Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe belangrijk is een titel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe belangrijk is een titel?

Een beetje door het topic van Bouk over het Engelstalige gebruik van titels, vroeg ik mij het volgende af: heeft een goedgekozen titel invloed op het kijkgedrag van de bezoekers? Zelf kijk ik meestal naar alle foto's van enkele forums,dus ongeacht wat er in de titel vermeld wordt;maar zijn er ook mensen die alleen maar kijken naar de inhoud van de titel,bv, in het forum dieren; met alleen de topics met vogels.
    In het forum mensen en modellen is het me wel al opgevallen dat als je +18 in je titel zet; die foto's een heleboel meer kijkers opleveren!
    Groetjes,Anita
    Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
    tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Re: Hoe belangrijk is een titel?

Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om steeds weer een titel te verzinnen en daarom neem ik vaak gewoon de naam van het beestje of de plaats waar het landschap werd gefotografeerd als titel.
    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anita HSt-T Bekijk bericht
      Zelf kijk ik meestal naar alle foto's van enkele forums
      Dan moet je wel heel veel tijd doorbrengen op BD. Voor mij is dat onmogelijk dus ik laat mij beinvloeden door titel, auteur & aantal comments. Verre van objectief maar ik ben nog niet op pensioen hé .

Comment

titel is voor mij belangrijk - ik ga de lijst van nieuwe berichten af en op basis van titel (en in mindere mate ook in welk forum) doe ik een post open of niet..
        lees gemiddeld een kwart van de nieuwe posts
        Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Hans,ik ben ook bijlange nog niet op pensioen hoor, en ik ga niet alle foto's van heel bd af,maar wel die in natuur landschappen,macro en close-ups, en af entoe dieren! 't Zou idd anders een full-time job zijn!
          Groetjes,Anita
          Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
          tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
            titel is voor mij belangrijk - ik ga de lijst van nieuwe berichten af en op basis van titel (en in mindere mate ook in welk forum) doe ik een post open of niet..
            lees gemiddeld een kwart van de nieuwe posts
            Je zou het misschien niet denken maar ik bekijk hier veel foto's.
            Ik wil niet wringen maar titels zeggen me niet echt veel
            Eerder de namen van de mensen die publiceren.
            Ben altijd ook benieuwd naar de nieuwelingen of mensen die voor de
            eerste maal hier een foto plaatsen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

bwa, 'k bekijk het gewoon in mij rss feed, en als dan de titel mij aanspreekt bekijk ik de foto..... Het is teveel. Ik ben al tevreden met de foto's die ik iedere week in de hof kan bewonderen
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Soms als ik niet veel tijd heb laat ik me wel eens leiden door de titel dus mijn antwoord is JA de titel is belangrijk.
                Soms bepaald de titel ook of je een foto begrijpt.
                Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Wel, voor mij, heel belangrijk. Maakt niet uit of het in het nederlands of engels is, maar het moet wel zeggen waar het over gaat:
                  - zo van die heel algemene titels als "help" kijk ik niet naar
                  - die foto's van beestjes met enkel een latijnse naam kijk ik ook niet naar (als het je niet interesseert na 10 minuten zitten wachten op imageshack geeft je toch op)
                  - als het interessant lijkt en de inhoud heeft er niets mee te maken, dan kijk je volgende keer als dezelfde persoon iets post niet meer.

Eigenlijk ook een kwestie van beleefdheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Wel, voor mij, heel belangrijk. Maakt niet uit of het in het nederlands of engels is, maar het moet wel zeggen waar het over gaat:
                    - zo van die heel algemene titels als "help" kijk ik niet naar
                    - die foto's van beestjes met enkel een latijnse naam kijk ik ook niet naar (als het je niet interesseert na 10 minuten zitten wachten op imageshack geeft je toch op)
                    - als het interessant lijkt en de inhoud heeft er niets mee te maken, dan kijk je volgende keer als dezelfde persoon iets post niet meer.

Eigenlijk ook een kwestie van beleefdheid.
                    10 min. jij houd dat nog lang vol, ik max 10 sec (en inderdaad meestal imageshack )

on topic nu : in showcase open ik alleen een foto als de titel mij aanspreekt, in de discussies bekijk ik elke dag de eerste pagina ongeacht de titel.
                    Mvg. Renzowoef
                    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Goed, ik beken, ik heb overdreven. Maar het lijkt wel zo lang...

Comment

De foto's in discussie extra bekijk ik allemaal, ongeacht de auteur of de titel. Ik bekijk zelfs alle reacties als die er nadien bijkomen.

De categorie Mensen en Modellen loop ik ook regelmatig af, ongeacht de titel of auteur.

Verder heb ik een aantal favoriete fotografen, die eender welke titel mogen kiezen opdat ik toch naar de foto's zal kijken.

Van wat er dan nog resteert en als de tijd niet ontbreekt, dan zal ik de interessantere titels er tussenuit zoeken. Maar daar is niet echt een lijn in te trekken.
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

De titel kan soms doorslaggevend zijn voor het aantal "hits".
                          Als er bij Mensen en Modellen ergens "naakt" in de titel zit, dan heb je gegarandeerd een heleboel hits. Ik heb even de zoekfunctie gebruikt voor het woord "Naakt", in "Mensen en Modellen", en zoeken in de titels, dan zie je een reeks topics met minstens 1.000 tot meer dan 4.000 hits. Dat krijg je nooit voor elkaar als je gewoon de voornaam van het model in de titel zet.

Dat soort foto's maak ik dus nooit (bij gebrek aan modellen, kennis en ervaring in modelfotografie), maar het kan soms bijzonder moeilijk zijn om een goede titel te verzinnen...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

wat heb ja aan 1000 hits en maar 4 comments.
                            pakkende titel scheelt wel natuurlijk, zeker als het een goede Nederlandse titel is.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              wat heb ja aan 1000 hits en maar 4 comments.
                              pakkende titel scheelt wel natuurlijk, zeker als het een goede Nederlandse titel is.
                              grt,bouk.
                              Dus... hoe belangrijk is een titel
                              Een titel schept verwachtingen die zelden worden ingelost....
                              In de geschreven pers kennen ze er ook iets van.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X