Graag wil ik tegen het einde van het jaar een plasma kopen met een beelddiagonaal van +/-107cm (de kijkafstand thuis is 4 meter).
De belangrijkste punten waarin de plasma aan moet voldoen is:
. Algemene beeldkwaliteit: natuurlijke kleuren, contrast, diepe weergave v/h zwart.
. De geluidsweergave: Ik heb wel een surround-opstelling, maar gebruik deze hoofdzakelijk bij het kijken van films voor de Dolby of DTS. Dus nieuws, programma’s en andere hoor ik het liefst via de TV-speakers.
. Goede weergave van films: Ik ben een filmfanaat.
. Goede weergave van foto’s: Er wordt regelmatig een diashow afgespeeld (Proshow).
De volgende toestellen die in aanmerking komen op het verlanglijstje:
Pioneer PDP428XD:
Minpunten: Duur en geen Full-HD
Pluspunten: Kleurweergave, zwart is diep zwart, geluid, algemeen beeld is +++++
Panasonic TH-42PZ70 of PZ700: Het toestel nog niet gezien wegens moeilijk leverbaar!
Minpunten:
Pluspunten: Prijs, Full-HD
Samsung PS42Q91H:
Minpunten: Lees/hoor veel klachten ivm garantie en uitval, geen Full-HD, geluid.
Pluspunten: Prijs, algemeen beeld is ++++
Hoe belangrijk is nu heel het Full-HD verhaal en heel de heisa daar rond?
Laatst zag ik een vergelijk van HD beelden bij een Pioneer uit de laatste generatie (8XD) die een lagere resolutie (1024x768) had, een beter plaatje weergeven dan een ander Full-HD scherm met een hogere resolutie (1920x1080).
Moet ik er vanuit gaan dat de weergave belangrijker is dan de hoogste resolutie of zit heel het Full-HD verhaal nog volop in ontwikkeling en zijn de verschillen nog te klein om waar te nemen tussen Full en Niet Full-HD.
Graag wil ik mijn nieuwe plasma verschillende jaren gebruiken en in de loop van die tijd zal het aanbod van Full-HD alleen maar groter worden. Zo zal de film op DVD en de TV-uitzendingen, enz…., Full-HD worden.
Is het noodzakelijk dat men best een TV-toestel Full-HD koopt?
Kortom ik ben er nog niet uit
De belangrijkste punten waarin de plasma aan moet voldoen is:
. Algemene beeldkwaliteit: natuurlijke kleuren, contrast, diepe weergave v/h zwart.
. De geluidsweergave: Ik heb wel een surround-opstelling, maar gebruik deze hoofdzakelijk bij het kijken van films voor de Dolby of DTS. Dus nieuws, programma’s en andere hoor ik het liefst via de TV-speakers.
. Goede weergave van films: Ik ben een filmfanaat.
. Goede weergave van foto’s: Er wordt regelmatig een diashow afgespeeld (Proshow).
De volgende toestellen die in aanmerking komen op het verlanglijstje:
Pioneer PDP428XD:
Minpunten: Duur en geen Full-HD
Pluspunten: Kleurweergave, zwart is diep zwart, geluid, algemeen beeld is +++++
Panasonic TH-42PZ70 of PZ700: Het toestel nog niet gezien wegens moeilijk leverbaar!
Minpunten:
Pluspunten: Prijs, Full-HD
Samsung PS42Q91H:
Minpunten: Lees/hoor veel klachten ivm garantie en uitval, geen Full-HD, geluid.
Pluspunten: Prijs, algemeen beeld is ++++
Hoe belangrijk is nu heel het Full-HD verhaal en heel de heisa daar rond?
Laatst zag ik een vergelijk van HD beelden bij een Pioneer uit de laatste generatie (8XD) die een lagere resolutie (1024x768) had, een beter plaatje weergeven dan een ander Full-HD scherm met een hogere resolutie (1920x1080).
Moet ik er vanuit gaan dat de weergave belangrijker is dan de hoogste resolutie of zit heel het Full-HD verhaal nog volop in ontwikkeling en zijn de verschillen nog te klein om waar te nemen tussen Full en Niet Full-HD.
Graag wil ik mijn nieuwe plasma verschillende jaren gebruiken en in de loop van die tijd zal het aanbod van Full-HD alleen maar groter worden. Zo zal de film op DVD en de TV-uitzendingen, enz…., Full-HD worden.
Is het noodzakelijk dat men best een TV-toestel Full-HD koopt?
Kortom ik ben er nog niet uit
Comment