Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD collectie digitaliseren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: CD collectie digitaliseren

Voor WAV moet je dan nog de goede instellingen kiezen he: je het frequentie bereik bij WAV ook kiezen.
    Euh, bij wav is er niets te kiezen. Het is gewoon dezelfde data als op de cd. (ja, ik weet het niet helemaal hetzelfde want er is geen RS codering, geen interleaving en geen 14:8 etc)

Comment

Ik heb mijn hele collectie allemaal in iTunes gezet. En werkt perfect !
      Mijn bibliotheek met alle nummers staat op een externe HD en in totaal heb ik meer dan 12.000 nummers er nu in staan. Ik haal niets van internet en importeer enkel zelf van CD.

Moet wel zeggen dat ik op Mac werk, en ik heb me iTunes nog nooit beklaagd, integendeel...

Maar je moet dan iTunes ook volledig vertrouwen en zelf zijn werk laten doen, het lijkt op het eerste zicht onoverzichtelijk want iTunes maakt zelf mappen en klasseert hierin zijn nummers. Als je hierin manueel iets zou willen gaan zoeken (wat niet de bedoeling is) dan kan je zeer moeilijk iets terugvinden. Dat is meteen ook de reactie van personen die iTunes op deze manier willen gebruiken en daarom "onoverzichtelijk, onordelijk, chaos enz..." noemen. Maar dat is helemaal niet de bedoeling van iTunes. Gewoon opstarten en het programma "zijn ding" laten doen. "Hij" maakt wel mappen en submappen aan, maar laat hem maar doen... Was voor mij als controlefreak ook even wennen in het begin, maar het is wel dé manier van werken én werkt perfect zo.

Om een CD te importeren doe ik gewoon de CD in de computer, iTunes start automatisch en er wordt een verbinding gemaakt met een server om de tracknamen op te halen. Meestal check ik nog even de juiste schrijfwijze van de tracknamen en uitvoerder om geen vervuiling te krijgen en importeren maar. En dat is alles...

Om een nummer op te zoeken (of dat nu titel, uitvoerder, genre of tijd is maakt niet uit), je geeft een zoekterm in het opzoekvenster, en hopla je ziet meteen de titels die beantwoorden aan jouw keuze. Dubbel klik en het nummer speelt: Onmiddellijk ! Wil je het nummer exporteren of op CD-branden, geen probleem doe je onmiddellijk vanuit hetzelfde venster in iTunes.

Ik gebruik zelf AAC op 192 kbits. Als ik ooit een MP3 nodig heb hiervan voor iemand met Windows, dan converteert iTunes zelf dit naar een MP3.

Succes !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
        Ook daar heb je iTunes niet voor nodig - er zijn een uitstekende oplossingen op basis van WinAmp en soortgelijke software. Echt, iTunes is een draak (vind ik dan toch he)...
        Ik vind iTunes ook een draak, op Windows dan. Over iTunes op Mac spreek ik mij niet uit.

Dave
        pixelpusher

Comment

Working...
        X