Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijne comp loopt steeds vast als....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijne comp loopt steeds vast als....

Sorry, moest ff lachen toen ik dit las. Ik hoop dat je het snel oplost en kan bewijzen dat Windows toch goed is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -ƒƒ- Bekijk bericht
      Sorry, moest ff lachen toen ik dit las. Ik hoop dat je het snel oplost en kan bewijzen dat Windows toch goed is
      Als je echt niets anders te vertellen hebt,hou hem dan toe snotneus.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
        Dat niet, maar dit zijn nu effectief van die kl... problemen, waarvan het je opvalt, dat er meestal een amd inzit. De reden dat ik nooit amd koop of zal kopen. Ja, 'k heb er geen geldige verklaring voor, maar 't valt gewoon op.
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
          Dat niet, maar dit zijn nu effectief van die kl... problemen, waarvan het je opvalt, dat er meestal een amd inzit. De reden dat ik nooit amd koop of zal kopen. Ja, 'k heb er geen geldige verklaring voor, maar 't valt gewoon op.
          Bij mij is het net andersom wil niets anders meer dan AMD teveel cpu-probs gehad met Intel... maar ja, mij zal je niet expliciet horen zeggen dat Intel niet deugd hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
          let op: deze programmas apart gebruiken, er is ook een programma dat deze 3 samen combineert maar dat zit vol prul!
          Als je Hitman Pro bedoelt, die ik inderdaad al aangeraden had, zit je toch mis wat daar zit niks van prul in...

Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht
          volgens mij zijn explorer.exe en internet explorer 2 h้้l verschillende zaken
          explorer.exe is het process verantwoordelijk voor je windows omgeving zelf... Internet Explorer wordt aangeduid met het process iexplore.exe...

Als die explorer.exe dus inderdaad een overdaad aan cpu-gebruikt, zou dit kunnen betekenen ja dat er een geheugenlatje zijn werk niet kan doen en dat dit alles op de cpu terecht komt. Gevolg : je computer gaat swappen tegen de sterren op maar omdat dit niet erg snel gebeurt, loopt je pc vast omdat je cpu het niet meer getrokken krijgt.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Waarschijnlijk draai je een shell extension die je systeem doet hangen. Die worden namelijk geladen binnen explorer.exe bij een rechterklik. Probeer je shell extensions 1 voor 1 te deinstalleren. Begin met Google Desktop als je die draait.

Probeer met dit freeware progje je Shell Extensions te onderzoeken.

Last edited by Havezet; 23 oktober 2007, 07:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Als je weet dat ik al mijn foto's van voor afgelopen zomer verloren ben door slecht branden op cd-rom vanop mijn laatste Windows, dan weet je waarom ik daar nu zo'n afgrijzen van heb...

Comment

Als je weet dat ik al mijn foto's van voor afgelopen zomer verloren ben door slecht branden op cd-rom vanop mijn laatste Windows, dan weet je waarom ik daar nu zo'n afgrijzen van heb...

Die moet je mij eens uitleggen...
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Dus, ik neem aan dat je onmiddellijk na het branden de foto's gewoon gedeleted hebt van je HD.
                  En dat je je data slechts op ้้n plaats bewaart.

Wie verdient er hier dan een pak voor de broek ??
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                    Probeer met dit freeware progje je Shell Extensions te onderzoeken.
                    Ziet er niet slecht uit.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Dus, ik neem aan dat je onmiddellijk na het branden de foto's gewoon gedeleted hebt van je HD.
                      En dat je je data slechts op ้้n plaats bewaart.

Wie verdient er hier dan een pak voor de broek ??
                      Nee, mijn foto's stonden op mijn pc. Toen die aan het aftakelen was alles op cd-roms gezet. Gelukkig dat ik dat toen gedaan heb, want een paar weken later was de pc gewoon onbruikbaar: startte 39 van de 40 keren niet op, en als hij opstartte begon de cursor een quasi eigen leven te leiden, maw bewegen zonder dat ik de muis aanraakte. Programma's als Word, Excel, PowerPoint maar ook Internet werden automatisch weer naar boven, of een andere keer naar onder gescrolld. Een document voor school maken of een forum bekijken was dus onmogelijk.
                      Toen ik daarna de foto's in mijn MacBook stak, bleken de meesten niet geheel gebrand te zijn, en konden die dus niet geopend worden. Uitzonderingen waren wel gelukt, maar ik had geen tijd en goesting om tussen die paar 1000 foto's te zoeken welke w้l gelukt waren en welke niet.

Het onverklaarbare is dat mijn pc wel normaal deed in de computerwinkel, maar nergens anders.

