Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Piloten van de toekomst?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Piloten van de toekomst?

http://www.iht.com/articles/2007/08/...ess/pilots.php

Wat denken jullie hiervan? Is dit de oplossing voor het nakende pilotentekort of is dit eerder kortzichtig een gaat dit de veiligheid van het luchttransport in het gedrang brengen?

Zouden jullie op een vliegtuig stappen waarvan je weet dat de co-piloot dit soort opleiding heeft genoten?
    450D en wat prullen

Re: Piloten van de toekomst?

Wat een pilooot nodig heeft:
    - goede opleiding
    - training
    - fatsoenlijk arbeidscontract.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Wat een pilooot nodig heeft:
      - goede opleiding
      - training
      - fatsoenlijk arbeidscontract.
      Juist! Dit is niet zomaar een job gelijk een ander. Zij spelen elke dag opnieuw met honderden mensenlevens wanneer ze geen degelijke opleiding hebben gekregen.
      Nikon D50

Comment

pffffff in theorie heb je zelfs geen piloot meer nodig voor die vliegtuigen... Die kunnen gerust zonder piloot vliegen. 'k zou het me niet aan trekken....

Cause of death : Computer error (zou nog passend zijn ook, op mijn grafsteen )
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          pffffff in theorie heb je zelfs geen piloot meer nodig voor die vliegtuigen... Die kunnen gerust zonder piloot vliegen. 'k zou het me niet aan trekken....
          Ik vraag me af of je ook zo zou denken als de piloten een kijkje kwamen nemen bij de passagiers tijdens het aanvliegen...
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
            Ik vraag me af of je ook zo zou denken als de piloten een kijkje kwamen nemen bij de passagiers tijdens het aanvliegen...
            Zoek eens in een woordenboek de betekenis van "aanvliegen"...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Juist! Dit is niet zomaar een job gelijk een ander. Zij spelen elke dag opnieuw met honderden mensenlevens wanneer ze geen degelijke opleiding hebben gekregen.
              Zo zijn er nog jobs hoor.

Meer en meer zijn piloten veredelde ( maar goedbetaalde ) truckers geworden.

Enkel, moesten truckers een even grote discipline aan de dag leggen en een even doorlopende, doorgedreven en regelmatig beoordeelde opleiding krijgen, er zouden een pak minder ongevallen zijn.

Jo(han)
              Last edited by Jo; 30 oktober 2007, 19:36.
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                Hoeveel zouden er daar niet met hun 2 benen op hun dashbord zitten, terwijl hun ils (of hoe noemt dat geautomatiseerd landingssysteem) het werk doet.... Je weet het ook niet, 't is een reden dat ze hun deur toe doen bij het landen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht

Jo(han)
                  Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens, beste Johan.

Je vergelijkt piloten met truckers omdat ze allebei dingen vervoeren?

Dan kan je even goed chirurgen met beenhouwers vergelijken omdat ze beide in vlees snijden.
                  450D en wat prullen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
                    Zo zijn er nog jobs hoor.

Enkel, moesten truckers een even grote discipline aan de dag leggen en een doorlopende doorgedreven en beoordeelde opleiding krijgen, er zouden een pak minder ongevallen zijn.

Jo(han)
                    Vind dit geen goede vergelijking Jo.
                    Ben het wel eens met: even grote discipline.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Hoeveel zouden er daar niet met hun 2 benen op hun dashbord zitten, terwijl hun ils (of hoe noemt dat geautomatiseerd landingssysteem) het werk doet.... Je weet het ook niet, 't is een reden dat ze hun deur toe doen bij het landen .
                      ILS > instrument landing system > elke piloot MOET per drie
                      landingen... twee handmatig doen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        ILS > instrument landing system > elke piloot MOET per drie
                        landingen... twee handmatig doen.
                        Met andere woorden, die ene zit hij met zijn voeten op het dashbord, juist als jij op het vliegtuig zit

Comment

Met andere woorden, die ene zit hij met zijn voeten op het dashbord, juist als jij op het vliegtuig zit
                          Dat is nog geen ramp he jdm, drinken is erger en dat gebeurt meer dan je denkt.

Weet je dat piloot en co-piloot nooit dezelfde maaltijden eten aan boord?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Zoals steeds de laatste tijd... het moet meer opbrengen...
                            Over veiligheid wordt er niet meer gesproken, de cijfers, da's al wat telt
                            Ik zou me in elk geval niet op mijn gemak voelen moest ik weten dat dat vliegtuig enkel door een "elektronisch systeem" bestuurd wordt....
                            Iedereen weet hoe betrouwbaar de hedendaagse pc's zijn.... vooral als ze draaien onder dat fantastische besturingssysteem van "cowboy Bill"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter238 Bekijk bericht
                              Zoals steeds de laatste tijd... het moet meer opbrengen...
                              Over veiligheid wordt er niet meer gesproken, de cijfers, da's al wat telt
                              Ik zou me in elk geval niet op mijn gemak voelen moest ik weten dat dat vliegtuig enkel door een "elektronisch systeem" bestuurd wordt....
                              Iedereen weet hoe betrouwbaar de hedendaagse pc's zijn.... vooral als ze draaien onder dat fantastische besturingssysteem van "cowboy Bill"
                              De enige luchtvaartmaatschappijen die ik wil betrouwen zijn de Europese.
                              Liefst de oud-europse.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X