Mijn zoon en zijn vriendin hebben zo'n verklaring neergelegd bij het gemeentebestuur. Nu verwachten ze begin december hun eerste kindje en naar het schijnt zou mijn zoon geen recht hebben op zijn kind indien zijn vriendin komt te overlijden. Het kind zou naar de erfgenaman van zijn vriendin gaan: haar ouders dus. Zelfs indien hij het kind erkent, verandert er niets. Alleen een huwelijk kan hem verzekeren van zijn kind. Zijn er hier BD leden die hier iets meer over weten? Of weten waar zij terecht kunnen met hun vraag? Ik heb gebeld met het vredegerecht maar die konden niet helpen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Verklaring tot wettelijk samenwonen
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Verklaring tot wettelijk samenwonen
Wat voor onozelheden zijn dat. Als je als vader uw kind een document ter herkenning ondertekend hebt, heb je evenveel rechten als de vader van een getrouwd stel. Hebben ze mij toch wijs gemaakt.
Ook net vader (8 maand) en aan het samenwonen. En niet van plan om te trouwen
De kleine draagt toch mijn naam.....To make your dreams come true, wake up
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtWat voor onozelheden zijn dat. Als je als vader uw kind een document ter herkenning ondertekend hebt, heb je evenveel rechten als de vader van een getrouwd stel. Hebben ze mij toch wijs gemaakt.
Ook net vader (8 maand) en aan het samenwonen. En niet van plan om te trouwen
De kleine draagt toch mijn naam.....
Binnekort papa en samenwonend en ook niet onmiddellijk van plan te trouwen
Comment
-
wie heeft jou dat verteld?
reeds 13 jaar (hout vasthouden) samenwonend,
twee kids en zelfs geen samenwoningscontract.
(wel natuurlijk de kindjes erkend hé).
mm
Comment
-
De tante van mijn "schoondochter" had dat verteld. Die zitten in net dezelfde situatie (woont wel in Brussel). Daarom zijn ze onlangs getrouwd, enkel voor de wet.
Mijn zoon zou zijn kind wel erkenen, maar ik ga morgen nog eens mijn licht opsteken op het vredegerecht.Comfortably numb with my Pentax
Comment
-
Hier ook zo, 2 kindjes, we zijn samenwonend .
Ik heb de kindjes erkend, als mijn vriendin komt te overlijden kunnen ze mijn kindjes niet afpakken van mij, ik ben de wettelijke (en natuurlijke ) vader.
Ben ik zeker van.Last edited by renzowoef; 3 oktober 2007, 19:57.Mvg. Renzowoef
Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset
Comment
-
-
Laat iets weten, moesten we verkeerd zijn. Maar het zou me toch meer dan verwonderen, als de vader zijn achternaam doorgeeft, dat het kind bij anderen zou gaan. Bij overlijden van de mama.
Zelfs bij het afspringen van de relatie heb je als samenwonende vader (die het kind erkend heeft) volgens mij evenveel rechten, als een getrouwde vader (buiten dat die misschien een lastige scheidingsprocedure door moet). En indien dit niet het geval zou zijn, zou dit meer dan discriminatie zijn. Een mars op brussel waardigTo make your dreams come true, wake up
Comment
-
Hier ook zo, ondertussen kleine van 28 maand.
Op't stadhuis wist men mij toch te vertellen dat ik door erkenning van het kind (vader zijnde) dezelfde rechten en plichten tov het kind (en het kind ook naar mij toe) had als een binnen het huwelijk geboren/verwekt kind.
Je erkent niet het kind hé, je erkent de vaderlijke afstamming. Wat bij een huwelijk een vermoeden van vaderlijke afstamming is. Wat wil zeggen: men gaat er van uit dat de echtgenoot ook de vader is.
Denk dat die tante een beetje teveel naar de "Vijf-tv-traanopwekkende-waar gebeurd"-filmpjes gekeken heeft.
Anders gaan er binnenkort enkele stadhuizen wat mogen horen en een pak huwelijken mogen voltrekken van BD'ers. (kunnen de gehuwde bd'ers enkele weekends beginnen vrijhouden om huwelijksfoto's te nemen in diverse stadhuizen in het land?)
Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk berichtAnders gaan er binnenkort enkele stadhuizen wat mogen horen en een pak huwelijken mogen voltrekken van BD'ers. (kunnen de gehuwde bd'ers enkele weekends beginnen vrijhouden om huwelijksfoto's te nemen in diverse stadhuizen in het land?)
Ah, u krijg ik dan al niet mee voor die mars op brussel. Persoonlijk ga ik toch eerst die mars op brussel proberen zulle, voor dat trouwen
To make your dreams come true, wake up
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk berichtLOL uiteraard trekken we eerst ten strijde
Gelukkig leest moeder de vrouw niet mee...anders
Mvg. Renzowoef
Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk berichtAh, u krijg ik dan al niet mee voor die mars op brussel. Persoonlijk ga ik toch eerst die mars op brussel proberen zulle, voor dat trouwen
Heb geen zin om nog es zo'n voddeke te ondertekenen...alsof daardoor de liefde verbeterd.~Lieve groetjes, Saskia~
Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)
Comment
-
Heb nogmaals gebeld met het vredegerecht van Aarschot en nu had ik iemand aan de lijn met wat meer kennis van het burgerlijk wetboek.
Indien de vader het (evt nog ongeboren) kind erkent heeft hij net dezelfde rechten en plichten alsof hij zou gehuwd zijn.
Dus jullie hadden gelijk
Bedankt voor de reacties.Comfortably numb with my Pentax
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk berichtDe tante van mijn "schoondochter" had dat verteld.
Ik denk dat er zijn die liever hebben dat ze zouden trouwen ;-)
Bij mij hebben ze diene truuk ook geprobeerd, zonder succes btwCanon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1
Comment
Comment