Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

programma's om hardware te testen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• programma's om hardware te testen

Wat gebruiken jullie ? Ik zit met een pc, die regelmatig vastloopt. Kan geheugen zijn, kan hd zijn of kan nog iets anders zijn. Dus ik zoek iets, dat op een cd of bootable usb stick kan gezet worden, waarmee opgestart kan worden, en waarmee ik misschien toch een indicatie kan krijgen van wat het misschien is. In plaats van in het wilde hardware beginnen te vervangen (de pc is niet van mij ).

(als ik hier 10 antwoorden krijg, gebruik de zoekfunctie het is hier al aan bod gekomen.... geef me dan aub een tip op welk keyword ik moet zoeken )
    To make your dreams come true, wake up

Re: programma's om hardware te testen

hoi jdm

Als ik problemen ondervindt met de pc van vastlopen ,doe ik eerst een ding en dat is mijn taakbeheer opstarten en kijken of de of de cpu goed werkt ,en het fysiek geheugen ,deze lopen bijna altijd parralle met elkaar,en als je daar niet info vindt ,druk je onderaan bij taakbeheer op BRONCONTROLE en heb je een overzicht van je cpu,schijf,netwerk ,geheugen .

Mocht al dit niet genoeg info geven ,kan je beginnen met scdchk ,en die ga je schijf nakijken op fouten van clusters ,en zover het mogelijk is ga dit progje je ze ook proberen te reparen.

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

De zoekfunctie. Niet plezant hé,'k kan er van meepraten.
      ik iets naar de prullebak verwijs,als ik met de rechtse muisknop klik...... dus dikwijlls. Weet iemand de oorzaak hiervan? Mss dat foto jullie iets meer vertelt.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

- Het geheugen : Memtest86 (en laat maar een nachtje lopen).

- om te weten wat in mijn PC zit gebruik ik meestal de software van Lavasys (Everest).

- De grafische kaart kan je met vanalles testen. Bv. 3Dmark van Futuremark. Voor het zware 3D geweld neem je SPEC viewspec. Die gooit er wat 3D modellen van Pro-engineer of 3D studio max tegenaan.

Behalve die Memtest zijn het wel gewone benchmark programma's waarmee je je PC dus eens goed kan belasten. Voor de harddisk zou ik dergelijke software eigenlijk niet gebruiken (de harddisk wordt al genoeg belast ;-)). Gewoon eens defragmenteren, en als hij erdoor geraakt, zal er met de harddisk wel niets mis zijn... De SMART info eens bekijken kan natuurlijk ook nuttig zijn (kan ook met die Everest).

Ik weet eigenlijk niet of er wel software bestaat die je meldt waar er problemen zijn. Gewoonlijk is eens goed "luisteren" naar je PC voldoende...
        Een slechte harddisk kan je meestal wel horen. En behalve de RAMs en de voeding kan er zoveel niet mislopen.
        Je voeding kan je ook testen door onder belasting eens naar de spanningen te kijken (kan dus ook met die Everest ;-)). Hetzelfde kan je zeggen over de temperaturen (kan dus ook met die... ;-)).
        Een harddisk die bv. op 55 °C draait zal niet lang meegaan (dat is de max. temperatuur die die dingen kunnen verdragen).

Allé : succes ermee ;-).
        Groeten,

Polleke

Comment

Probleem vind ik om fouten op te sporen van het moederbord...

Je kan via allerhande programma's gegevens opvragen van jouw pc
          maar met wat ga je die vergelijken zodat je kan zien of het fout zit.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Zonder zagen.

Niet direkt voor op een CD maar je kan er veel mee doen.
            Last edited by VerSeg; 14 november 2007, 20:50.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Working...
            X