Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wildlife fotografie: welke lens te kiezen??????????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wildlife fotografie: welke lens te kiezen??????????

Vooreerst het is niet mijn dada om op forums bijdragen te leveren. Ik lees ze wel af en toe en denk het mijne ervan. Ook vind ik dat iedereen zijn mening er kwijt moet kunnen en dit zonder censuur, de lezers moeten maar zelf hun conclusies trekken.
    En waarom reageer ik nu?
    Omdat op de homepagina nu plots bij laatse berichten een rubriek staat 'Wildlife fotografie: welke lens te kiezen?'.
    Dit artikel is gewoon een forumitem dat plots doorgaat voor de enige en echte waarheid door de wijze waarop het gepresenteerd wordt. Heeft de auteur werkelijk alles getest, waar zijn de officiele testen, op welke manier heeft hij dat gedaan? Is dit een synthese van iemands andere testen, welke zijn dan de bronnen?
    Door de combinatie van mijn beroep en mijn hobby 'wildlife fotografie' ben ik gebeten door de microbe optiek, tevens heb ik zowat al die objectieven minstens in mijn handen gehad en sommige met meer dan gewone belangstelling gebruikt, maar ik zou niet durven zo'n artikel te plegen en zeker niet laten plaatsen op een site.
    Verkondig op de forums wat je wil, maar doe het niet op deze manier.
    Overigens bestaat het artikel maar uit clichés en is de waarheid ver zoek.

Re: Wildlife fotografie: welke lens te kiezen??????????

Oorspronkelijk geplaatst door fotobis Bekijk bericht
    En waarom reageer ik nu?
    Dat vraag ik mij nog altijd af.

Heb jij je nu echt geregistreerd om uw frustratie kwijt te geraken? Man toch. Leden als jij kunnen hier best gemist worden.
    Groetjes Steco

Comment

Ik veronderstel dat je dit artikel bedoelt?
      http://www.belgiumdigital.com/bespre.../articleid/259

Ik kan alleen maar dank u zeggen tegen de man die hier veel tijd heeft in gestoken
      Lijkt me een mooie leidraad.

Als u zegt dat de waarheid ver zoek ik is, dan kijk ik uit naar uw reviews.
      Mvg Tim

Comment

welkom op dit verschrikkelijk informatieve en informele forum, fotobis.
        toegegeven, ik moest eventjes opzoeken waarmee een oftalmoloog zich precies bezighield

ik denk niet dat hellcat in het artikel beweert "de waarheid in pacht" te hebben.
        hij schetst gewoon een beeld van wat de mogelijkheden zijn (niet alle, maar een groot deel)
        en wat, naar aanleiding van verschillende vragen en topics hier op het forum,
        hun positieve en negatieve eigenschappen zijn.
        voor tests en field-experience over de betreffende lenzen is er de
        voorbije jaren al heel wat geschreven op dit en andere fora. als je
        belgiumdigital dan ook wat doorzoekt zul je zien dat de meeste van die
        reviews en zo reeds via links en dergelijke met het forum gekoppeld zijn.

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Welkom op het forum.
          Ik ben ook gebeten door een 'wildlife'-microbe maar het zal dan een ongevaarlijke variant zijn want ik vind dit een prima overzichtsartikel.
          Maar je kan misschien de auteur contacteren met suggesties zodat hij zijn artikel kan vervolledigen.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

@fotobis : De auteur vermeldt nochtans meermaals dat zijn artikel gebaseerd is op persoonlijke bedenkingen en dat het niet sluitend is. Ik zie dus niet in waar je de boutade 'enige en echte waarheid' vandaan haalt.

Ik vind het een informatief artikel dat een goede introductie biedt voor mensen die wat informatie zoeken over dit soort fotografie. Het pleit voor de auteur dat hij er de nodige tijd heeft ingestoken en zijn nek uitsteekt om het te durven publiceren.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dé expert Wild Life fotografie is eindelijk aangekomen! De profetie is uitgekomen! Maak hem/haar vlug gratis lid van bd, want zo'n forumlid willen we natuurlijk niet zomaar kwijtspelen. Misschien nog een gratis BoF erbovenop? Ik kijk al uit naar de ongetwijfeld baanbrekende en fascinerende artikels die deze ongetwijfeld heel spoedig zal presenteren. Byebye de jarenlange ervaring van verschillende honderden forumleden, dé enige echte waarheid ziet het daglicht. Eindelijk! We hebben het licht gezien!