Comment

Nee, mijn foto's stonden op mijn pc. Toen die aan het aftakelen was alles op cd-roms gezet. Gelukkig dat ik dat toen gedaan heb, want een paar weken later was de pc gewoon onbruikbaar: startte 39 van de 40 keren niet op, en als hij opstartte begon de cursor een quasi eigen leven te leiden, maw bewegen zonder dat ik de muis aanraakte. Programma's als Word, Excel, PowerPoint maar ook Internet werden automatisch weer naar boven, of een andere keer naar onder gescrolld. Een document voor school maken of een forum bekijken was dus onmogelijk.
                        Toen ik daarna de foto's in mijn MacBook stak, bleken de meesten niet geheel gebrand te zijn, en konden die dus niet geopend worden. Uitzonderingen waren wel gelukt, maar ik had geen tijd en goesting om tussen die paar 1000 foto's te zoeken welke w้l gelukt waren en welke niet.

Het onverklaarbare is dat mijn pc wel normaal deed in de computerwinkel, maar nergens anders.
                        no offense maar wie zegt dat het probleem bij het branden lag en niet bij het inlezen op je Mac?
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Thuis is je pc defect en in de winkel niet? Heb je je toetsenbord meegenomen naar de winkel? Waarschijnlijk niet zeker?
                          Ongecontroleerd scrollen is meestal (altijd?) te wijten aan ofwel enig voorwerp, in ieder geval iets, dat op het toetsenbord ligt en de pijltjes of scrolltoets ingedrukt houdt oftewel aan een pijl of scrolltoets die blijft hangen, meestal omwille van onzorgvuldig gebruik (zoals eten of drinken boven het toetsenbord).
                          Dat heeft totaal niks te maken met windows.
                          Met even opletten had je wat onnodige kosten kunnen voorkomen en in het ergste geval moest je een nieuw toetsenbord kopen.

Comment

terug on-topic.
                            mijn pc had de laatste tijd ook zijn kuren.
                            soms hing die gewoon enkele seconden, en kwam er weer door.
                            werd erger en erger.
                            ik open nogal vaak grote log-files, en daar merkte ik dat er toch iets grondig mis was.
                            Uiteindelijk was het de Hard-disk die aan het sterven was. Western digital schijf van 80GB. Is nu binnen ter vervanging.
                            Misschien eens hard-disk test tools zoeken van de fabrikant van je hard-disk, en die eens laten lopen...
                            en zo snel mogelijk je data naar een andere (fysische) schijf copieren voor het helemaal te laat is.
                            my 2 cents.
                            Hiawatha.
                            What if...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              Thuis is je pc defect en in de winkel niet? Heb je je toetsenbord meegenomen naar de winkel? Waarschijnlijk niet zeker?
                              Ongecontroleerd scrollen is meestal (altijd?) te wijten aan ofwel enig voorwerp, in ieder geval iets, dat op het toetsenbord ligt en de pijltjes of scrolltoets ingedrukt houdt oftewel aan een pijl of scrolltoets die blijft hangen, meestal omwille van onzorgvuldig gebruik (zoals eten of drinken boven het toetsenbord).
                              Dat heeft totaal niks te maken met windows.
                              Met even opletten had je wat onnodige kosten kunnen voorkomen en in het ergste geval moest je een nieuw toetsenbord kopen.
                              Ik eet nooit boven mijn klavier, er lag niks op en alles was indrukbaar. Alles hebben we meegenomen: scherm, tower en klavier. Een paar vrienden die vaak met computers werken hebben ontdekt dat het moederbord niet geheel in orde was, maar na vervanging was het weer 'van aar'.
                              Het eigenaardige was dat het bij de ene sessie altijd naar boven scrollde, bij de andere altijd naar beneden...
                              Virussen waren er natuurlijk in, dat heb je als je antivirus altijd moet vernieuwen (daar moet ik nu zelfs niet meer aan denken). Maar ook na het verwijderen ervan...

En dit is zeker on-topic, die pc liep zo vast als een rots.

Comment

mijn pc's liepen vast,้้n hestartte windows spontaan,de andere helemaal niet,liep vast bij gebruik van PS,maar nadien zelfs kon windows niet opgestart worden,dan enkele dagen geen problemen,etc.Totaal onvoorspelbaar.Een derde pc,waren alle drie even oud,zijn voeding had het een paar maand voordien begeven.Na veel zoeken,herinstalleren,formateren etc,nieuwe voedingen laten steken op eigen vraag,en met eerder laagdunkende blik van de pc-hersteller,alle drie de pc's draaien normaal,problemen zijn nu sinds anderhalf jaar niet meer opgetreden.nb:Alle testprogramma's waren normaal.
                                Symptoom:ik hoorde een tik,ventilator verminderde even in toerental,om nadien terug normaal te draaien.(op ้้n pc)
                                Over die tik werd mij ook gezegd,dat de HD aan het gaan was.
                                Je bent echter beter af met een pc die niet draait dan af en toe wat nukkig doet.Het is niet altijd even eenvoudig,en soms zoekwerk.

Comment

Working...
                                X