Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iMac

Oké hier gaan we weer...

Ik heb vandaag de toestemming gekregen van mijn financieel beheerder om een iMac in huis te halen.

Ik ga morgen met lege handen naar een Apple dealer om er misschien met een doos buiten te komen.

Ik ga voor de iMac 20" 2.0Ghz.
    Nu las ik hier in het BD-archief enkele niet zo positieve draadjes over de nieuwe iMac: http://forum.belgiumdigital.com/show...highlight=iMac en http://forum.belgiumdigital.com/show...highlight=iMac.
    Zijn die problemen van het vastlopen nu van de baan? En hoe zit dat nu met het scherm?

Kan er mij ook iemand een goede winkel in het Gentse aanraden?

Laten we aub geen oorlogje starten tussen Mac en PC gebruikers...
    Ik ben deze post nu aan het typen op een pc en die zal ook in huis blijven.

Alvast bedankt!
    Mvg Tim

Re: iMac

Ticor,

Het lijkt me een goed begin als je morgen die computer aan het werk
    zou kunnen zien.

Wat mij interessant lijkt is de cpu van Intel.
    Dus wat zou die meer kunnen of beter kunnen als die in een Apple ingezet wordt.

Zelfs met vorige versies van Apple heb ik mijn ogen uitgekeken met welk
    een gemak grote bestanden konden geopend worden.
    (Mijn Apple-vriend-freak woont hier vlak bij, vandaar dat ik dat weet)

Laat maar iets weten Ticor.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Neen, normaal ga je morgen niet met een doos buiten komen, die zal besteld moeten worden.... die dingen staan meestal standaard niet in de winkel, of 't zou een keten zoals mediamarkt moeten zijn
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik heb zelf de oude 24", en ik moet zeggen, op zich heb ik spijt dat ik niet effe gewacht heb op de nieuwe, want dat scherm is nog beter (vind ik persoonlijk), dus daarvoor zou ik het zeker niet laten...

Wat vastlopende iMacs en zo betreft, dat zal eerder marginaal geweest zijn. In elk geval kan ik beamen dat de Macs megastabiel draaien. ik moet na één jaar intensief Mac gebruik nog steeds mijn eerste crash meemaken. Dat zegt toch al genoeg, denk ik...

Wat winkels betreft: probeer Media Markt of Fnac. De prijzen zijn overal dezelfde, maar deze winkels hebben ze wel altijd op voorraad...
        http://www.digifotofreak.nl

Comment

Switch Gent
          Koophandelsplein 25
          9000 - Gent
          Tel: 09/235 07 07
          Fax: 09/235 07 00
          E-mail: gent@itpro.be
          Website: www.switchshops.be/

De eerste thread die je citeert is intussen na de komst van Leopard achterhaald. Leopard brengt immers zijn eigen stel kinderziektes mee.
          Oordeel best zelf over het scherm. Neem een CD met je favoriete foto's mee en bekijk ze op het scherm. Start Safari en surf naar een paar websites. Zoals BD bvb.
          De discussie over glanzend vs niet glanzend scherm is reeds uitvoerig ngevoerd, die herstart ik niet...

Tom.

Comment

Zelf ben ik al jaren Mac & PC gebruiker, zowel zakelijk- als thuisgebruiker

Heb zelf bij het uitkomen van de nieuwe iMacs één gekocht van de vorige generatie, een witte 20" 2,16 Ghz, wat ik direct gedaan heb en niet via Apple wegens véél te duur is een Ram upgrade naar 3Gb dewelke ik online besteld heb aan 1/4 van de Apple-prijs. Zeker voor Adobe CS3 aan te raden.

Moest ik nu één moeten kopen zou ik gaan voor de 20" 2,4 Ghz, of zou ik op zoek gaan en misschien nog een kans bij SwitchShop voor één van de vorige generatie, een witte 20" 2,15 Ghz aan sterk verlaagde prijs.

Ik zou nooit een Mac kopen bij een MediaMarkt, FNAC, of ander keten maar wel bij een Apple Premium Reseller zoals SwitchShop, en zij hebben deze meestal wel op voorraad.

En kijk nu maar eens naar deze aanbieding: http://www.switchshops.be/promotions...d=2&itemno=223
            Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

Comment

Het vastlopen van de nieuwe aluminium iMacs zou moeten opgelost zijn met een recente firmware upgrade: http://www.appleinsider.com/articles...num_imacs.html

Zelf zou ik ook eerder geneigd zijn bij een Apple dealer te kopen dan in Fnac of MediaMarkt. Switch of Easyware ofzo lijken me interessanter, en ze hebben standaardconfiguraties vaak op voorraad.

