Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf laptop

Mijn huidige laptop kan de, soms zware bewerkingen en bestanden, in Photoshop bijna niet meer aan. Misschien tijd voor een nieuwe. Ik heb nu een Acer Travel Mate 4000 en ben er steeds tevreden over geweest maar ik heb maar 512MB geheugen. Deze laptop is een jaar of 4 oud dus kosten aandoen om geheugen bij te steken is misschien niet meer de moeite? En eigenlijk zou ik toch liever een "privé" pc hebben

Ik heb een paar vraagjes, hij moet voornamelijk dienen om vlot met PS, Indesign .... te kunnen werken:
    - een christal clear scherm of een gewoon?
    - welke afmetingen: 15" of meer?
    - welk merk (dat wordt nog heel lastig)
    - waar kopen, Mediamarkt of toch beter een speciaalzaak?
    - liever geen Vista maar zijn er nog computers te vinden die draaien onder Windows?
    - prijs: middelmatig, mag iets meer zijn, als hij maar goed is.

Ik heb met de zoekfunctie al een en ander gelezen maar 'k geraak er toch niet echt uit.
    Graag een beetje advies, dank u.

Re: Aanschaf laptop

Er zijn nog genoeg bedrijfjes, die zelf lap(desk)tops (laten)samenstellen, die weigeren om die met Vista te leveren, want die bedrijfjes voelen zich dan verantwoordelijk voor het product en komen niet met de smoes dat je maar bij MS moet klagen. Zij leveren een werkend systeem af.

Pas geleden was ik voor mijn werk bij zo'n bedrijfje en daar mag je niet eens vertellen wat er in moet, je moet vertellen wat je er mee gaat doen en daar wordt dan een advies opgebaseerd.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

er zijn zeker nog notebooks met windows XP
      wat is voor jou een middelmatige prijs?

een christal clear scherm geeft veel lichtweerkaatsing vind ik persoonlijk
      www.designed4u.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
        Mijn huidige laptop kan de, soms zware bewerkingen en bestanden, in Photoshop bijna niet meer aan. Misschien tijd voor een nieuwe. Ik heb nu een Acer Travel Mate 4000 en ben er steeds tevreden over geweest maar ik heb maar 512MB geheugen. Deze laptop is een jaar of 4 oud dus kosten aandoen om geheugen bij te steken is misschien niet meer de moeite? En eigenlijk zou ik toch liever een "privé" pc hebben

Ik heb een paar vraagjes, hij moet voornamelijk dienen om vlot met PS, Indesign .... te kunnen werken:
        - liever geen Vista maar zijn er nog computers te vinden die draaien onder Windows?

Ik heb met de zoekfunctie al een en ander gelezen maar 'k geraak er toch niet echt uit.
        waarom geen vista? binnen geruime tijd zal je er toch meer en meer in aanraking komen.. had ook het gevoel van liever geen vista.. maar toch heb ik het nu 4-5 maanden enja, het werkt enorm zalig voor gebruikers..

mja, mijn mening, ga naar lokale computerboer en koop hem daar..
        je springt vlugger eens binnen met een probleem en ze kijken ernaar..
        terwijl bij mediamarkt moet laptop onmiddellijk binnen en ben je hem paar weken kwijt !
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht

Ik zou gemakshalve "Buy a mac" kunnen zeggen, maar die 17i is toch al van de hogere prijsklasse. Lap daar nog eens een nieuwe photoshop bij...

Maar als het de bedoeling is er ferm mee te photoshoppen, zou ik toch niet op een cent kijken hoor (als het mogelijk is)
          Neem zowizo een core 2 duo en 2 GB ram.
          Ook een 17i scherm vind ik voor PS geen overbodige luxe.
          Merk of kloon? Er zijn maar weinig merken die een vlotte service geven op portables (de meesten moeten opgestuurd worden).
          maar naar ik hier al gelezen heb zou dell een uitstekende service geven als je 3 year next business day garantie neemt.
          Als kloon geeft bijvoorbeeld q-force (q-force.be) 48 uren reparatie, maar de standaard batterij autonomie valt wat tegen.
          XP of Vista?? Persoonlijk zou ik XP nemen, maar ook dat wordt binnen BD tegengesproken, en daar ik zelf niet meer met Windows werk, laat ik dit advies aan de experts over.
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Comment

hmm,

ELK merk geeft degelijke garantie als je 3 year next day on site garantie neemt. Alleen is die garantie allesbehalve gratis hé...
            Bij Dell kost dat bv. 289 € bijkomend op een laptopke van 1200€...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              hmm,

ELK merk geeft degelijke garantie als je 3 year next day on site garantie neemt. Alleen is die garantie allesbehalve gratis hé...
              Bij Dell kost dat bv. 289 € bijkomend op een laptopke van 1200€...
              Dit is toch één dat ik met ervaring kan ontkrachten:
              Merk: ACER

Had een nieuwe acer met drie jaar optionele garantie genomen.
              Inverterboard van dat machien defect. (zelfs binnen het eerste jaar)
              Bellen naar ACER: verpak de computer en die word overmorgen opgehaald.
              DRIE MAANDEN LATER en veel klachttelefoontjes later krijg ik mijn machien terug, onhersteld. Resultaat: WOEDEND telefoontje naar acer.
              We komen er overmorgen opnieuw om, anderhalve maand later komt dat machien hersteld terug. Twee maanden later weer hetzelfde probleem.
              Terug opgestuurd, en dan is UPS dat machien kwijtgespeeld. Dan een nieuw gekregen van de verzekering van UPS.
              Met die drie jaar extra garantie is dat ding binnen nog geen jaar bijna 5 maanden weg geweest.
              Dus die drie jaar optionele garantei wordt niet overal even goed opgevolgd.

