Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: iMac

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Mijn vriendin is een juf en werkt op school nogal veel in Word/Excel...
    Zijn er programma's op de markt waarmee je Word -en Exceldocumenten probleemloos op een Mac kan bekijken/bewerken.
    En visa versa, kan je 'word'documenten aanmaken op een Mac die probleemloos bekeken/bewerkt kunnen worden op pc?
    Ja, en zelfs gratis : http://www.neooffice.org/neojava/nl/index.php
    zit op al mijn Mac's (3)

Ivm die winkel, bij Switch zijn ze nogal hautain vind ik. Daarom koop ik bij Sagam in Drongen. Is ook goedkoper want ze zijn niet verplicht om zich bij Apple onderdelen te houden zoals een Switch winkel (vooral op 't vlak van geheugen & harde schijven). Vraag naar Jacky.

edit : ik bedenk net dat je wel een BTW nr moet hebben om bij Sagam te kunnen kopen
    Last edited by hvr_oosterzele; 22 november 2007, 08:33.

Comment

Nu zag ik net dat er ook Office voor Mac bestaat (€139).
      Maar als het ook iworks gaat, dan zal ik daar eens voor informeren morgen.
      Persoonlijk vind ik Pages en Numbers in iWork nog een stukje onvolwassen en met een heel andere aanpak werken dan MS Office. Wie office gewoon is, moet toch wel een heel stuk wennen aan Pages. Numbers draait voor mij meer rond presenteren dan verwerken (wat soms ook interessant is als voor jezelf het accent op presentatie ligt).

Toen ik Office kocht, was er van Pages en Numbers nog geen sprake, maar toch zou ik vandaag nog steeds een Office aankopen. (Omwille van Keynote zou ik uiteraard ook iWork aanschaffen, want dat steekt toch met kop en schouders boven Powerpoint uit.) Maar ik neem aan dat je daar misschien een keuze zal moeten maken.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Nog een kooptip: de apple prijzen zijn overal hetzelfde, of je nu in de apple store online koopt of in een winkel... In de Fnac heb je ook dezelfde prijs maar je kant heel wat fnac punten krijgen als je je fnac lid maakt... maak maar eens de rekening...

Enkel bij geheugenuitbreidingen kan je goedkoper uitkomen in sommige winkels omdat ze er goedkopere merken in steken en apple zelf heel duur is (applestore).
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik ben vorige week naar de Apple Roadshow geweest, en daar hebben ze die Imac's tentoongesteld met de nieuwe Leopard... Zag er goed uit, heel gebruiksvriendelijk en heel snel! Ik zou ervoor gaan, maar dan voor de 24" scherm
          Ikzelf heb nog geen Imac
          ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

http://www.esveaa.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Esveaa Bekijk bericht
            Ikzelf heb nog geen Imac
            Maar binnenkort wel !

éénmaal je deze hebben gebruikt, laat je ze niet meer los, zo simpel is dat.
            Ben al jaren mac-gebruker, maar het principe van de imac is de max! vormgeving, gebruik, veiligheid (internet),..
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

Comment

Ik ben vandaag eens gaan spelen met een iMac...man, man, man wat een fantastisch ding

Die zal er komen ('t zal voor zaterdag zijn)

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Ja, en zelfs gratis : http://www.neooffice.org/neojava/nl/index.php
              zit op al mijn Mac's (3)

Ivm die winkel, bij Switch zijn ze nogal hautain vind ik. Daarom koop ik bij Sagam in Drongen. Is ook goedkoper want ze zijn niet verplicht om zich bij Apple onderdelen te houden zoals een Switch winkel (vooral op 't vlak van geheugen & harde schijven). Vraag naar Jacky.

edit : ik bedenk net dat je wel een BTW nr moet hebben om bij Sagam te kunnen kopen
              Ik heb een BTW nr ter beschikking
              Dus ga ik ook eens kijken bij Sagam.
              Mvg Tim

