goed aangesloten hebben .....;

Comment

Als we niks meer van je horen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Als we niks meer van je horen..
                  Horen...?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Als het een is met een continue waakvlam zou ik me geen zorgen maken ?

Het is niet alsof het licht aandoen iets kan doen ontploffen dan ? Kwestie dat de gaslek dan zowiezo net naast een open vlam is ;-)

Blijft er natuurlijk een verschil tussen een "gas"geur en de geur van de gasverbranding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
                      Als het een is met een continue waakvlam zou ik me geen zorgen maken ?

Het is niet alsof het licht aandoen iets kan doen ontploffen dan ? Kwestie dat de gaslek dan zowiezo net naast een open vlam is ;-)

Blijft er natuurlijk een verschil tussen een "gas"geur en de geur van de gasverbranding.
                      Allemaal goed en wel Joris: beide stinken, hoe je het ook uitlegd en
                      dat deugd niet.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ik heb de indruk, dat daar windows inzit . Gisteren waakvlam uitgezet (inderdaad continue), beide stroomstekkers uitgetrokken, alles herstart....... En geur is niet meer waarneembaar

'k ruik vanavond wel verder

Comment

Working...
                        X