Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wildlife fotografie: welke lens te kiezen??????????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wildlife fotografie: welke lens te kiezen??????????

[QUOTE=yowan-kenobi;1608279]Dé expert Wild Life fotografie is eindelijk aangekomen! De profetie is uitgekomen! Maak hem/haar vlug gratis lid van bd, want zo'n forumlid willen we natuurlijk niet zomaar kwijtspelen. Misschien nog een gratis BoF erbovenop? Ik kijk al uit naar de ongetwijfeld baanbrekende en fascinerende artikels die deze ongetwijfeld heel spoedig zal presenteren. Byebye de jarenlange ervaring van verschillende honderden forumleden, dé enige echte waarheid ziet het daglicht. Eindelijk! We hebben het licht gezien!quote]

HALLLLEEEELUUUJJAAAAAA

AMEN!!!

ODE AAN FOTOBIS

maar niet heus!!!!

Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Als natuurliefhebber zal ik dit soort reacties maar plaatsen onder de noemer "Kuddegedrag" maar eigenlijk wil mijn instinct 'dde' vervangen door 't'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotobis Bekijk bericht
        Als natuurliefhebber zal ik dit soort reacties maar plaatsen onder de noemer "Kuddegedrag" maar eigenlijk wil mijn instinct 'dde' vervangen door 't'.
        Dat is het makkelijkste antwoord
        Last edited by Ticor; 24 oktober 2007, 00:29. Reden: spellingsfout
        Mvg Tim

Comment

Toon eens uw superieure foto's "natuurliefhebber", want uw instinct (en taalgebruik) is in elk geval niet mooi om aan te zien .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
            Dé expert Wild Life fotografie is eindelijk aangekomen! De profetie is uitgekomen! Maak hem/haar vlug gratis lid van bd, want zo'n forumlid willen we natuurlijk niet zomaar kwijtspelen. Misschien nog een gratis BoF erbovenop? Ik kijk al uit naar de ongetwijfeld baanbrekende en fascinerende artikels die deze ongetwijfeld heel spoedig zal presenteren. Byebye de jarenlange ervaring van verschillende honderden forumleden, dé enige echte waarheid ziet het daglicht. Eindelijk! We hebben het licht gezien!

Nuja, ik zet rustig mijn zonnebril op, want dat licht schijnt me toch iets té fel en ik vermoed dat het licht net zo snel zal uitgaan als het gekomen is.

En BD zoekt goede waardevolle leden voor het redactie team. Mensen die alles exact "juist" weten over bvb. lenzen. En die kennis met woorden kunnen overdragen aan de andere BD'ers.
            fotobis : dit is een uitverkoren moment voor jou om je kennis ten toon te spreiden en ongetwijfeld baanbrekende en fascinerende artikels te schrijven voor BD en zijn forumbezoekers.
            En zonder censuur, nota bene!!!!. Redactie leden hebben zoiets als het recht van "dichterlijke vrijheid".

Dan kan je verschillende honderden forumleden, BD'ers, met jarenlange ervaring, een puntje laten zuigen van je kennis.
            Eindelijk iemand die alles weet.
            Met de perfecte voorbeeld foto's die je kennis illustreren kan het niet beter zijn. Eindelijk gaan de ervaren BD fotografen nog iets kunnen bijleren.
            Want ze hebben het echt nodig.

Groetjes
            Skitch
            Last edited by Skitch; 24 oktober 2007, 00:56.
            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

't Ja.. Natuurliefhebbers, ook als fotograaf, bestuderen graag het instinct van de dieren die ze volgen/fotograferen. Ze willen graag het instinct van de dieren die ze bestuderen en/of fotograferen begrijpen, kennen, doorgronden.

Nu ben ik helemaal de kluts kwijt : een instinct dat instinctmatig 'dde' wil vervangen door 't'.
              't Zal zeker niet het instinct van een Libelle zijn..... ('k Heb bvb nog nooit een Libelle een "dt" fout zien maken.)

