Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Der Untergang op Kanaal2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Der Untergang op Kanaal2

Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
    Dus misschien wordt het toch wel tijd voor dat andere alternatief; satelliet. Er is nu eindelijk toch een aanbod van alle Vlaamse zenders op de satelliet? TV-Vlaanderen! En het is het goedkoopst. En ze hebben het grootste aanbod. Wat wil je nog meer? Het signaal is nu al beter dan welk kabeltje dan ook, en get this: hoe meer klanten, hoe meer transponder-space ze kunnen afhuren op de satelliet en dus ...hoe nóg beter het signaal wordt! The sky is (letterlijk!) the limit.

Tot het eens wat slecht weer is, en dan zit je op een rood puntje te kijken. Ik ben al verandert van de standaard schotel die bij het pakket zit, naar een 80cm schotel, en probleem blijft. Het is gewoon allemaal iets ! Ga je dan een dvd gaan huren, zitten er misschien krassen op of zit er op de huur versie geen dts (terwijl die wel op de verkoop versie zit) . Dit laaste maar om te zeggen, het ideaal bestaat niet, 't is allemaal behelpen.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik kijk nog "gewoon analoog" maar ondervind dus wel de nadelen van al dat gedigitaliseer.

Gaan die satellieten wel genoeg bandbreedte hebben om de overstap naar HD te maken ? Of zijn die al zover ?

Ik zou heel graag van Telenet afwillen omdat het bedrijf mij degouteert (ze hadden me BBC World en CNN niet mogen afpakken) maar wil wel mee op de HD-kar. Is TV-Vlaanderen dan een optie ? Interactiviteit kan me geen moer schelen, dus op dat vlak zou ik dan al goed zitten.

Comment

Hehe, ik blijf lekker analoog kijken...

T.

Comment

van mij wast ook gewoon analoog en twas zoals ik zei

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht

Dus misschien wordt het toch wel tijd voor dat andere alternatief; satelliet. Er is nu eindelijk toch een aanbod van alle Vlaamse zenders op de satelliet? TV-Vlaanderen! En het is het goedkoopst. En ze hebben het grootste aanbod. Wat wil je nog meer? Het signaal is nu al beter dan welk kabeltje dan ook, en get this: hoe meer klanten, hoe meer transponder-space ze kunnen afhuren op de satelliet en dus ...hoe nóg beter het signaal wordt! The sky is (letterlijk!) the limit.

En dan heb ik nog niet eens geklapt over de HD-revolutie die er zit aan te komen. Hebben jullie al eens een HD-demokanaal bekeken in een sat-shop?

"End rant" schrijven ze dan.
            Satelliet kan ik niet.
            Onmogelijk.
            Al mijn vensterlicht krijg ik uit het oosten...
            Als ik buiten op mijn terras sta zie ik oosten.
            Hoe moet ik dan mijn schotel op het zuiden richten?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Satelliet kan ik niet.
              Onmogelijk.
              Al mijn vensterlicht krijg ik uit het oosten...
              Als ik buiten op mijn terras sta zie ik oosten.
              Hoe moet ik dan mijn schotel op het zuiden richten?

Schotel op het dak, en coax kabel naar beneden. Hoe denkt ge dat ze dat in brussel in al die appartementen doen. Je moet eens naar een dak in anderlecht gaan
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
                Ik kijk nog "gewoon analoog" maar ondervind dus wel de nadelen van al dat gedigitaliseer.

Gaan die satellieten wel genoeg bandbreedte hebben om de overstap naar HD te maken ? Of zijn die al zover ?

Ik zou heel graag van Telenet afwillen omdat het bedrijf mij degouteert (ze hadden me BBC World en CNN niet mogen afpakken) maar wil wel mee op de HD-kar. Is TV-Vlaanderen dan een optie ? Interactiviteit kan me geen moer schelen, dus op dat vlak zou ik dan al goed zitten.
                Ik zit met hetzelfde probleem en met dezelfde verzuchtingen.
                Bijkomend is dat ik mijn huis heb volgelegd met kabels om toch maar op elke kamer een TV te kunnen plaatsen (indien nodig). Als ik nu TV Vlaanderen neem kan ik "Thuis" niet meer ontvluchten.
                Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Yup. Astra3 hangt nu net naast Hotbird, dus als je een LNB hebt die (ondermeer) al op Hotbird stond gericht, dan heb je er nu alvast de satelliet bij waarop op dit moment het grootste HD aanbod wordt aangeboden.

