Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dyson stofzuigers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dyson stofzuigers

Enkele weken terug had onze dyson zijn laatste zucht gegeven. De zondag nog zonder probleem gewerkt de dinsdag niks meer. Wat nu? Onze dyson is denk ik 8 jaar oud. Laten herstellen of niet ? Prijzen bij dyson : nieuwe motor 121 euro kleine defect switch snoer 72 euro.

Een nieuwe dyson kost rond de 300 euro. Ondertussen hebben we een philips gekocht zonder zak voor 85 euro! Zeer tevreden van trouwens.

Aangezien ik geen brandlucht heb waargenomen kan het volgens mij niet veel zijn aan die dyson. Eens open gemaakt en snoer en switch zijn ok. Spanning rechtstreeks op de motor helaas niks. Dan eens gekeken naar de koolborstels , deze kan je eenvoudig met een schroefje verwijderen en inderdaad de koolstaafjes zijn op.

Helaas deze zijn niet apart te verkrijgen bij dyson. Ze stellen voor een nieuwe motor te kopen !!
    Beetje zitten surfen en die koolborsteltjes gevonden op ebay voor nog geen 7 euro incl verzending : http://www.benl.ebay.be/itm/DYSON-YD...item1e840a5af0

Vandaag aan de slag met mijn ontvangen koolborstels de oude los gesoldeerd en de nieuwe erin met het veertje alles dicht geschroefd en hoera hij doet het weer.
    Dyson vraagt 121 euro voor de volledige motor terwijl het enkel de koolborstels zijn die versleten zijn en het me 7 euro heeft gekost.
    Ik begrijp niet waarom dyson die koolborsteltjes niet kan vervangen als ze op zijn.

Ik wou dit hier even laten weten , kan handig zijn voor andere dyson gebruikers.

Alweer een toestel van het containerpark gespaard

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      ...
      Ik begrijp niet waarom dyson die koolborsteltjes niet kan vervangen als ze op zijn.
      meen je dat nou..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het loont altijd de moeite om eens op ebay te kijken voor dergelijke herstelkits.

Mijn TimeCapsule gaf plotseling de geest.
        Volgens het weg, een hele grote kans dat één van de condensatoren van de voeding het begeven heeft.

Setje op eBay gevonden voor 10€, en die draait nu al een jaar of 2 terug probleemloos. (met dank aan een soldeerkundige vader)
        Je moet er maar aan denken hé.

Comment

Hier nog een oploskundige vader.....
          Ik had dit oude topic niet/nooit gezien, maar nu het toch opgerakeld is kan ik wel het volgende kwijt.
          Mijn zoon heeft zo'n Dyson dinges en staat hier om de haverklap met dat ding, of ik nog eens met mijn compressor en fijn luchtpistooltje het hele geval nog eens deftig wil uitblazen/uitkuisen.
          Dan haal ik het ding zowat volledig uiteen, blaas filters schoon, blaas overal waar ik kan in blazen.
          Langs alle kanten vliegt er stof uit, en dan is hij terug enkele weken prima.
          Tot hij hier na een paar maand weer staat, of ik het nog eens wil doen.....
          Voor mij geen probleem, maar zeg niet tegen mijn zoon dat Dyson een goede stofzuiger is.....
          Maar wanneer ik hem na reiniging zelf eens test, dan merk ik niks van verschil met onze straatoude Nilfisk, wel met stofzak deze laatste, maar dit is eens zo proper om het stof uit de stofzuiger te verwijderen.
          Groetjes
          Last edited by Guest17; 18 december 2013, 16:30.

Comment

Ik ben ook fan van Nilfisk.
            Goede zuigkracht, en stevig uitgevoerd.

Wel bij ons het oprolmechanisme kapot gegaan tijdens onze bouwwerken. Blijkbaar is het bouwstof in dat mechanisme geraakt, en wil dat niet meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              hoeft niet Theo, komt er gewoon aan de achterkant weer uit.
              grt,bouk.
              Niet reageren zonder kennis van zaken, enige intellectuele eerlijkheid is altijd op zijn plaats : zelfs bij de DC02 zit er na de cyclone een filter voor en na de motor.
              Deze zijn nu afwasbaar, vroeger niet maar we deden ze toch in de vaatwasser. Geen probleem.
              Ik neem de cyclonebak los, ga naar de composthoop en kip hem daar leeg.
              In mijn atelier heb ik sinds jaar en dag een Panasonic met een stoffen zak. Onverwoestbaar.

En @Bouk de vraag die ik nooit graag stel : heb je zelf enige ervaring van betekenis met Dyson ?

Comment

Ik gebruik nu al een paar jaar een Bosch zonder stofzak, en daar ben ik heel tevreden over.
                Die maakt veel minder lawaai dan een Dyson, misschien zijn die ondertussen ook al wat stiller geworden, dat die Dyson zoveel decibels maakte was voor mij toch de reden om die zeker niet te kopen.
                Bij die Bosch blaas ik ook geregeld alles uit met perslucht. Als je een stofzuigen zonder zak koopt, dan moet je er eigenlijk een compressor bij kopen (maar die had ik al).

Voor koolborsteltjes ga ik gewoonlijk naar een zaak hier vlakbij, die repareren zowat alles wat op een elektromotor draait (ze wikkelen ook motoren), en daar hebben ze heel veel verschillende maten koolborsteltjes (ook originele, en ze kunnen ze ook bestellen). Als ze dan toch nog niet er juiste maat hebben, dan koop je iets grotere, en die vijl je dan af tot ze passen (je krijgt er dan wel zwarte vingers van).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

we hebben er eentje reeds een viertal jaar en plus en min punten zijn:
                  +zuigkracht
                  +geen zakken (wel nog een filter aanwezig!)
                  +robuust,kan zeker tegen een fikse stoot..ook alle onderdelen trouwens

-immens lawaai..
                  -snoerlengte veel te kort en slecht oprolsysteem ervan

en zoals black bandit reeds schreef..'Als je een stofzuiger zonder zak koopt, dan moet je er eigenlijk een compressor bij kopen'...is zeker een must want je weet niet wat je ziet als daar eens doorblaast,dus best buitenshuis doen zou ik zeggen.

Comment

Zoals vroeger reeds gezegd (#29) Nilfisk GM80, daar hadden wij er bij Philips een honderdtal van,
                    geen oprolmechanisme of andere rommel, maar een steeds appart verkrijgbare kabel met plug,
                    een oersterke motor, relatief stil enz. maar wel met een zak, iets duurder maar makkelijker kan niet.
                    je kan hem ook gebruiken zonder zak, maar dan moet je de stoffen zak ook geregeld reinigen.
                    Kost 350€, maar bij gewoon gebruik heb je dat ding voor de rest van je leven, en alle stukken
                    zoals een rubber slang of slangmof enz. zijn appart verkrijgbaar.
                    Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

Comment

Working...
                    X