Nuja, ik zet rustig mijn zonnebril op, want dat licht schijnt me toch iets té fel en ik vermoed dat het licht net zo snel zal uitgaan als het gekomen is.

Comment

Ik wist niet dat er oftalmoloog trollen bestonden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                  Dé expert Wild Life fotografie is eindelijk aangekomen! De profetie is uitgekomen! Maak hem/haar vlug gratis lid van bd, want zo'n forumlid willen we natuurlijk niet zomaar kwijtspelen. Misschien nog een gratis BoF erbovenop? Ik kijk al uit naar de ongetwijfeld baanbrekende en fascinerende artikels die deze ongetwijfeld heel spoedig zal presenteren. Byebye de jarenlange ervaring van verschillende honderden forumleden, dé enige echte waarheid ziet het daglicht. Eindelijk! We hebben het licht gezien!

Nuja, ik zet rustig mijn zonnebril op, want dat licht schijnt me toch iets té fel en ik vermoed dat het licht net zo snel zal uitgaan als het gekomen is.

Humor van de bovensteplank
                  D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                  www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Ik wist niet dat er oftalmoloog trollen bestonden .
                    Die zijn dan ook heel zeldzaam hans, 't is de eerste in al die jaren die we in't wild tegenkomen. In banningschap kunnen er misschien meer voorkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                      Die zijn dan ook heel zeldzaam hans, 't is de eerste in al die jaren die we in't wild tegenkomen.
                      Welke lens kies je best om die te fotograferen?

Comment

Misschien is dit een goeie link voor de topic starter: http://www.thebecompany.nl/relativeren.htm

Leren relativeren en voor zichzelf denken is een belangrijke eigenschap.

Als zo een artikel in tijdschrift komt, dan lees je dat, en als je het er niet mee eens bent, dan schrijf je een lezersbrief (die al dan niet beantwoord/gepubliceerd wordt). Nu ja, als je het een tijdje laat bezinken schrijf je misschien toch die lezersbrief niet. Via internet zit je er met neus op, en reageer je al sneller impulsief. Iedereen heeft dit wel eens voor, me incluis

Je krijgt gratis info, het is aan jezelf om uit te maken of die info al dan niet zinnig is, en of die op voor jou van toepassing is.

In plaats van een dergelijke uitlating (wat ongetwijfeld de eerste stoom aflaat), kan je evengoed je eigen visie neerschrijven, of rechtstreeks contact opnemen met de initiators.

BTW: DE beste lens voor wildlife fotografie is een 50 mm, zo krijg je tenminste als kijker het gevoel dat de fotograaf er echt bij was. Met de nadruk op was.... RIP.....

Comment

Tja, als je het ergens niet mee eens bent, waarom contacteer je dan niet de schrijver van dat artikel? Hier rond gaan roepen dat het slecht is en onwaar is, is de makkelijkste oplossing al is de toegevoegde waarde hiervan nul komma nul. Als je nu nog zegt waar de fouten in het artikel zitten of wat er anders had gemoeten dan heeft een toekomstige wildlife fotograaf er misschien nog wat aan, maar zonder die informatie schiet niemand er iets mee op. Contacteer de schrijver zelf of beter nog, steek er wat tijd en moeite in om zelf een artikel te schrijven.

Doordat dit verder niet over fotografie gaat, is dit topic verplaatst naar ChitChat.
                          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                          --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotobis Bekijk bericht
                            Vooreerst het is niet mijn dada om op forums bijdragen te leveren.
                            idd, je levert niets bij: en daarmee is dan ook alles gezegd

misschien had je reactie beter gepast in het frustratietopic in chit-chat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                              misschien had je reactie beter gepast in het frustratietopic in chit-chat
                              ... mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                              X