Groetjes
              Skitch
              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Nogal makkelijk zeker zo een antwoord, dan heb je altijd gelijk . In de plaats daarvan kan je dan beter zinvolle opmerkingen geven op het artikel en zelf een bijdrage leveren, maar vermoedelijk ben je daar TE goed voor

Graag een beetje constructief meewerken, daar kunnen we allen alleen maar beter van worden, echter iemand die hier duidelijk veel tijd in heeft gestoken, zelf ook duidelijk aangeeft niet de waarheid in pacht te hebben, maar toch een leidraad wil meegeven afkraken, tsja, dan wil ik toch ook wel eens je argumenten - concrete dan - aanhoren.

Ik ben er vrij zeker van dat we deze nooit zullen te horen krijgen...
                Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
                Mijn foto's
                Mijn blogje

Comment

gepaste reactie gepost in het gepaste forum

het enige wat ik hier kwijt wil is een vraag
                  "wie van jullie zou zijn aankoop laten beďnvloeden door dit artikel?"
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik.

Maar dan wel, zoals met alle info op het internet, enkel nadat ik voldoende onafhankelijke bronnen heb geraadpleegd die me gelijkaardige info geven.
                    PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

Als ik foto's wil maken zoals de voorbeelden van Hellcat, dan weet ik zeker dat ik bij hem om advies kan vragen. Dat is tenminste 'de daad bij het woord'

Comment

Moest het artikel een eindwerk zijn, dan zou ik je commentaar kunnen volgen.
                        Het zou een lijvig boek kunnen zijn met 3D grafieken en tabellen die vanalles objectief aantonen. Er zou tot in detail worden uitgelegd hoe scherpte wordt gemeten of vanaf wanneer en door wie een lens als 'duur' wordt gepercipieerd. Er zou misschien achteraan een matrix bijzitten die de 4000 types van natuurfotografen weergeeft. Zelfs een professor zou er een vette kluif aan hebben. Toegegeven, dit voorbeeld is wat radicaal.

Wat ik maar wil zeggen is dat je van een kort en bondig artikel (vind het heel begrijpelijk geschreven), bedoeld voor een breed publiek, niet mag verwachten dat het 'alles' test. Ik vind wel dat bronvermeldingen een meerwaarde zouden kunnen betekenen, maar alles eventjes afkraken is té gemakkelijk.
                        http://www.jvermeulen.be

Comment

Dit artikel is gewoon een forumitem dat plots doorgaat voor de enige en echte waarheid door de wijze waarop het gepresenteerd wordt. Heeft de auteur werkelijk alles getest, waar zijn de officiele testen, op welke manier heeft hij dat gedaan?
                          Beste oogarts, kijk je ogen eens goed na! Waar staat dat wat jij beweert? Waar staat dat dat wat er gepost is de enige waarheid is? Wie suggereert dat alles getest is?

Lees nogmaals de eerste alinea's goed (met gepoetste bril) en LEES wat er geschreven wordt. Ik heb een enkel woord blauw gemaakt waaruit naar voren komt wat de schrijver wel pretendeert......

Dikwijls wordt de vraag gesteld welke lens nu geschikt is om wildlife te fotograferen. Omdat hierop eigenlijk niet echt een sluitend antwoord te geven is, willen we toch een paar algemeenheden uitschrijven die het misschien makkelijker maken.

Houd er echter wel rekening mee dat hierin ook een aantal persoonlijke bedenkingen vervat liggen.

Ja, ik vertoon waarschijnlijk ook ku*gedrag, maar op dit forum laat men goedwillende leden niet afzeiken door voorbijgangers die zeiken om het zeiken...... Uw opmerkingen zijn slechts bedoeld om te kwetsen / af te kraken en hebben geen toegevoegde waarde en leiden tot niets positiefs.

Ik hoop dat we op een positieve input mogen rekenen in de toekomst.

Ed
                          Last edited by edjeB; 25 oktober 2007, 12:56.
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Toch effe reageren,

Dit is voor mij het meest intresante artikel, i.v.m. lenzen voor wild-life dat ik tot hier toe gelezen heb,
                            - alle vragen van een startende en reeds gevorderde fotgraaf, staan voor een groot deel ingevuld, de informatie is objectief en intresant.er is veel tijd ingestoken en er is over nagedacht.

Neen mijnheer de topicstarter, ik ben het niet met je eens.

Comment

Working...
                            X