Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat eten maken vanavond?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat eten maken vanavond?

Oke....hier komt die. Dit is een recept wat ik vaak in mijn gezinnen maak...

Ik maak wel altijd zelf de pasta, voor wie dat niet doet, zorg voor een goeie, liefst verse, tagiatelle....

Ik begin altijd met het uitbakken van het brood, pak oud brood en doe wat olijfolie in de pan, maak kleine stukjes van het brood, bak ze lekker krokant in de pan, voeg op het allerlaatste een of twee teentjes knoflook/zout/peper erbij, ligt er natuurlijk aan wat je verder nog wil die avond,,, anders drink je maar een glas melk helpt ook tegen de knoflook geur...haha..

De ruccola sla snij ik in kleindere stukjes, en doe die alvast in een grote slakom.
    de bonen laat ik goed uit lekken en meestal spoel ik ze nog ff af. dit doe ik al bij de ruccola.
    dan maak ik de bacon lekker knapperig in de pan....ff goed uit laten lekken op keukenrol..
    Dan snij ik wat cherry tomaatjes in 4 stukjes.. doe dat alvast bij de rest...dan zet ik een grote pan water op en als dat kookt doe ik de pasta erin..geen olie erbij want dat is onzin..wel zout!
    verse pasta hoeft maar een minuut of drie te koken, afgieten , en even laten afkoelen..dan alles in een grote sla kom..flink olijfolie erover en niet te vergeten een goeie balsamico azijn....zout peper ...goed hussellen....ik doe water in een andere pan en laat dat heel zachtjes koken...roer dan heel har met een lepel in het water zodat er een kolk ontstaat...doe er een ei in zorg dat dit stolt..vis het eruit en leg ff weg...
    maak een bord op met de salade en doe r verse parmzaanse kaas over in stukjes niet geraspt.. doe de bacon en het brood erop...mooi schikken...en op het laatste het ei....(het is een gepocheerd ei...kwam daar straks ff niet op de naam...)

Zorg voor een goeie rose...

santeeee.

eet ze..
    groetjes Inge.
    Last edited by knofje3116; 25 oktober 2007, 14:41.
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Wij eten vanavond pasta met saus en een toetje na....
      Nikon D70 + Tamron 28-300

http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
        Denk dat ze liever een tweede ring krijgt na vijf jaar verloving dan een gevulde maag die morgen alweer door wat anders gevuld wordt
        die krijgt ze op 08/08/08 hoor... we zijn nog maar een goed half jaar verloofd

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
        Oke....hier komt die. Dit is een recept wat ik vaak in mijn gezinnen maak...

Ik maak wel altijd zelf de pasta, voor wie dat niet doet, zorg voor een goeie, liefst verse, tagiatelle....

Ik begin altijd met het uitbakken van het brood, pak oud brood en doe wat olijfolie in de pan, maak kleine stukjes van het brood, bak ze lekker krokant in de pan, voeg op het allerlaatste een of twee teentjes knoflook/zout/peper erbij, ligt er natuurlijk aan wat je verder nog wil die avond,,, anders drink je maar een glas melk helpt ook tegen de knoflook geur...haha..

De ruccola sla snij ik in kleindere stukjes, en doe die alvast in een grote slakom.
        de bonen laat ik goed uit lekken en meestal spoel ik ze nog ff af. dit doe ik al bij de ruccola.
        dan maak ik de bacon lekker knapperig in de pan....ff goed uit laten lekken op keukenrol..
        Dan snij ik wat cherry tomaatjes in 4 stukjes.. doe dat alvast bij de rest...dan zet ik een grote pan water op en als dat kookt doe ik de pasta erin..geen olie erbij want dat is onzin..wel zout!
        verse pasta hoeft maar een minuut of drie te koken, afgieten , en even laten afkoelen..dan alles in een grote sla kom..flink olijfolie erover en niet te vergeten een goeie balsamico azijn....zout peper ...goed hussellen....ik doe water in een andere pan en laat dat heel zachtjes koken...roer dan heel har met een lepel in het water zodat er een kolk ontstaat...doe er een ei in zorg dat dit stolt..vis het eruit en leg ff weg...
        maak een bord op met de salade en doe r verse parmzaanse kaas over in stukjes niet geraspt.. doe de bacon en het brood erop...mooi schikken...en op het laatste het ei....

Zorg voor een goeie rose...

santeeee.

eet ze..
        groetjes Inge.
        omg Inge dat kan niet anders dan lekker zijn

krijg ik net doodleuk een berichtje dat zij al wat zitten koken heeft en ik het straks maar moet verder afmaken Desalnietemin gaat dit recept het boekje in moet wel lekker zijn.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          die krijgt ze op 08/08/08 hoor... we zijn nog maar een goed half jaar verloofd

omg Inge dat kan niet anders dan lekker zijn

krijg ik net doodleuk een berichtje dat zij al wat zitten koken heeft en ik het straks maar moet verder afmaken Desalnietemin gaat dit recept het boekje in moet wel lekker zijn.

Teamwork...liefde is toch mooi he
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Teamwork...liefde is toch mooi he
            je mag gerust zijn keek wel uit naar het kookgedeelte maar nu heb ik meer tijd om ons stekje romantisch en gezellig te maken
            Nieuwe site

Comment

Duidelijk meer van plan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hemiksem Bekijk bericht
                Duidelijk meer van plan.
                zeker maar dat ga ik hier niet posten
                Nieuwe site

Comment

zeker maar dat ga ik hier niet posten
                  haha daar zien we zeker weten geen foto's van....
                  Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                    haha daar zien we zeker weten geen foto's van....
                    wie weet binnen een maand of 9

moest ik daar foto's van kunnen nemen, ik zou zo lang niet leven om ze te kunnen posten (niet dat ik overweeg om dat te doen hoor )
                    Nieuwe site

Comment

wie weet binnen een maand of 9

moest ik daar foto's van kunnen nemen, ik zou zo lang niet leven om ze te kunnen posten (niet dat ik overweeg om dat te doen hoor )

Comment

Wat eet je vanavond ,en in hoeverre wil je zelf achter de kookpotten staan ,heb je twee mogelijkheden ,je zoekt een traiteur,voordeel heb je zelf ook nog tijd om eens romantisch te doen ,of ten tweede ja kookt tot een gat in de nacht, en eigelijk ben je dan het belangrijkste van het moment voorbij aan het lopen .

Dus een traiteurke en tijd hebben voor een bloempke en een ringske af te geven ,en op tijd een blokje hout in de openhaard steken ,en een schapenvelke ervoor leggen ,dat slaagt direct aan .

Is maar een optie hoor !!

Met vriendelijke groeten ,en geniet met volle teugen van beide geneugtes

Ardesign
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Zeg sadisten, ik ben net door de dokter op dieet gezet...

Comment

Eend met whisky, het recept vind je via google

Lijkt me pas echt feest in de keuken
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Zeg sadisten, ik ben net door de dokter op dieet gezet...
                              Beschuitje?

Comment

we gaan vandaag lekker Chinees eten.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X