Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijne comp loopt steeds vast als....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijne comp loopt steeds vast als....

Voor wat het waard is...
    Heb sinds lang ook een vastlopende pc,steeds blauw scherm met één of andere fout die steeds een andere werd. Dan eens geheugen dan eens device dan weer norton...
    Dus vele foutrapporten verstuurd maar geen concrete oplossingen

De problemen zijn begonnen door het installeren van Norton antivirus of fotoshop elements (volgens mij dan) Eens geluisterd bij Norton en daar kwam het er op neer dat het fysiek geheugen ontoereikend is...

Na veel zelf graven en zoeken ook het volgende gedaan in ccleaner:
    Op de linker tab icoon REGISTER -- dan scan naar problemen -- en dan alles hersteld.
    Waren er héél veel maar sinds dien heb ik nog geen uitval gehad

groeten

Comment

Testen tot en met foutcontrole gedaan,nog steeds hetzelfde probleem.
      Deze testen duurden samen ong..........12u
      Lionhart....bedankt maar dat lost ook niets op.
      De rest...da's voor morgen hé.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik denk dat het simpelste gaat zijn. Dit programma gebruiken. (http://www.gtopala.com/) uw product key, die je hiermee kunt uitlezen opschrijven. Aan iemand in de buurt een cd vragen met de zelfde windows als wat jij hebt, home/ mediacenter/prof, oem of niet (kun je met dat programma uitlezen) in dezelfde taal als wat jij nu gebruikt.
        (hier mee doe je niks illegaal, je registratie zit op product key)

Den boel herformateren en alles opnieuw installeren. Met de tijd dat hier nu al aan ingestoken is, was de pc al 10* opnieuw geinstalleerd
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Ik denk dat het simpelste gaat zijn. Dit programma gebruiken. (http://www.gtopala.com/) uw product key, die je hiermee kunt uitlezen opschrijven. Aan iemand in de buurt een cd vragen met de zelfde windows als wat jij hebt, home/ mediacenter/prof, oem of niet (kun je met dat programma uitlezen) in dezelfde taal als wat jij nu gebruikt.
          (hier mee doe je niks illegaal, je registratie zit op product key)

Den boel herformateren en alles opnieuw installeren. Met de tijd dat hier nu al aan ingestoken is, was de pc al 10* opnieuw geinstalleerd
          Alle test zij gedaan maar het probleem is er nog steeds.

JDM:
          Da's waarschijnlijk de beste oplossing.Heb toch geen spijt van die testen,mss dat er mensen toch geholpen worden door deze tips.
          Als er nog tips zijn...laat maar komen,'k ga nog 1 week verder en dan......alles eraf
          Nogmaals hartelijk dank voor de tips en in het bijzonder voor de uitstekende uitleg van " Steppenwolf "
          Last edited by Macroshopper; 30 oktober 2007, 11:19.

Comment

Spijtig dat ook die stappen weer niets oplosten

Heb nog wel ideeën hoor, maar 'k wil u natuurlijk ook niet opzadelen met een bezigheidstherapie ofzo
            Dus als je bv. vindt dat er genoeg tijd ingestoken heeft ofzo... dat moet je nu even zelf bekijken he

Maar 'k zet nog wat opties neer iig, zou toch wel op e lossen moeten zijn

1) Kan zijn dat je er al eens op gereageerd had en ik er overgelezen heb , maar heb je de vastlopers bij rechtermuisklik op bestanden, mappen, ... ook in veilige modus ? Want als dat niet het geval is, ligt het aan iets dat in gewone modus actief is, en dan weten we toch al of het bv. niet aan iets van het systeem/systeembestanden zelf ligt
            Opstarten in veilige modus = Bij opstart, nog voor het verschijnen van het windowslogoscherm, een aantal keer op de toets "F8" klikken en verder de aanwijzingen op het scherm volgen: (kiezen voor "opstarten in veilige modus") totdat je op het bureaublad uitkomt dat er wel wat anders uitziet dan dat in de normale modus (geen achtergrondafb., grotere iconen, ... )
            En kijk dan eens wat rond met rechtermuisklikken op mappen, ... of je ook die problemen ervaart. En laat het eens weten.

