Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Piloten van de toekomst?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Piloten van de toekomst?

    Dit soort opleiding creëert nog een bijkomend probleem, een probleem op lange termijn : deze co-piloten mogen met de vergunning die ze hebben geen captain worden.

    Niemand begint te vliegen als captain. Als piloot groei je van co-piloot naar die functie door, maar als je als airline met co-piloten zit waarvoor de rechte stoel in de cockpit een doodlopende straat is, ga je op termijn een tekort aan gezagvoerders hebben... en die zijn NU al schaars.
    450D en wat prullen

    Comment


    • #32
      Re: Piloten van de toekomst?

      Oorspronkelijk geplaatst door Gégé Bekijk bericht
      Dit soort opleiding creëert nog een bijkomend probleem, een probleem op lange termijn : deze co-piloten mogen met de vergunning die ze hebben geen captain worden.

      Niemand begint te vliegen als captain. Als piloot groei je van co-piloot naar die functie door, maar als je als airline met co-piloten zit waarvoor de rechte stoel in de cockpit een doodlopende straat is, ga je op termijn een tekort aan gezagvoerders hebben... en die zijn NU al schaars.
      Juist, juist.
      Oplossing: de captains langer laten vliegen?
      Minder strenge medische keuringen?

      Je mag ook eens de opleidingstijd vergelijken.
      (De Duitsers moeten nog een hele tijd doorbrengen in de USA.)
      Alles samen zes jaar als ik me niet vergis.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Piloten van de toekomst?

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Alles samen zes jaar als ik me niet vergis.
        Dat lijkt me aan de lange kant...
        450D en wat prullen

        Comment


        • #34
          Re: Piloten van de toekomst?

          Tot nu toe zijn het 2 Belgen geweest die een vliegtuig
          louter en alleen met de motoren, veilig aan de grond kregen.
          (DHL-vlucht zonder normale besturing.)
          Een vliegtuig wordt door de volledige crew gevlogen.
          In dit geval (Airbus 300) door 3 crew members dus.

          Jo(han)
          Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

          Comment


          • #35
            Re: Piloten van de toekomst?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
            Een vliegtuig wordt door de volledige crew gevlogen.
            In dit geval (Airbus 300) door 3 crew members dus.

            Jo(han)
            Ah mijne vriend Jo

            Inderdaad.
            In de cockpit zit er een crew van drie.

            In deze vlucht, DHL Cargo - Airbus A300-B4, waren de piloot en de co-piloot Belgen
            Captain Eric Genotte en co-pilot Steve Michielsen.

            Hier vind je foto's van o.a. de aanslag,
            de schade die het vliegtuig heeft en andere.
            Last edited by theokus; 1 november 2007, 00:24.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: Piloten van de toekomst?

              Oorspronkelijk geplaatst door Gégé Bekijk bericht
              Dat lijkt me aan de lange kant...
              't Is nog langer Gégé
              Als je alles samentelt: de basic training, training om First Officer te worden
              en de training om Captain te worden, zit je om en bij de 18 jaar....
              (Duitsland dus)
              De studie mag je aanvangen van 19 jaar.
              (max. leeftijd is 27+)
              In Bremen vind je een van de betere opleidingcentra.
              Tijdens de basic zit je dus in Bremen (theorie)
              en Phoenix (USA) voor praktijk (dik 105 uren vliegen).

              Er is ook "maar" één crash voorgevallen van Lufthansa met een Airbus.
              Zie hier
              Lees ook de oorzaak....
              Last edited by theokus; 1 november 2007, 01:12.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: Piloten van de toekomst?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                (Duitsland dus)
                Sinds 2000 kan je niet meer spreken van Duitse, Nederlandse, Belgische, ... opleidingen maar Europese opleidingen.

                Het opleidingsprogramma is doorheen Europa hetzelfde.
                Last edited by Gégé; 1 november 2007, 15:30.
                450D en wat prullen

                Comment


                • #38
                  Re: Piloten van de toekomst?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gégé Bekijk bericht
                  Sinds 2000 kan je niet meer spreken van Duitse, Nederlandse, Belgische, ... opleidingen maar Europese opleidingen.

                  Op opleidingsprogramma is doorheen Europa hetzelfde.
                  Ah ok.
                  .... de Europese wegen...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: Piloten van de toekomst?

                    ik heb het bewuste artikel van The Herald eens voorgelegd aan de zoon van mijn vriendin en die wist te zeggen daar uberhaupt niks van te weten.
                    Minder dan een half jaar te gaan en dan gaat hij voor zes maanden naar Arizona voor de praktische opleiding.

                    @ Theokus:

                    Ik ben mij ook wel bewust van het feit dat bij verkeersongevallen er veel vrachtvervoer tussen zit. Onlangs bij het kijken naar het nieuws meldden ze nog van een 20% betrokkenheid van vrachtvervoer.

