Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Piloten van de toekomst?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Piloten van de toekomst?

Piloten zijn dit... truckers zijn dat...

... de zoon van mijn vriendin volgt een pilotenopleiding, ik rijd met een vrachtwagen + aanhanger...

... ik vind de geuite kritiek over beide beroepen misplaatst op sommige vlakken...

...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      De enige luchtvaartmaatschappijen die ik wil betrouwen zijn de Europese.
      Liefst de oud-europse.
      ...en tegenwoordig word je door je bedrijf gedwongen met de meest goedkope maatschappij te vliegen.

Ik heb ooit eens 2 vliegtuigingenieurs horen spreken over wat er allemaal gebeurd (of niet gebeurd) met vliegtuigen bij zulke maatschappijen. Gelukkig zat ik toen in een Swiss toestel, anders was dadelijk terug uitgestapt.
      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
        Piloten zijn dit... truckers zijn dat...

... de zoon van mijn vriendin volgt een pilotenopleiding, ik rijd met een vrachtwagen + aanhanger...

... ik vind de geuite kritiek over beide beroepen misplaatst op sommige vlakken...

...
        Begrijp het maar ik heb ALTIJD sympathie voor onze truckers.
        Veel minder voor velen van hun bazen.
        Voor de rest: lees de krant en kijk tv > verkeersongevallen bijna altijd
        met vrachtwagenverkeer. En dan wil ik nog graag onderscheid maken
        tussen de nationaliteiten van de chauffeurs...
        Ik vermoed dat het steeds "TIR" rijders zijn.
        Kan d'r ook niks aan doen he peterfoto; de bewijzen zijn er, elke week.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
          ...en tegenwoordig word je door je bedrijf gedwongen met de meest goedkope maatschappij te vliegen.

Ik heb ooit eens 2 vliegtuigingenieurs horen spreken over wat er allemaal gebeurd (of niet gebeurd) met vliegtuigen bij zulke maatschappijen. Gelukkig zat ik toen in een Swiss toestel, anders was dadelijk terug uitgestapt.
          Hahaha; sorry he Nickon dat ik nu lach maar dat komt omdat ik het goed begrijp.
          Orginele onderdelen in de luchtvaart...kennen ze niet meer.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Niet veralgemenen hè Theo.
            Last edited by Gégé; 30 oktober 2007, 20:37.
            450D en wat prullen

Comment

Hahaha; sorry he Nickon dat ik nu lach maar dat komt omdat ik het goed begrijp.
              Wrong...ik kan je verzekeren dat de "betere" airlines nog wel degelijk originele onderdelen gebruiken hoor. Ook even melden dat Sabena Technics en zelfs SR technics nog steeds tot de betere in de wereld behoren
              Vooral Sabena Technics is wereldwijd gekend als één van de betere maatschappijen. Europa kijkt zeer streng toe op de veiligheid in de luchtvaart.
              Persoonlijk zou ik NIET vliegen zonder piloten aan boord...deze mensen zijn opgeleid om in geval van problemen een vliegtuig veilig aan de grond te zetten. Een computer....
              Canon EOS 400D + Canon EF-S 18-55 + Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM + Sigma 70-300mm F/4-5.6 APO + Sigma 10-20mm F4-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albatros Bekijk bericht
                Wrong...ik kan je verzekeren dat de "betere" airlines nog wel degelijk originele onderdelen gebruiken hoor. Ook even melden dat Sabena Technics en zelfs SR technics nog steeds tot de betere in de wereld behoren
                Vooral Sabena Technics is wereldwijd gekend als één van de betere maatschappijen. Europa kijkt zeer streng toe op de veiligheid in de luchtvaart.
                Persoonlijk zou ik NIET vliegen zonder piloten aan boord...deze mensen zijn opgeleid om in geval van problemen een vliegtuig veilig aan de grond te zetten. Een computer....
                Helemaal mee eens.
                Zeker wat betreft Sabena.
                Uw laatste zin: klopt helemaal.
                Piloten om de paar maanden in de simulator laten werken is stukke beter
                Last edited by theokus; 30 oktober 2007, 20:59.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gégé Bekijk bericht
                  Niet veralgemenen hè Theo.
                  Sorry, was niet echt de bedoeling.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

het voordeel van een sim is dat je alles kan aanleren op een korte tijd én het lijkt zoals je vliegt.
                    het nadeel is dat je weinig aanloop hebt en vele herkansingen

ik vermoed dat via sim-lessen zo'n piloten opleiding deels verkort kan worden zonder aan de veiligheid te komen!
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      ik vermoed dat via sim-lessen zo'n piloten opleiding deels verkort kan worden zonder aan de veiligheid te komen!
                      En juist hierin zit een dikke adder onder het gras.
                      Het beste voorbeeld hiervan is de botsing van die twee 747-ers op Tenerife.
                      (KLM <> Panam)

