Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printerpoorten ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Printerpoorten ?

Hoe kan je zien of een printerpoort directioneel is of bidirectioneel?
    Hopend op serieuze antwoorden.

Grtz

Jotto
    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Re: Printerpoorten ?

Ieder printer poort is bidirectioneel..... anders bestaat al niet meer sinds de jaren 90.

Maar je gaat wel een onderscheid moeten maken tussen standaard, epp en ecp.
    Standaard, ja gewoon standaard (het vroegere uni directioneel, maar zelfs dit werkt bidirectioneel ).
    epp : enhanced printer port is effectief bidirectioneel, en 'k zou aanraden van dit in te stellen, werkt best bij alle typen van printers.
    ecp : enanched communications port, is sneller als epp, maar heeft me in het verleden ook meer in de steek gelaten, toch bij merken zoals epson, bij hp was dit nooit een probleem.

Je kunt dit in de bios van uw pc instellen, in welke communicatie modus uw parallele poort moet werken. Als het voor een printer is, zou ik epp aanraden (voor de rest weet ik niet meer wat heden ten dage nog een parallele poort gebruikt, 'k dacht dat dit uitgestorven was )
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Bedankt Jdm,

Ik ga het meteen eens testen.
      Ik heb het nodig om mijn gegevens van mijn ergometer(tacx grand excel) op mijn pc te downloaden en dit lukt momenteel niet. Niet op pc , niet op portable.

Ik laat straks iets weten of het gelukt is.

ps : Weet dat ik ooit een andere pc gekocht heb om een bidirectionele printerpoort te hebben.

thx

Jotto.
      Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        Ieder printer poort is bidirectioneel..... anders bestaat al niet meer sinds de jaren 90.

Maar je gaat wel een onderscheid moeten maken tussen standaard, epp en ecp.
        Standaard, ja gewoon standaard (het vroegere uni directioneel, maar zelfs dit werkt bidirectioneel ).
        epp : enhanced printer port is effectief bidirectioneel, en 'k zou aanraden van dit in te stellen, werkt best bij alle typen van printers.
        ecp : enanched communications port, is sneller als epp, maar heeft me in het verleden ook meer in de steek gelaten, toch bij merken zoals epson, bij hp was dit nooit een probleem.

Je kunt dit in de bios van uw pc instellen, in welke communicatie modus uw parallele poort moet werken. Als het voor een printer is, zou ik epp aanraden (voor de rest weet ik niet meer wat heden ten dage nog een parallele poort gebruikt, 'k dacht dat dit uitgestorven was )
        Yep gevonden.
        Stond op Bidirectioneel , heb is geprobeerd met epp maar met zelfde resultaat. Volgens boekje moet mijn grand excel beginnen tuten waneer ik pc met toestel verbindt en dat doet hij perfect.
        Alleen moet dit stoppen en moet er dan een knop oplichten waarmee ik de gegevens kan binnenhalen en dat gebeurd niet.
        Ik denk dat ik dus communicatie heb, maar om de één of andere reden werkt het niet .
        Volgende poging had kunnen zijn : Toestel verbinden met printer.
        Alleen heeft de printer geen printerpoort maar usb-poort.

LEVE de vooruitgang

Comment

Zit dat toestel onder dos te werken, of onder windows ?

Indien onder windows, als je de settings in je bios wijzigt, nog even de printerpoort in windows deleten (normaal zou windows moeten zeggen, new hardware found.... bij de wijzigingen van die setting, maar soit windows he )
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Jdm en anderen

Ik heb een workarround gevonden.
            Blijkbaar was de software dan toch niet zo compatibel met microsoft xp als het wel leek. Tacx (de nederlandse firma die het produkt op de markt bracht) zwijgt in alle talen op mijn mails.
            Ik heb alles draaiende gekregen op een oude portable die hier nog lag.

Ik hoop dat Tacx als nog komt aandraven met een goeie driver zodat ik ook onder xp verder kan.
            Ik vergelijk het als een garagist die na 6 jaar weigert om nog iets aan je auto te doen. "Te oud we hebben nieuwe modellen".

Ik kan gelukkig voorlopig verder.

Comment

Working...
            X