@JDM; ik heb nog NOOIT het signaal van een satteliet kwijtgespeeld, zelfs niet bij sneeuw, of stortbui of wat dan ook (trouwens, hoeveel keer is het echt zo'n hondeweer?).
                  Het moet wel gezegd; ik gebruik niet dat "camping-pakketje" van TVV, maar een schotel van 80cm én een zeer gevoelige LNB (zeer belangrijk). Mijn schotel hangt ook onder de "oversteek", maar ik denk niet dat dat wat uitmaakt.

Comment

En die LNB, dat is die "neus" die op de schotelantenne steekt ? Die moet specifiek HD aankunnen dan waarschijnlijk ?
                    Ik ga mij er eens moeten in verdiepen. Ik ben ooit al 'ns op enkele webpagina's beland die hierover handelden, maar 't is net als met computers... allerlei acronymen en technische termen die me (voorlopig) niks zeggen. I know, effe doorbijten

Comment

Oké. Ik heb me deze avond weer zeeeeer erg zitten ergeren aan de kwaliteit van het beeld. Het lijkt steeds maar erger te worden. Afschuwelijk.

Is hier niks anders aan te doen dan die digi-sh*t aan te schaffen die ik eigenlijk niet wil? Is er ergens een ombudsman die kan aangeschreven worden?

Comment

Yep, bij mij was het ook weer erg. En niet alleen Kanaal 2. VT4 heeft het ook.
                        Misschien dat de ene tv er ook meer last van heeft dan de andere ? Ik heb een 100Hz (beeldbuis dus).

Op een LCD of plasma kan dit toch eigenlijk alleen maar erger zijn ? Daar moet die banding nog zichtbaarder zijn veronderstel ik ?

Je ziet nu ook heel goed hoeveel er gebruik wordt gemaakt van "vignettering": het midden van het beeld is lichter dan de hoeken. Als de camera even over een witte muur gaat (was dikwijls zo in het programma "Huizenjacht") dan zie ik dus allemaal concentrische cirkels van licht naar donker.

Comment

Yep, bij mij was het ook weer erg. En niet alleen Kanaal 2. VT4 heeft het ook.
                          Misschien dat de ene tv er ook meer last van heeft dan de andere ? Ik heb een 100Hz (beeldbuis dus).

Op een LCD of plasma kan dit toch eigenlijk alleen maar erger zijn ? Daar moet die banding nog zichtbaarder zijn veronderstel ik ?

Je ziet nu ook heel goed hoeveel er gebruik wordt gemaakt van "vignettering": het midden van het beeld is lichter dan de hoeken. Als de camera even over een witte muur gaat (was dikwijls zo in het programma "Huizenjacht") dan zie ik dus allemaal concentrische cirkels van licht naar donker.
                          Yep.
                          Ik heb beneden een 100Hz en boven een LCD toestelletje. LCD is inderdaad veel erger maar de beeldbuis was ook niet om aan te zien.

Comment

Gisteren film op Kanaal2 was idd weer niet om aan te zien.

Geen detail in donkere partijen, was precies of je naar 16kleuren zat te kijken.

Comment

Ik ben een draadje begonnen op het forum van Tik vzw. Ik stel voor dat alle misnoegden hun commentaar ginder ook toevoegen. Alle kleine beetjes helpen...

Edit: beter in dit topic posten: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=98273
                              Last edited by unick; 22 november 2007, 17:44. Reden: nieuwe URL

Comment

En die LNB, dat is die "neus" die op de schotelantenne steekt ? Die moet specifiek HD aankunnen dan waarschijnlijk ?
                                Ik ga mij er eens moeten in verdiepen. Ik ben ooit al 'ns op enkele webpagina's beland die hierover handelden, maar 't is net als met computers... allerlei acronymen en technische termen die me (voorlopig) niks zeggen. I know, effe doorbijten
                                Die LNB is idd de kop van de schotel. Daar wordt weinig aandacht aan besteed door den doorsnee mens, maar die is van 't belangrijkste. Zorg voor een gevoelige kop.

Per LNB kan je één schotel ontvangen (alhoewel; astra 1 en 3 hangen zo kort bij elkaar dat het met ene ook lukt). Dus sommige schotels hebben meerdere LNB's om meerdere sattelieten te kunnen "lezen".

Een LNB heeft niks te maken met HD. Beter gezegd; je moet LNB niet vervangen als je later overschakelt naar HD.

Comment

Working...
                                X