"Veldhuyzen van Zanten had veel ervaring met het trainen van piloten op een flightsimulator.
                      Bij dergelijke trainingen werd echter doorgaans nogal losjes met de toestemming voor vertrek o
                      mgesprongen omdat Veldhuyzen van Zanten dan tevens optrad als gesimuleerde verkeersleiding.
                      Hij was bovendien pas recent weer zelf gaan vliegen. Co-piloot Meurs, door Veldhuyzen van Zanten opgeleid,
                      had nog maar weinig vlieguren op de Boeing 747. Het verschijnsel dat hier wellicht optrad werd door
                      het onderzoeksteam 'leraarsyndroom' genoemd. Mogelijk hebben bij Veldhuyzen van Zanten in zijn verschillende
                      rollen als leraar en captain tijdens de start realiteit en fictie door elkaar gespeeld.
                      Zijn gezag en ervaring lijken zich hier tegen hem gekeerd te hebben."

Ook een overmoedig gedrag van onze Jacob vind ik.
                      "ik heb alles in de hand, alles is onder controle".
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

sorry, dubbele post
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

En juist hierin zit een dikke adder onder het gras.
                          Het beste voorbeeld hiervan is de botsing van die twee 747-ers op Tenerife.
                          (KLM <> Panam)

"Veldhuyzen van Zanten had veel ervaring met het trainen van piloten op een flightsimulator.
                          Bij dergelijke trainingen werd echter doorgaans nogal losjes met de toestemming voor vertrek o
                          mgesprongen omdat Veldhuyzen van Zanten dan tevens optrad als gesimuleerde verkeersleiding.
                          Hij was bovendien pas recent weer zelf gaan vliegen. Co-piloot Meurs, door Veldhuyzen van Zanten opgeleid,
                          had nog maar weinig vlieguren op de Boeing 747. Het verschijnsel dat hier wellicht optrad werd door
                          het onderzoeksteam 'leraarsyndroom' genoemd. Mogelijk hebben bij Veldhuyzen van Zanten in zijn verschillende
                          rollen als leraar en captain tijdens de start realiteit en fictie door elkaar gespeeld.
                          Zijn gezag en ervaring lijken zich hier tegen hem gekeerd te hebben."

Ook een overmoedig gedrag van onze Jacob vind ik.
                          "ik heb alles in de hand, alles is onder controle".

Precies of dat was de enige reden:
                          - volop mist, geen zichtbaarheid
                          - radioberichten niet ontvangen
                          - slecht uitgetekende route
                          - co-piloot die niets durft zeggen

Het is niet als je twee dezelfde woorden tegenkomt, dat de puzzel in elkaar valt he.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                            Precies of dat was de enige reden:
                            - volop mist, geen zichtbaarheid
                            - radioberichten niet ontvangen
                            - slecht uitgetekende route
                            - co-piloot die niets durft zeggen

Het is niet als je twee dezelfde woorden tegenkomt, dat de puzzel in elkaar valt he.
                            Bij dergelijke trainingen werd echter doorgaans nogal losjes met de toestemming voor vertrek
                            enz.

Jouw aangehaalde argumenten kloppen ook natuurlijk.

Wat mij (weer) bijblijft is dat hij weinig of geen rekening heeft gehouden
                            met de mensen die achter hem zaten, zijn passagiers.

> onderzoek en maatregelen.
                            Denk dat hij meer met vertragingen en bijkomende kosten in zijn hoofd zat.

En Spanjaarden die Engels spreken is van tijd ook niet alles
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                              Mogelijk hebben bij Veldhuyzen van Zanten in zijn verschillende
                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                              Denk dat hij meer met vertragingen en bijkomende kosten in zijn hoofd zat.

Zijn die kosten dan ook al opgenomen in de laatste nieuwe versie van Flight Sim?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                                Zijn die kosten dan ook al opgenomen in de laatste nieuwe versie van Flight Sim?
                                Oei, dat moet ik eens nakijken.
                                Ik heb alle versies van MS.

Ook alle versies van Sierra zoals Pilot en Pilot Pro.
                                Een zeldzaam exemplaar van "A320 - Airbus", een Duiste sim.

Zelfs "Fly!", of "Tower" enz. enz.

De eerste flightsim met spraak ligt hier ook nog.
                                Die werkte in combinatie met het "Speech Thing" van Covox.

Software voor Rapcon en Tracon.

En wat is de relevantie van dit allemaal?
                                Totaal geen...hahaha.

Ik zie ze graag vliegen

Ernstig(-er).
                                Men is nogal snel om ongelukken te verhalen op de piloten.
                                Ze spreken me te graag en te vlug van menselijke fouten.
                                En als ik zoiets hoor dan zit ik weer op mijn paard.
                                Jacob is voor mij een kleine uitzondering.

Tot nu toe zijn het 2 Belgen geweest die een vliegtuig
                                louter en alleen met de motoren, veilig aan de grond kregen.
                                (DHL-vlucht zonder normale besturing.)
                                Last edited by theokus; 31 oktober 2007, 16:13.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X