2) Een tweede idee is om je explorer.exe (die mss beschadigd is oid) te vervangen door de backup. Kijk eerst eens via start > zoeken, of er een backup van explorer.exe aanwezig is van ong. dezelfde grootte/datum/ .. dan de actieve (die in de map windows zit). Windows heeft nl. een soort backup map voor de belangrijkste systeembestanden.
            Indien die niet aanwezig is, zal ik er een ("gezonde") online zetten. wat we dan kunnen doen (in veilige modus) is je huidige backuppen (voor alle zekerheid), en de nieuwe in de plaats zetten (vervangen door de "gezonde" uit of je eigen backup, of de download). (Maar dat nu nog niet doen ofzo, is nu maar even het idee voorleggen)

3) Je hebt nu een windows XP met SP2, is je windows cd (of een van de buren, ... maakt hiervoor niet uit) ook al met SP2 ? Of is dat er een zonder SP2 ? (er is een manier om windows te controleren en -ingeval van verdwenen, corrupte, beschadigde, ... systeembestanden- repareren dmv de windows cd en het commando
            sfc /scannow
            zie : http://www.microsoft.com/technet/pro....mspx?mfr=true
            Maar dit is ook nog maar even een voorbeschouwing, indien 1 en 2 niet lukken/helpen dan meer gedetailleerdere uitleg

4) Test van het geheugen. Nu lijken de vastloopproblemen bij rechtermuisklik me net meteen te wijzen op een falend RAM geheugen, maar je weet maar nooit. Nog al dingen tegengekomen waarbij het echt onachterhaalbaar bleek, en uiteindelijk aan ene falend RAM geheugen (latje) lag
            En zoniet, is dat toch weer uit te sluiten.
            Je kan het geheugen testen met bv. memtest86 (freeware). Je moet die test dan een tijd (min. een halfuur, maar hoe langer hoe beter) laten lopen en er mag geen enkele fout aangetroffen worden, zodra er een fout ontdekt wordt, is het iig een falend werkgeheugen. Dat valt dan op te lossen met het reepje te vevangen door een nieuw.

Dit zou je evtl. wel ook "nu" al kunnen doen, bv. memtest eens overnacht laten lopen of als je een uurtje het zo kan testen.
            Je moet die memtest dan downloaden, en op een bootable CD branden. Dus een CD waarvan je de PC zou kunnen opstarten. (of op een diskette, en dan vanaf diskette laten opstarten)
            Dan moet je in de BIOS (klinkt allemaal ingewikkelder dan het is) aanzetten op de PC eerst op te laten starten vanaf een CD indien er een aanwezig is, ipv eerst meteen vanaf de harde schijf (dat zal nu wschl als eerste apparaat staan om van op te starten). Als dat gebeurd is, de bootable CD met de memtest op insteken, de PC herstarten zodat deze opstart vanaf de pc, en de test laten lopen.

Vind niet meteen een hele handleiding ervan in het NL, maar hier iig al een goede leidraad :
            http://www.nationaalcomputerforum.nl...55&postcount=7 (NL)
            Deze is wat uitgebreider, maar wel in het Frans ...
            http://netah25.developpez.com/Tutoriels/TutoMemtest86/ (
            Hier ook nog wat uitleg (Ned) met afbeelding om een idee te hebben he het eruitziet/wat je kan verwachten enzo :

Ik weet niet goed hoe je PC kennis is dus sorry als dit allemaal wat "te stap voor stap" is ofzo
            Of als je liever wat meer uitleg hebt, laat het dan ook zeker weten

Succes !!
            * Konica-Minolta Dimage Z3 * Panasonic Lumix FZ18 * Pentax K5 *

Comment

In veilige modus heb ik dat probleem ook.Heb gedurende 2u eens een andere geheugentest gedaan en alles OK.
              'k Denk dat ik het hierbij ga laten,m'n PC kennis is 0 (nu mss 1)Nu kan ik nog iets doen,als het fout loopt...niets meer. Volgende week.....alles eraf.
              Steppenwolf,echt bedankt voor de moeite en het geduld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                In veilige modus heb ik dat probleem ook.Heb gedurende 2u eens een andere geheugentest gedaan en alles OK.
                'k Denk dat ik het hierbij ga laten,m'n PC kennis is 0 (nu mss 1)Nu kan ik nog iets doen,als het fout loopt...niets meer. Volgende week.....alles eraf.
                Steppenwolf,echt bedankt voor de moeite en het geduld.
                Hardware die warm wordt kan ook uw pc doen stilvallen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Working...
                X