Dat scherm moet ieder voor zich beoordelen. Zorg ervoor dat je 't aan 't werk kan zien, zou ik zo zeggen.

Veel plezier!
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

KOPEN ZOU IK ZEGGEN!
                de nieuwe Imac's zijn snelle machientjes.
                Ben zelf ook al een tijdje aan het bekijken...
                Heb hier nog een oude G3 staan en wil zo snel mogelijk een nieuwe...
                Ik werk op mijn werk met MAC en niets is zaliger om mee te werken.
                Nen PC kan er niet tegen op.

Tim W.
                Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                  Neen, normaal ga je morgen niet met een doos buiten komen, die zal besteld moeten worden.... die dingen staan meestal standaard niet in de winkel, of 't zou een keten zoals mediamarkt moeten zijn
                  Bij wijze van spreken he...Als het niet in voorraad is, zal ik hem bestellen

Goede tip om een cd'tje met foto's mee te nemen

In ieder geval vermoed ik dat het aanpassingsproces vlot zal verlopen...als ik de Apple site mag geloven...
                  Mvg Tim

Comment

Ik heb nu bijna een jaar een Imac 20 inch en ik heb maar van één ding spijt ... Dat ik geen 24 inch heb gekocht. Maar ja die 20 inch leek toen in de winkel al gigantisch. Ik kan u zeggen dat went snel. Net als de overstap van windows naar OSX trouwens.

Wat die overstap betreft: Volgens mij is de overstap van Win XP naar Vista even groot als van Win XP naar OSX.

Veel plezier ermee!

Comment

Dank je wel.
                      Ik vind het verschil in prijs tussen een 20" en een 24", +/- €600 toch wel veel.
                      Dat krijg ik thuis niet uitgelegd.
                      Ik ga morgen eens naar Switch en hoop maar dat het geen probleem is om er eens gebruik te maken van een iMac.

Toch raar dat de aankoop van een iMac onmiddellijk in kannen en kruiken is, terwijl de aankoop van een lens voor de helft van de prijs van een iMac hier wat moeilijker ligt....Waarom maken ze toch geen lenzen met een mooi design?
                      Dat kan ik beter verkopen aan mijn vriendin
                      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deg Bekijk bericht
                        Ik heb nu bijna een jaar een Imac 20 inch en ik heb maar van één ding spijt ... Dat ik geen 24 inch heb gekocht.

Soit dat wist ik, dat ik me dat ging beklagen, daarom dat ik de 24" genomen heb. Maar ik heb nooit geweten, dat ik die amper 250 gig hd ging beklagen, had ik het geweten, had ik 500 of 750 genomen. Die mac was maar als 3e pc bedoelt, iets omdat het goed staat in de living. Nu is het de enige die hier nog gebruikt wordt, zowel door mij als mijn vrouw
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

Nog snel een vraagje voor het slapengaan.

Mijn vriendin is een juf en werkt op school nogal veel in Word/Excel...
                          Zijn er programma's op de markt waarmee je Word -en Exceldocumenten probleemloos op een Mac kan bekijken/bewerken.
                          En visa versa, kan je 'word'documenten aanmaken op een Mac die probleemloos bekeken/bewerkt kunnen worden op pc?
                          Mvg Tim

Comment

met iworks kan je probleemloos word en exel openen en daarna ook in word en exel wegschrijven.
                            Je krijgt er ook keynote bij waarmee je powerpointers doet verbleken.

kost 79 euro.

Vergeet ook niet dat je vriendin onderwijskorting kan krijgen (ongv 7%)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                              met iworks kan je probleemloos word en exel openen en daarna ook in word en exel wegschrijven.
                              Je krijgt er ook keynote bij waarmee je powerpointers doet verbleken.

kost 79 euro.

Vergeet ook niet dat je vriendin onderwijskorting kan krijgen (ongv 7%)
                              Dat wist ik niet van die 7%. Dank voor het te melden
                              Klopt het dat je het dan wel online moet bestellen bij 'Apple Store voor onderwijs'?

Nu zag ik net dat er ook Office voor Mac bestaat (€139).
                              Maar als het ook iworks gaat, dan zal ik daar eens voor informeren morgen.

Dank u wel en slaapwellekes
                              Mvg Tim

Comment

Working...
                              X