Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Der Untergang op Kanaal2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Der Untergang op Kanaal2

Ik zet mij daarnet voor tv om de film Der Untergang mee te pikken. Na 20 minuten heb ik 'm moeten afzetten vanwege de verschrikkelijk slechte kwaliteit van het beeld. Elke grijze zone of vloeiende overgang in het het beeld had last van banding. Het leek wel alsof ze een filmpje van YouTube uitzonden... 't Was toch geen illegale copie ?!
    Hoe kan zoiets ?

Re: Der Untergang op Kanaal2

hier draait ie thans ok hoor....

mjah heb 'm al 10x gezien... ben maar wat gaan gamen nu

Comment

Exact hetzelfde probleem hier

Comment

Draait hier zonder problemen full screen (telenet digibox).... 'k heb anders den dvd ook nog liggen zulle
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Draait hier zonder problemen full screen (telenet digibox).... 'k heb anders den dvd ook nog liggen zulle
          Heb hem opgenomen,'k zal er,bij slecht weer,eens naar kijken.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

idem, tis mij ook opgevallen en heeft me vreselijk gestoord

Comment

Geen probleem gehad tijdens het bekijken.

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Heb hem opgenomen,'k zal er,bij slecht weer,eens naar kijken.
              Dan zal je er deze week nog gelegenheden genoeg voor krijgen
              Mvg Tim

Comment

De daaropvolgende film had er ook last van, dus 't lag niet aan de film op zich, maar aan de zender zelf...

Comment

Tja, in den oorlog waren de camera's nog zo goed niet hè..

Comment

Eigenaardig dat het bij sommigen wel een slecht beeld was en bij anderen dan weer niet. Wordt het beeld gecompresseerd onderweg naar de huiskamer ? Het leek fel op een overgecompresseerde jpeg, maar dan in beweging...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
                      Het leek fel op een overgecompresseerde jpeg, maar dan in beweging...
                      Zo zag het er hier ook uit, ik heb de film vanmiddag bekeken (opgenomen op een ouderwetse VHS, en bekeken op een ouderwetse TV met een beeldbuis).

Maar ik heb al slechtere films gezien met een nog slechtere beeldkwaliteit, het viel dus nog wel mee.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Ook gekeken; hier (Brugge) zeer goede kwaliteit, via telenet digicorder.
                        www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Tijdens het snertweer deze voormiddag gekeken.
                          Met oeroude video en aftandse TV, toch niks abnormaals gemerkt.

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                            Exact hetzelfde probleem hier
                            Ik ging bijna al een nieuwe TV aanschaffen, ben blij te lezen dat het niet mijn probleem was. Inderdaad bijzonder slecht beeld, soms was het echt erg, en zag je helemaal geen detail meer in een bepaald kleur...

maar toch, best goeie film

Comment

Compressie van het signaal natuurlijk. Hangt er een beetje van af waar je woont, en welke lijnen er tussen de (Telenet-)servers liggen.

Het valt mij toch op hoe goedgelovig vele mensen zijn hoor. "het is digitaalen met den digibox, dus moet het goed zijn". Alsof digitaal een toverwoord is.

Op dit moment maakt Telenet dan nog radio reclame om te zeggen dat ze meer bandwidth hebben dat de telefoonkabel. Niet dat het niet waar is, maar ze vergelijken twee producten die beide ouderwets van technologie zijn.

Mensen toch, het wordt stilaan tijd dat jullie beseffen dat het geen zin heeft om veel data over een oud lijntje te pompen. Dat kan maar op één manier; compressie! Op sommige plaatsen kan die zo sterk zijn dat het echt te mottig wordt om kijken. Op andere plaatsen zal het OK zijn, maar is de kwaliteit slechts lichtjes hoger dan analoog. Dit is een pure marketing-hype!

Er is maar EEN soort lijn die ongecompresseerde digitale signalen aankan, en dat is GLASVEZEL. En zie jij een TV-provider moeite doen om dat netwerk in ons apenlandje te installeren tot aan de voordeuren? Ik niet.

Dus misschien wordt het toch wel tijd voor dat andere alternatief; satelliet. Er is nu eindelijk toch een aanbod van alle Vlaamse zenders op de satelliet? TV-Vlaanderen! En het is het goedkoopst. En ze hebben het grootste aanbod. Wat wil je nog meer? Het signaal is nu al beter dan welk kabeltje dan ook, en get this: hoe meer klanten, hoe meer transponder-space ze kunnen afhuren op de satelliet en dus ...hoe nóg beter het signaal wordt! The sky is (letterlijk!) the limit.

En dan heb ik nog niet eens geklapt over de HD-revolutie die er zit aan te komen. Hebben jullie al eens een HD-demokanaal bekeken in een sat-shop?

"End rant" schrijven ze dan.

Comment

Working...
                              X