Ik las hier ergens dat iemand een probleem met zijn dell portable had, en dat de hersteller van dell de dag later dat machien bij hem thuis kwam herstellen.
              Dat is service!!
              Happy to be a MACcie

Comment

Hallo. Juist lezen hé...

Next day on site garantie wil zeggen dat het toestel de dag nadien ter plaatse hersteld wordt. Over ophalen gaat het dus zelfs niet.
                Dat is dus niet hetzelfde als 3 jaar garantie. Die on site garantie is in bijna alle gevallen trouwens enkel voor professionele gebruikers, wat logisch is, want ze is zo duur dat een gewone gebruiker dat niet wil betalen...

Als Acer zo'n garantie niet biedt, en Dell en HP bv. wel, dan vrees ik dat Acer op de professionele markt niet veel meer zal te verkopen hebben...
                Groeten,

Polleke

Comment

Al aan gedacht dat Acer ook professionele laptops aanbiedt en daar dergelijke garantie waarschijnlijk (ik weet het niet) ook aanbiedt om zich niet uit de markt te laten concurreren?
                  En vergelijk je geen appelen met peren? 3 jaar garantie met Acer kost iets van 99 euro, geloof ik. En hier en bij Gert1971 zijn er alleszins geen klachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Hallo. Juist lezen hé...

Next day on site garantie wil zeggen dat het toestel de dag nadien ter plaatse hersteld wordt. Over ophalen gaat het dus zelfs niet.
                    Dat is dus niet hetzelfde als 3 jaar garantie. Die on site garantie is in bijna alle gevallen trouwens enkel voor professionele gebruikers, wat logisch is, want ze is zo duur dat een gewone gebruiker dat niet wil betalen...

Als Acer zo'n garantie niet biedt, en Dell en HP bv. wel, dan vrees ik dat Acer op de professionele markt niet veel meer zal te verkopen hebben...
                    Er was inderdaad geen next business day, maar mijn ervaring tart toch elke verbeelding, het was ook ruim 100 eur voor die garantie uitbreiding (zou het moeten opzoeken)
                    Happy to be a MACcie

Comment

Euch, eigenlijk gaat het over de "on site". Dat betekent dat ze bij je langs komen en het ding herstellen. Opsturen hoeft dus niet.

Op het werk hebben ze dat voor laptops een paar keer komen doen (1x voor een scherm, 1x voor een harddisk).
                      Die gasten zoeven binnen, en 15 min. later zijn ze alweer vertrokken.
                      Een moederbord zal wel een half uurke zijn zeker ;-)...

Soms sturen ze ook wel eens het wisselstuk naar de klant, en belt de monteur dan je eerst op, of het stuk wel toegekomen is...

Daar was het HP, en ik kan enkel vol lof zijn over de garantie van die mannen. Zowel de ON SITE als de NEXT BUSINESS DAY klopten gewoonweg altijd.

Heb ze ooit nog een grafische kaart laten opsturen (na op enkele weken na 3 jaar) omdat het ventilatortje een beetje rammelde. En yep...
                      Last edited by polleke_cgc; 17 oktober 2007, 21:36.
                      Groeten,

Polleke

Comment

als je twijfelt tussen XP en vista dan zet je gewoon de 2 besturingssystemen er op en dan kies je gewoon bij het opstarten welk je wilt gebruiken.
                        www.fotojoel.be
                        7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
                          als je twijfelt tussen XP en vista dan zet je gewoon de 2 besturingssystemen er op en dan kies je gewoon bij het opstarten welk je wilt gebruiken.
                          Twee licenties kopen die min of meer hetzelfde kunnen, en hieraan nog een ferm deel schijfruimte verliezen, mijn gedacht (zou Boma zeggen)
                          Happy to be a MACcie

Comment

Heb me onlangs ne Toshiba 19" gekocht na het doorlezen van vele "testen".

Heeft Vista, voldoende geheugen en ne dual core, 1125€.

Tevreden van zonder opmerkingen.

Werk de ganse tijd draadloos zonder problemen, meestal zonder batterij met 220V.

Toshiba is misschien niet de meest gekende maar heb er veel goeds over gelezen.

K
                            Nikon D80/Nikkor 50mm/Sigma 10-20mm/Nikkor 18-200VR/ Nikon SB900
                            http://kodefoto.webs.com/
                            http://flandriens.webs.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen70 Bekijk bericht

Toshiba is misschien niet de meest gekende maar heb er veel goeds over gelezen.

K

Toshiba is ooit gewoon de referentie voor laptops geweest, 10 jaar terug had je dan geen toshiba, dan had je brol (nu wil ik die uitspraak niet meer doen )
                              To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                              X