Comment

Ik ben vandaag eens gaan spelen met een iMac...man, man, man wat een fantastisch ding

Die zal er komen ('t zal voor zaterdag zijn)

Ik heb een BTW nr ter beschikking
                Dus ga ik ook eens kijken bij Sagam.
                je gaat het je geen seconde beklagen,
                't is zoals veel, je moet het een kans geven, maar dan is het ook te laat
                there's no way back if you're getting a mac !
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                  je gaat het je geen seconde beklagen,
                  't is zoals veel, je moet het een kans geven, maar dan is het ook te laat
                  there's no way back if you're getting a mac !
                  Hier ook een recente overstapper....

Wat me naast het gerbuiksgemak (snel opstarten, afsluiten, heel snel van gebruiker wisselen, veel minder klikken en zoeken, performante UI,...) opvalt is dat je op de Mac veel sneller tot werken komt. Ik kan het niet precies uitleggen maar het platform focust op het essentiële en je wordt niet afgeleid...

Als het aan mij lag - OSX only....

(alleen mighty mouse en BT toetsenbord ben ik niet zo gek van. Daar heeft logitech toch wel een serieuze streep voor...)

enneh - ik zou 24" prefereren boven processorcapaciteit

Bovendien zijn er de laatste tijd mooie 2ehands koopjes te doen, mn de witte 24" dus (ook intel based)

succes met je aankoop!

Comment

Nog snel een vraagje voor het slapengaan.

Mijn vriendin is een juf en werkt op school nogal veel in Word/Excel...
                    Zijn er programma's op de markt waarmee je Word -en Exceldocumenten probleemloos op een Mac kan bekijken/bewerken.
                    En visa versa, kan je 'word'documenten aanmaken op een Mac die probleemloos bekeken/bewerkt kunnen worden op pc?
                    NeoOffice kan inderdaad zowat alles aan dat je op een Microsoft Word/Exel uitvoert... Als je dan toch net die 1% functionalitieit nodig hebt die niet werkt (misschien iets met macro's of zo) dan kun je nog altijd Parallels or Fusion of de gratis Virtualbox installeren. Dit zijn emulators waarin je een Windows zonder problemen kunt installeren. Ik gebruik die zelf om Garmin Mapsource te draaien...
                    Nikon D90

Comment

Dank je wel Pnobels!

Ik MOET () nog wat wachten van mijn vriendin tot met de eindejaarsperiode...[whisfull thinking mode]Zou er eentje onder de boom liggen[/whisfull thinking mode]
                      Een kleine maand wachten op iets wat je graag wil, is lang hoor
                      Mvg Tim

Comment

Dank je wel Pnobels!

Ik MOET () nog wat wachten van mijn vriendin tot met de eindejaarsperiode...[whisfull thinking mode]Zou er eentje onder de boom liggen[/whisfull thinking mode]
                        Een kleine maand wachten op iets wat je graag wil, is lang hoor
                        In mijne jonge tijd heb ik zelf nooit gewacht en ik heb ook nooit
                        lang moeten wachten.
                        Ik was ne rappe, werd me verteld

't Is daarom misschien dat ik hier nu zit met lege handen

Je moet geloven in Sinterklaas Ticor.
                        Slechts 8 dagen wachten....
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          In mijne jonge tijd heb ik zelf nooit gewacht en ik heb ook nooit
                          lang moeten wachten.
                          Ik was ne rappe, werd me verteld

't Is daarom misschien dat ik hier nu zit met lege handen

Je moet geloven in Sinterklaas Ticor.
                          Slechts 8 dagen wachten....
                          Dan zal het een Mac mini worden, want een iMac zal niet in mijn schoentje passen
                          Mvg Tim

Comment

Dan zal het een Mac mini worden, want een iMac zal niet in mijn schoentje passen
                            'k geloof niet dat leopard op de mini gaat draaien , ik had er toch iets over gelezen, dat dit niet meer de bedoeling ging zijn.
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                            X