                    Ik ben zelf al in de Kennedytunnel bij een kettingbotsing betrokken geweest, wegdek nat, snelheid 50 km/u, afstand tussen mij en voorligger 50 m. Resultaat: cabine total loss. Oorzaak: Naast mij reed een Spanjaard met trekker-opligger die nog in de rapte voor mijn voorligger (ook een trekker-opligger) wilde invoegen. Door zijn rapte had hij niet door dat hij in een stilstaande file invoegde, laat staan dat ik dat zag aangezien mijn zicht verhinderd werd door één vrachtvoertuig op mijn rijstrook en eentje links van mij. De schrik van je leven op zo'n moment...
                    Het is me ook al overkomen dat mijn aanhangwagen kantelde bij afslaan naar een autosnelweg (N16-A12). De aanhangwagen was geladen met een container afvalhout. Alles netjes volgens gewichten, plaatsing van de container op de aanhangwagen, vergrendeling..., echter toen ik die afslag maakte (aan 18 km/u -controle schijf) voelde ik dat de aanhangwagen slagzij begon te maken. Ik heb nog even getracht het te verhelpen maar tevergeefs, het gebeurde ook allemaal op luttele seconden tijd. Container belandde nog steeds vastgemaakt aan de aanhangwagen op de metalen stootband en de inhoud viel gedeeltelijk zo een acht meter naar beneden. Gelukkig dat de container op de stootband bleef liggen, anders ging wellicht de vrachtwagen ook mee naar beneden.
                    De gesprekken tussen mij en mijn werkgever hierover wil ik hier niet posten maar ik kan je verzekeren dat ik er niet goed van was. Enkele weken later ben ik ook te weten gekomen wat de oorzaak van het kantelen was...

                    Wil dat zeggen dat je dit tout court moet toeschrijven aan de bestuurders? Is per definitie de vrachtvervoerder de veroorzaker?

                    Niet dat ik vrachtwagenbestuurders nu wil verdedigen want ik besef maar al te goed dat er cowboys rondrijden. Waar ik zelf van walg tijdens het rijden is dat andere collega's hun afstand ten opzichte van mijn voertuig niet bewaren na een inhaalmaneuver of het allergekende schoenen uit en linkervoet op het dashboard. Ik huiver al bij de gedachte alleen...
                    Rij- en rusttijden is naar mijn idee aan het beteren dank zij de meer intensievere controles. Het wordt stilaan afgedwongen door de overheid bij de bestuurder. De bestuurder wil die superboetes niet betalen en werkgevers al evenmin (vroeger deden ze dat automatisch, het was een ingecalculeerde kost).

                    Echter, bij de personenwagenbestuurders vindt je evenveel cowboys... middenstrookrijders, rechts inhalen, overdreven snelheid, vlak voor een (vracht-)wagen invoegen en zo kan ik echt nog een tijdje doorgaan.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Piloten van de toekomst?

                      Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                      ik heb het bewuste artikel van The Herald eens voorgelegd aan de zoon van mijn vriendin en die wist te zeggen daar uberhaupt niks van te weten.
                      Het is dan ook nog een relatief nieuw concept. En als ik correct tussen de lijnen lees is de zoon van je vriendin blijkbaar nog redelijk nieuw in het luchtvaartwereldje... (waar uiteraard NIETS mis mee is, daar begint iedereen).
                      450D en wat prullen

                      Comment


                      • #41
                        Re: Piloten van de toekomst?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Gégé Bekijk bericht
                        Het is dan ook nog een relatief nieuw concept. En als ik correct tussen de lijnen lees is de zoon van je vriendin blijkbaar nog redelijk nieuw in het luchtvaartwereldje... (waar uiteraard NIETS mis mee is, daar begint iedereen).
                        Gégé,

                        hij is inderdaad nog in opleiding (met als ruggesteuntje dat hij al vier jaar aan zweefvliegen doet. Zijn vader is ook piloot, ruw geschat al zo een vijftien jaar denk ik.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Piloten van de toekomst?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En juist hierin zit een dikke adder onder het gras.
                          Het beste voorbeeld hiervan is de botsing van die twee 747-ers op Tenerife.
                          (KLM <> Panam)


                          "Veldhuyzen van Zanten had veel ervaring met het trainen van piloten op een flightsimulator.
                          Bij dergelijke trainingen werd echter doorgaans nogal losjes met de toestemming voor vertrek o
                          mgesprongen omdat Veldhuyzen van Zanten dan tevens optrad als gesimuleerde verkeersleiding.
                          Hij was bovendien pas recent weer zelf gaan vliegen. Co-piloot Meurs, door Veldhuyzen van Zanten opgeleid,
                          had nog maar weinig vlieguren op de Boeing 747. Het verschijnsel dat hier wellicht optrad werd door
                          het onderzoeksteam 'leraarsyndroom' genoemd. Mogelijk hebben bij Veldhuyzen van Zanten in zijn verschillende
                          rollen als leraar en captain tijdens de start realiteit en fictie door elkaar gespeeld.
                          Zijn gezag en ervaring lijken zich hier tegen hem gekeerd te hebben."

                          Ook een overmoedig gedrag van onze Jacob vind ik.
                          "ik heb alles in de hand, alles is onder controle".
                          ja zeg ik heb toch het nadeel genoemd?
                          speciaal omdat ik al 50keer zon docu gezien heb op ngc had ik dat zinnetje erbij gezet de herkansingen en het zonder aanloop gebeuren van zaken
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Piloten van de toekomst?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gégé Bekijk bericht
                            Zouden jullie op een vliegtuig stappen waarvan je weet dat de co-piloot dit soort opleiding heeft genoten?
                            Ja, liever een piloot die op de simulator gecrasht is dan één die echt crasht
                            Groeten,

                            Albert Jan

                            Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

                            Comment

                            Working...
                            X