Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multifunctional kleurenlaser ervaringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Multifunctional kleurenlaser ervaringen

Voor haar studies moet onze dochter flink wat afprinten. Met de regelmaat van een klok sta ik dan ook bij de computershop om weer de zoveelste inktpatroon voor m'n Canon IP5200R. Kassa-kassa!
    Vaak gaat het om documenten met een bescheiden kleurenafbeelding of grafiekje.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel tevreden over de Canon, de foto's zijn perfect! Maar een kleurenlaserprinter met ingebouwde scan/copy/fax mogelijkheden komt ons beter van pas.
    Heel recent zijn de kleurenlasers ook betaalbaar(der) geworden.

Maar we kunnen hier niet beslissen welk model of merk het beste is. Een goede site met vergelijkingen is ook niet direct terug te vinden in tegenstelling met de fotoprinters.
    Wie kan ons een tip geven, wie heeft ervaring met multifunctional kleurenlasers?
    De prijs moet wel realistisch blijven; €800 is zowat het maximum.

Alvast bedankt!

Willy
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Re: Multifunctional kleurenlaser ervaringen

Kleurenlasers vind je reeds zeer goekoop doch het zijn de toners die doorslagen En de toners die geleverd worden met het apparaat zijn nooit geheel gevuld Ik heb zelf een Minolta gehad en een vervanging van de cyaantoner alleen koste bijna 200€.Prijs van de gehele printer met toners heb ik 350€ betaald.

Comment

in vergelijking met inktprinters zijn laserprinters spotgoedkoop. Maar mijn kleurenlaserprinter heeft bv; toners die 15k pagina's meegaan .. als ik alle toners vervang is dat nog steeds circa 1000 euro toner .. maar na 15k pagina's heb ik maar een kost van minder dan 7 cent per pagina aan toner uitgegeven. met een inktprinter heb je duurder papier nodig en je inkt is heel veel duurder.

voor fotorealistische weergave scoort een inktprinter beter, maar 90% van wat ik met de kleurenlaser afdruk is "perfect" met de laserprinter"

mijn ervaring met goedkopere laserprinters is dat de tonerkost per pagina terug duurder is dan de duurdere printers, en ook de kwaliteit (o.a. gamut en raster) en snelheid is merkelijk beter met de duurdere printers (allé, de printers vanaf 1000 euro, zijn nog niet echt duur, maar presteren al zeer goed)

multifucntionals heb ik nog niet gehad (fax, scanner en printer zijn hier aparte toestellen)

Comment

Bedankt voor de reacties! Ondertussen is de keuze gevallen op de HP 2840.
        Hombre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
          Bedankt voor de reacties! Ondertussen is de keuze gevallen op de HP 2840.
          Ziet er op het eerste zicht zeker niet slecht uit
          To make your dreams come true, wake up

Comment

@ hombre

Is de drum afzonderlijk te vervangen, of vervang je deze mee met de toner ?
            Last edited by Dirk007; 6 november 2007, 14:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
              @ hombre

Is de drum afzonderlijk te vervangen, of vervang je deze mee met de toner ?
              De drum is apart, en dan heb je vier cartridges: geel, magenta, cyaan en zwart.
              Hombre

Comment

Working...
              X